• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tezza

Besa- vad spännande!!
    MårranTre- hade samma sak igår att jag inte tyckte den rörde sig så mycket på dagen!! Men den tog igen de igår kväll och idag!! De säger ju bara den rör på sig nån gång under dagen ska de bara ok!!
    Tiger ggr- Jag har varit varannan vecka nu sista tiden var i tisdags då v 38+1 och har ett besök inbokat efter bf! Tror de är lite olika hur de gör!! Sen kan man ju själv boka besök om man e orolig för nåt!!

• Besa

De tog hål på hinnorna kl 10.00 lite värkar kom men inget mer fick även antibiotika behandling via droppet. Nu har de kopplat droppet att värkarna ska komma igång hoppas hoppas att det går fort och bra. Tack tjejer för omtanken och peppningen....

• EQ85

får man hoppa in här?
    jag har bf 12/6. har en massa besvär denna graviditeten.
    fick bli stoppad med bricanyl förra veckan efter vi haft lite mys.
    vi skulle vänta till 36+0 sa vi men jag mår så himla dåligt av alla onda sd, tryck neråt och mensvärk.
    idag klarar jag ingenting. så kanske se om vi kan mysa lite till.
    dock bara 34+6 idag men tösen ligger på över +5% så får se vad sambon tycker.
    är det många som är nära bf??

• EQ85
    Besa skrev 2014-05-08 13:00:27 följande:
    De tog hål på hinnorna kl 10.00 lite värkar kom men inget mer fick även antibiotika behandling via droppet. Nu har de kopplat droppet att värkarna ska komma igång hoppas hoppas att det går fort och bra. Tack tjejer för omtanken och peppningen....
    lycka till och hoppas allt går bra
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-08 14:26:45 följande:

får man hoppa in här?
    jag har bf 12/6. har en massa besvär denna graviditeten.
    fick bli stoppad med bricanyl förra veckan efter vi haft lite mys.
    vi skulle vänta till 36+0 sa vi men jag mår så himla dåligt av alla onda sd, tryck neråt och mensvärk.
    idag klarar jag ingenting. så kanske se om vi kan mysa lite till.
    dock bara 34+6 idag men tösen ligger på över +5% så får se vad sambon tycker.
    är det många som är nära bf??

De va inte igår kul att "se" dig
  • EQ85
    Jacqueline skrev 2014-05-08 14:56:17 följande:
    De va inte igår kul att "se" dig

Nämen!! Hej =) hur.är.det med dig??
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-08 18:35:38 följande:

Nämen!! Hej =) hur.är.det med dig??
    Jorå det är väl som det ska vara ,tungt ,otympligt och allmänt besvärligt haha

Själv då?

Jag var på tul förra måndagen (28/4) och fick se lilleman igen ,han ligger på plussidan med cirka 330gr och min livmodertapp är lite förkortad men bm som utförde tul sa att den bör hålla emot minst 2-3v till iaf så vi får väl se vad som händer....har en galet aktiv bebis :-/
  • bluegrass

Besa- hur går det? Hoppas att du har bebisen hos dig nu!

Mårran- haha, fotvård känns helt omöjligt. Kan knappt klippa tånaglarna!

Tiger- jag går minst två ggr/v, oftast tre. Men det beror på mitt höga blodtryck och begynnande havandeskapsförgiftning. Visste inte att man går så sällan vid en normal graviditet!

Luspudel- spännande! När har du BF? Grattis till ledigheten!

EQ85- välkommen! Jobbigt med mycket symtom.

Jag har haft det lugnare med förvärkar idag vilket jag är tacksam för mtp makens vandring!
    Ska till BM imorgon och gissningsvis även till förlossningen ( får alltid gå dit för att köra CTG, ta prover och träffa läkare om trycket inte är bra vilket det ej brukar vara). Funderar på att be BM känna på tappen så att jag vet hur orolig jag bör vara för att föda i helgen. Samtidigt vill jag ju inte att det ska starta värkar, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

• Besa

Idag kl 17.15 föddes vår älskade prins 3600 g 50 cm lång. Allt gick fort och vi mår Tack för er stöd känns overkligt bara kan inte fatta det än..

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?