• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr
    Besa skrev 2014-05-08 20:38:41 följande:
    Idag kl 17.15 föddes vår älskade prins 3600 g 50 cm lång. Allt gick fort och vi mår Tack för er stöd känns overkligt bara kan inte fatta det än..
    Grattis! Baby :)
  • hellokitty

Hej hej!
    Hoppar också in här. BF 30/5, 4e barnet. Var på MVC idag och fick bekräftat det jag redan känt; att bebisen sjunkit ner och fixerat sig. Äntligen kan jag andas lite bättre och halsbrännan har minskat. Hur har ni andra gjort med jobb/föräldraledighet? Jag har min sista arbetsdag samma dag som BF, och eftersom jag vidareutbildar mig samtidigt och har min sista deadline den 1 juni så hoppas jag att detta barn följer syskonens mönster och stannar kvar i magen ett tag extra. From 2 juni är det fritt fram!

• EQ85
    Jacqueline skrev 2014-05-08 18:42:08 följande:
    Jorå det är väl som det ska vara ,tungt ,otympligt och allmänt besvärligt haha smile5.gif
    Själv då?
    Jag var på tul förra måndagen (28/4) och fick se lilleman igen ,han ligger på plussidan med cirka 330gr och min livmodertapp är lite förkortad men bm som utförde tul sa att den bör hålla emot minst 2-3v till iaf så vi får väl se vad som händer....har en galet aktiv bebis :-/
    jo, jag mår okej. har ju alla problem med bråcken osv.
    min tös ligger på +5.(ngt) % 
    :)
    Besa skrev 2014-05-08 20:38:41 följande:
    Idag kl 17.15 föddes vår älskade prins 3600 g 50 cm lång. Allt gick fort och vi mår Tack för er stöd känns overkligt bara kan inte fatta det än..
    åååh grattis!!!
    bluegrass skrev 2014-05-08 20:03:33 följande:
    Besa- hur går det? Hoppas att du har bebisen hos dig nu!

Mårran- haha, fotvård känns helt omöjligt. Kan knappt klippa tånaglarna!

Tiger- jag går minst två ggr/v, oftast tre. Men det beror på mitt höga blodtryck och begynnande havandeskapsförgiftning. Visste inte att man går så sällan vid en normal graviditet!

Luspudel- spännande! När har du BF? Grattis till ledigheten!

EQ85- välkommen! Jobbigt med mycket symtom.

Jag har haft det lugnare med förvärkar idag vilket jag är tacksam för mtp makens vandring!
    Ska till BM imorgon och gissningsvis även till förlossningen ( får alltid gå dit för att köra CTG, ta prover och träffa läkare om trycket inte är bra vilket det ej brukar vara). Funderar på att be BM känna på tappen så att jag vet hur orolig jag bör vara för att föda i helgen. Samtidigt vill jag ju inte att det ska starta värkar, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
    tack =)

• bluegrass

Hello Kitty- välkommen!
    Imponerande att du orkar jobba så länge+ har en deadline! Vad jobbar du med?
    Jag slutade jobba 2,5 v före BF. Blev egentligen sjukskriven ca en månad före det pga högt blodtryck, men kände inte att jag kunde gå hem så tidigt ( för mkt att avsluta som jag inte kunde delegera) så jag tog aldrig ngra sjukdagar. Nu är jag hemma och tar ut inarbetat komptid. Hade svårt att koncentrera mig på jobbet på slutet och så sover jag risigt, så jag är rätt trött på dagarna.

• sagström

Besa; stort grattis! Så härligt att höra att ni mår bra. Blev det ingen infektion denna gången? Njut av den lille pojk.

Lustigt att man går så olika ofta hos BM. Min besök har ökat successivt hela tiden. Ska dit idag, exakt 14 dagar kvar och sen om ca en vecka tror jag.

Hello Kitty; jag jobbar fram till 7 dagar innan bf, mina tidigare har kommit 5 resp 9 dagar över tiden så räknar med ngt liknande. Jag har inga komplikationer mer än de vanliga med ont i rygg och trött. Har tyckte det varit jobbigt med hormonerna ibland som kommit tillbaka mer nu i slutet, nedstämd och illamående men det har ju mycket röda dagar nu och de veckor som inte varit det har jag försökt ta en dag ledigt nu det sista. Idag jobbar jag hemma, alla på jobbet var så trötta efter denna intensiva veckan så vi jobbar alla hemma idag.

Jag kan inte se texten nu men var det inte nån som skulle få hinnsvepning idag?

Tycker många har skrivit om hur pass mogna ni är, tittar er BM det? Eller är det ni som har efterfrågat? Man är ju så klart väldigt nyfiken.

Ha en fin fredag tjejer.

• bluegrass

Sagström- skönt med jobb hemifrån!
    Det var luspudel som skulle få hinnsvepning tror jag.
    Det verkar vara väldigt olika det där med om BM vill känna eller inte. Vissa verkar tycka att det är riskfyllt ( typ för att det kan starta??) och bara ska göras på förlossningen.
    Min BM har aldrig gjort det ( haft samma BM alla tre grav), men jag har aldrig frågat. Men mina BM- besök slutar ofta med att jag får gå till förlossningen en trappa ned på koll. Där kände de på tappen ngra gånger i v 38+ min förra grav för att kunna ta ställning till igångsättning.
    Men fråga! Tycker de flesta BM verkar göra det.

• luspudel

Japp det var jag som ska svepas Som sagt har det inte fungerat innan men man ska ju aldrig säga aldrig. Hade lite äggvita i urinen i måndags, men de sa de inget om mer än ett konstaterande, ska fråga idag...

Har ni mvc på sjukhusen bluegrass? Praktiskt måste jag säga! Har du och ni andra långt till förlossningen? Vi har åtminstone en timme till sjukhusen trots att vi har tre stycken att välja mellan, det gillar jag inte riktigt.

• EQ85

sitter här och mår skit.
    hade så mkt sd igår så jag o sambon sa att aja, då kör vi en myskväll, ändå 35+0 nu så om det händer ngt är hon "klar" osv...
    såklart får jag värkar/enormt onda sd som kommer var 3e min..
    åker in efter att ha pratat med förlossningen.
    och så ger dom mig bricanyl............... igen.................
    jag va öppen 1,5 cm och hade 2 cm tapp kvar.
    jag hade ont trots att de sa att värkarna lagt sig och att kurvan nu va fin.
    så nu sitter jag här, stilla. magen gör skitont, haft massa hårda sd och mensvärk.
    ringt bm som ska ringa tillbaka.
    jag orkar inte fler sprutor  

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?