• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

Grattis Mårran och Sagström! Solig

Det har vart lite intensivt här första veckan. Hon va aningen slö och åt knappt, bara sov sov sov, så vi fick stanna kvar ända tills lördag på BB (hon kom tisdag). Nu är hon iaf mkt piggare, 11 dgr idag, min lilla mamis. Hjärta

• MårranTre

Hejsan!

bluegrass: tagit smärtstillare på natten, så man kan sova bättre det värsta gick över på torsdag.

Men igår åkte jag på en mild infektion i livmodern. Fick jätteont i magen igår förmiddag och låg feber. Måste ta med bebis och åka till jouren (visade sig att jag skulle tillbaka till förlossningsavdelningen, kändes lite tokigt...). Läkaren kollade med ul och det fanns möjligen lite hinnor kvar. Men det verkar räcka med antibiotika i pillerform. Så nu äter jag två olika sorter samtidigt. Och blev otroligt paranoid igår över om det påverkar bebis. Tycker det känns så obehagligt att äta mediciner som man vet går över i mjölken. Dessutom ökar risken för svamp om man tar livet av alla baterier. Men måste så klart få bort infektionen... hade lite högre feber på natten, så det är nog inget att leka med... som tur har smärtan gått över helt, och underligt nog har avslaget minskat jättemycket igår. Underligt.

Så jag får fortsätta ta det lugnt. Har inte orkat gå ut nästan alls ännu. Längtar efter att gå vagnpromenader.

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-06-07 22:02:53 följande:
    Grattis Mårran och Sagström! Solig

Det har vart lite intensivt här första veckan. Hon va aningen slö och åt knappt, bara sov sov sov, så vi fick stanna kvar ända tills lördag på BB (hon kom tisdag). Nu är hon iaf mkt piggare, 11 dgr idag, min lilla mamis. Hjärta
    Lilla gullet
  • sagström

Tiger; så söt, och skönt att hon är piggar nu, det kan väl bli lite knasigt med blodsockret i början om jag inte minns fel.

Mårran; skönt att de hittade problemet, hoppas nu de får ut allt. Verkar ju extremt viktigt att det inte är kvar minsta lilla. Tyckte att det lät som att du jag lite väl ont. Det har gått väldigt bra (peppar peppar) för mig och hade nästan bara ont första dygnet så jag behövde tabletter sen har det bara kommit lite ibland efter amningen men gått över rätt fort. Avsäger har nu på 9 dagen minskat rejält och jag hoppas man slipper ha det 8 veckor som man kan läsa om.

Vi har haft en galen helg men två akutbesök här hemma. Vi har varit så skonade från olyckor och aldrig behövt åka in innan så blev nästan lite chock nu. Mannen fick ett galet migränanfall på fredagen och bara låg och kräktes och kunde inte ta sig upp från golvet. Min mamma ringde ambulansen och följde med honom till sjukhuset. Han fick stanna till igår och ett par timmar efter han kom hem ramlade tvååringen och slog i huvudet och blödde en del. Vi avvaktade att åka in men ett par timmar efter hon lagt sig vaknade hon otröstlig så då fick mannen åka in med henne. De var osäkra på om det var hjärnskakning men jag är nästan helt säker. Hon är rätt hängig emellan åt idag och kräktes ett par g

• sagström

Tiger; så söt, och skönt att hon är piggar nu, det kan väl bli lite knasigt med blodsockret i början om jag inte minns fel.

Mårran; skönt att de hittade problemet, hoppas nu de får ut allt. Verkar ju extremt viktigt att det inte är kvar minsta lilla. Tyckte att det lät som att du hade lite väl ont. Förstår dig med penicillinet, åt med mellandottern och det känns liksom fel, men så himla viktigt att du blir bra nu ju. Det har gått väldigt bra (peppar peppar) för mig och hade nästan bara ont första dygnet så jag behövde tabletter sen har det bara kommit lite ibland efter amningen men gått över rätt fort. Avslaget har nu på 9 dagen minskat rejält och jag hoppas man slipper ha det 8 veckor som man kan läsa om.

Vi har haft en galen helg med två akutbesök här hemma. Vi har varit så skonade från olyckor och aldrig behövt åka in innan så blev nästan lite chock nu. Mannen fick ett galet migränanfall på fredagen och bara låg och kräktes och kunde inte ta sig upp från golvet. Han var knappt kontaktbar så min mamma ringde ambulansen och följde med honom till sjukhuset. Han fick stanna till igår och ett par timmar efter han kom hem ramlade tvååringen och slog i huvudet och blödde en del. Vi avvaktade att åka in men ett par timmar efter hon lagt sig vaknade hon otröstlig så då fick mannen åka in med henne. De var osäkra på om det var hjärnskakning men jag är nästan helt säker. Hon är rätt hängig emellan åt idag idag och kräktes ett par gånger på sjukhuset. De limmade i alla fall hennes jack. Så nu ska vi bara vila närmaste dagarna.

• MårranTre
    sagström skrev 2014-06-08 11:24:29 följande:

Mårran; skönt att de hittade problemet, hoppas nu de får ut allt. Verkar ju extremt viktigt att det inte är kvar minsta lilla. Tyckte att det lät som att du hade lite väl ont. Förstår dig med penicillinet, åt med mellandottern och det känns liksom fel, men så himla viktigt att du blir bra nu ju. Det har gått väldigt bra (peppar peppar) för mig och hade nästan bara ont första dygnet så jag behövde tabletter sen har det bara kommit lite ibland efter amningen men gått över rätt fort. Avslaget har nu på 9 dagen minskat rejält och jag hoppas man slipper ha det 8 veckor som man kan läsa om.

Vi har haft en galen helg med två akutbesök här hemma. Vi har varit så skonade från olyckor och aldrig behövt åka in innan så blev nästan lite chock nu. Mannen fick ett galet migränanfall på fredagen och bara låg och kräktes och kunde inte ta sig upp från golvet. Han var knappt kontaktbar så min mamma ringde ambulansen och följde med honom till sjukhuset. Han fick stanna till igår och ett par timmar efter han kom hem ramlade tvååringen och slog i huvudet och blödde en del. Vi avvaktade att åka in men ett par timmar efter hon lagt sig vaknade hon otröstlig så då fick mannen åka in med henne. De var osäkra på om det var hjärnskakning men jag är nästan helt säker. Hon är rätt hängig emellan åt idag idag och kräktes ett par gånger på sjukhuset. De limmade i alla fall hennes jack. Så nu ska vi bara vila närmaste dagarna.
    Fy vilken stress! Och med ny bebis och allt, så behöver man verkligen inte sånt :( (fast inte annars heller)
  • MårranTre
    Jacqueline skrev 2014-06-08 16:29:02 följande:
    Idag kom vår "lilla" pojk 05:51 ,52cm och 4212gr.
    grattis!!
  • EQ85

1/6 kl 17.56 kom vår lilla tös.

3430 gram och 49 cm.

Jag blev igångsatt, dem.tog hål på hinnorna 13.30. Fick epidural vid 15.30.

Sen gick det undan =)

• MårranTre
    EQ85 skrev 2014-06-10 12:38:14 följande:
    1/6 kl 17.56 kom vår lilla tös.
    3430 gram och 49 cm.
    Jag blev igångsatt, dem.tog hål på hinnorna 13.30. Fick epidural vid 15.30.
    Sen gick det undan =)
    Grattis!! Jag blev också igångsatt med hål på hinnorna... men hann inte få epiduralen för det gick plötsligt så snabbt i slutskedet! Ser på dina klockslag att våra förlossningar var nästan precis lika långa
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-06-11 15:45:09 följande:
    Grattis!! Jag blev också igångsatt med hål på hinnorna... men hann inte få epiduralen för det gick plötsligt så snabbt i slutskedet! Ser på dina klockslag att våra förlossningar var nästan precis lika långa smile1.gif
    nämen fy vad häftigt =)
    jag började få rätt ont efter 1,5 h (kl15.00) så ringde direkt på bm som kollade, då hade jag öppnat mig 2cm, va öppen 5 cm. så då ringde hon direkt på narkosläkaren så vi skulle hinna sätta den.
    tror den sattes runt 15.30-16. sen öppnade jag mig 4-5 cm till 17.30.

här är Eri Hjärta

• MårranTre
    EQ85 skrev 2014-06-16 11:55:27 följande:
    nämen fy vad häftigt =)
    jag började få rätt ont efter 1,5 h (kl15.00) så ringde direkt på bm som kollade, då hade jag öppnat mig 2cm, va öppen 5 cm. så då ringde hon direkt på narkosläkaren så vi skulle hinna sätta den.
    tror den sattes runt 15.30-16. sen öppnade jag mig 4-5 cm till 17.30.

här är Eri Hjärta

ja lite väl häftigt... de sa att jag bara var 4 cm öppen när det gått c. 4 timmar (iofs mycket mjuka kanter på livmoderhalsen), och skrek som en galning i det skedet, kunde inte fatta att var så lite öppen, så då föreslog de bedövningen, men när de skulle sätta den så kände jag krystvärkarna och det var dags att trycka ut tjejen... så det var typ 4 till 10 cm på några minuter bara (tycker synd om alla i rummet, så som jag vrålade i det skedet )

Jättesöt liten Eri
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-06-16 17:06:10 följande:

ja lite väl häftigt... de sa att jag bara var 4 cm öppen när det gått c. 4 timmar (iofs mycket mjuka kanter på livmoderhalsen), och skrek som en galning i det skedet, kunde inte fatta att var så lite öppen, så då föreslog de bedövningen, men när de skulle sätta den så kände jag krystvärkarna och det var dags att trycka ut tjejen... så det var typ 4 till 10 cm på några minuter bara (tycker synd om alla i rummet, så som jag vrålade i det skedet )

Jättesöt liten Eri

Oj du d va f
  • EQ85

Oj d va fort!!!

Förstår att du vrålade

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?