• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre

Grattis till Besa!! Så skönt att höra att det gått bra

Hej till nya på tråden! Det kom så många på en gång, så hängde inte riktigt med...

Frågan om hur långt det är till sjukhuset för oss: bara 15-20 minuter med bil som tur! När jag födde första barnet bodde vi faktiskt bara någon minut från sjukhuset, ett par kvarter alltså, promenadavstånd, men kunde så klart ändå inte gå dit med värkar osv. Men mvc och sjukhuset är inte samma hus.

BM kollar inte tappen hos oss, utan det har jag fått kollat på läkarbesök och när de kollade moderkakan och sätesbjudningen på förlossningsavdelningen. Så jag vet inte när de kan kolla läget nästa gång... Här hos oss går förstföderskor oftare. Det blev 2 veckor emellan nu för mig när nästa besök är inbokat på onsdag (39+3). Jag har fått ovanligt mycket UL och besök pga lågt liggande moderkaka och sätesbjudningen... Men nu när bebis ligger rätt så får man "vara i fred" lite :) Men det har känts bra att de hållit så noga koll på mig den här gången. Med tvåan var man ju knappt alls på mvc och inte heller på förlossningen före flickan sedan kom ut.

• fertilitymonster

Ansluter hit jag också har bf 19 maj med barn nummer två =) sonen är nu 3,5 år gammal och ser fram emot att lillasyster ska komma ut! fast vid det här laget verkar han mest tro att hon aldrig tänker komma ;) 

Haft lite mensvärk idag och i förrgår men jag håller tummarna att hon stannar där inne tills efter måndag morgon då jag har  bokat uppkörning då! 

• Tiger grr

Jag har typ 300 m till sjukhuset där jag ska föda :) eller där jag har valt att föda, man vet ju inte om man kommer få plats förrän det är dags. Födde där förra gången också, men hade då ca 3 km dit. Tror vi tog bussen då. :)

• bluegrass

Lite i chock...
    Min blodtryck var skyhögt idag vilket gjorde att förlosdningsläkaren vill sätta igång fl imorgon!!!
    Är i v 39+1, så det är ju inte så chockartat egentligen, men jag var absolut inte förberedd på det.
    Trodde det skulle bli igångsättning, men snarare i typ v 40+ några dagar.
    Sexåringen blev förkrossad mtp vandringen, så de åker dit ikväll iaf och åker hem imorgon bitti så att de iaf får en natt med tält och lägereld.

Jag var öppen 2 cm, tappen var lång men mjuk. De trodde att det kommer att gå att bara ta hål på hinnorna och sedan sätta dropp.

Jag känner mig helt oförberedd. Känns totalt overkligt. Blir nog inte mkt sömn inatt...

• emmelina

Bluegrass: men va spännande! Förstår att det kom lite chockartat men tänk va skönt att äntligen få träffa bebis :) Stort lycka till!

• luspudel

Bluegrass: Oj! Skönt att dom tar det på allvar iallafall. Lycka till imorgon!

EQ: kan du inte vänta lite längre hemma om det drar igång igen? Förstår att det måste vara jättejobbigt att de stannar av det

Jag blev svept idag, var öppen 3 cm och ca en cm mjuk tapp kvar. Magen är i full gång (sorry....) så jag hoppas innerligt att något händer inatt! Men jag tvivlar, är inställd på att gå åtminstone en vecka till.

• fertilitymonster
    luspudel skrev 2014-05-09 16:46:48 följande:
    Bluegrass: Oj! Skönt att dom tar det på allvar iallafall. Lycka till imorgon! smile1.gif

EQ: kan du inte vänta lite längre hemma om det drar igång igen? Förstår att det måste vara jättejobbigt att de stannar av det smile4.gif

Jag blev svept idag, var öppen 3 cm och ca en cm mjuk tapp kvar. Magen är i full gång (sorry....) så jag hoppas innerligt att något händer inatt! Men jag tvivlar, är inställd på att gå åtminstone en vecka till.
    lycka till imorgon =D
    Bluegrass: Oj! Skönt att dom tar det på allvar iallafall. Lycka till imorgon! smile1.gif

EQ: kan du inte vänta lite längre hemma om det drar igång igen? Förstår att det måste vara jättejobbigt att de stannar av det smile4.gif

Magen brukar ju vara ett bra tecken =D
  • Tiger grr

Oj. Här händer det grejer. :) Lycka till imorn Bluegrass!

när är bf för dig luspudel?

• EQ85

Jo. Kör det igång ikväll igen så väntar jag tills jqg knappt kan andas genom värken. Bättre så =) varm.säng är bättre än brits

.

Har ni provat sex? Sperman mjukar upp ännu mer. =)

.

Bluegrass: Oj! Skönt att dom tar det på allvar iallafall. Lycka till imorgon!

EQ: kan du inte vänta lite längre hemma om det drar igång igen? Förstår att det måste vara jättejobbigt att de stannar av det

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?