• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Sissan06

Hej alla! Hoppas det är ok att hoppa in här! Har BF den 27/5 med andra barnet. Har en son född den 1/8-10 och väntar nu en liten lillebror. :) Har en del förvärkar på kvällen och mkt sammandragningar samt ont av foglossning. Är less men samtidigt så nervös inför förlossningen. Hade en bra fl på ca 6 tim från inskrivningen med sonen, tog endast akupunktur som smärtlindring o sprack inget. Är så rädd att det bara blir värre denna gång ... Mycket tankar men samtidigt är det tungt o vi vill ju träffa lillebror snart! Har gått upp ca 20 kg. :/ Sonen föddes 4 dagar över tiden, men var sjukskriven från v 21 då pga hotande förtidsbörd. Han lurade oss alla! ;) Denna gången har jag ej haft de problemen, så skönt! :)

• luspudel

Jag frågade faktiskt barnmorskan helt sonika om hon kunde känna om jag var öppen något, absolut sa hon - vi passar på att göra en hinnsvepning också! Jag kanske har tur med min BM? Hon är fantastisk

• bluegrass

Godmorgon!
    Hur mår ni?

Själv har jag haft ganska lite symtom efter hinnsvepning igår, så status idag är nog samma. Men gårdagens jour trodde ju att det skulle gå att ta hål på hinnorna, så jag hoppas på det.

Allt känns fortsatt helt overkligt och nervöst och jag har sovit riktigt dåligt.
    Men ändå väldigt kul och spännande!
    Hoppas bara de inte ändrar sig nu när jag ändå är inställd på det, barnvakterna åker 20 mil för att komma hit och sexåringen får avbryta sin vandring!

• luspudel

Spännande bluegrass Vilken tid åker du in? Lycka till, snart gosar du bebis

Jag har molvärk och en del av slemproppen gick imorse. Så det närmar sig väl, sakta men säkert

• bluegrass

Tack!
    Vi ska vara där kl 10, men sedan blir det säkert en hel del väntan om de har mycket.

Då låter det ju som att hinnsvepningen hade lite effekt!

• EQ85
    bluegrass skrev 2014-05-10 07:15:22 följande:
    Tack!

Vi ska vara där kl 10, men sedan blir det säkert en hel del väntan om de har mycket.

Då låter det ju som att hinnsvepningen hade lite effekt!

Åh!! Som ett barn på julafton

Uppdatera gärna om du orkar =)
    luspudel skrev 2014-05-10 07:14:13 följande:
    Spännande bluegrass Vilken tid åker du in? Lycka till, snart gosar du bebis

Jag har molvärk och en del av slemproppen gick imorse. Så det närmar sig väl, sakta men säkert

Låter ju lovande :D
  • EQ85

Igår släppte en stor bit propp. Så vi hade lite mys pp kvällen. När jag stod upp fick jag riktigt värkaktiga Sd. Kunde knappt andas. Jag va så trött så la mig o efter ngn.timme avtog dem.

Har jättehårda Sd idag. Nästa mysstund blir nog nästa helg så får se om d kör igång av sig själv innan dess.

• luspudel
    EQ85 skrev 2014-05-10 07:24:46 följande:

Igår släppte en stor bit propp. Så vi hade lite mys pp kvällen. När jag stod upp fick jag riktigt värkaktiga Sd. Kunde knappt andas. Jag va så trött så la mig o efter ngn.timme avtog dem.

Har jättehårda Sd idag. Nästa mysstund blir nog nästa helg så får se om d kör igång av sig själv innan dess.

Fy vad jobbigt. Hoppas det antingen drar igång ordentligt eller åtminstone är lugnt så du kan vila dig lite.
  • Tezza

Här händer de typ ingenting!! Har lite mensvärk då och då!! Tryck ner åt!! Ofta av tar värken!! 9 dagar kvar nu!!
    Jag har tio minuter till förlossningen med bil, så de känns bra!! Barnvakt en timmes bilfärd bort!! Så hoppas de inte går allt för fort men räknas som förstföderska eftersom fick akut kejsarsnitt med sonen! Men har hört att flera som hade kejsarsnitt första gick de fort andra gången!! Så vi får väl se!!!

Kul att de börjar hända saker här!!! Lycka till idag bluegrass!!!

• Tiger grr
    Tezza skrev 2014-05-10 07:40:35 följande:
    Här händer de typ ingenting!! Har lite mensvärk då och då!! Tryck ner åt!! Ofta av tar värken!! 9 dagar kvar nu!!
    Jag har tio minuter till förlossningen med bil, så de känns bra!! Barnvakt en timmes bilfärd bort!! Så hoppas de inte går allt för fort smile5.gif men räknas som förstföderska eftersom fick akut kejsarsnitt med sonen! Men har hört att flera som hade kejsarsnitt första gick de fort andra gången!! Så vi får väl se!!!

Kul att de börjar hända saker här!!! Lycka till idag bluegrass!!!
    Samma för mig Tezza, här händer inte mkt spännande. Hade lite extra mkt sammandragningar igår kväll samt molvärk, men så har det typ varit senaste tiden. Jag har 11 dgr kvar.

Idag tänkte jag vi skulle åka till lekmer butiken och kolla, inte varit där, öppnade för nån månad sen. Får ju nästan mer ont av att bara vara hemma och ligga/sitta så lika bra att försöka vara lite aktiv nån dag iaf. :)
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?