• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • EQ85

Imorgon ska jag ringa förlossningen o få tid att komma in för igångsättningen. Pirrigt som tusan!! 7.30. =)

• Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-29 21:37:04 följande:

Imorgon ska jag ringa förlossningen o få tid att komma in för igångsättningen. Pirrigt som tusan!! 7.30. =)

Lycka till EQ
  • luspudel

Ja, lycka till idag EQ! Äntligen dags Undrar också över er, mårran och sagström, hoppas allt är väl.

• sagström

3.40 kom min lilla i natt.

Vi var inne redan tidigt på morgonen igår men då var jag 0 cm öppen. Fick promenera 2h och hade värkar med 2-3 minuters mellanrum men var ändå 0 cm öppen! Sen stannade det nästan av och vi åkte hem, värkarna kom med ca 20 minuters mellanrum hela dagen och kvällen fram till 22 då de blev mycket starkare. Åkte in igen och var här vid 00 i natt och när de tog hinnorna gick det rätt snabbt.

Mannen har precis varit här med storasystrarna som blev superförtjusta.

Ska försöka vila nu efter två nätter med värkar men man vill ju bara puss den lilla hela tiden.

• EQ85

tösen är kvar i magen.
    blev aldrig ngn igångsättning. 
    Hon låg för högt upp, 3 cm tapp kvar och bara 1 cm öppen.. och risken att det skulle gå fel va för stor. Så där gick jag med hela packningen m.m skamset tillbaka till bilen, med tårar rinnandes längs kinderna. Jag var knäckt.
    Ska tillbaka imorgon för ny koll.

men igår kväll tyckte jag magen sjunkit, så ringde förlossningen igen o frågade om de kunde göra en koll. barnmorskan sa att läkaren skulle ha gett mig en hinnsvepning men jag sa att det aldrig gjorts.
    då säger hon "ja men kom in så gör jag en på dig".
    så jag åkte in. hon kände på magen och säger att tösen är FIXERAD! wow!! yes!!!
    sen ska hon göra hinnsvepningen. då säger hon "ja men du är ju öppen 2,5 cm och bara 1 cm tapp kvar"
    gissa om jag blev glad!! jag fick värkar inatt men de gav med sig. ska ha lie mys ikväll med sambon. annars blir det nog igångsättning imorgon :D

• MårranTre

hej på er!

nu är jag hemma med vår flicka Astrid! Hon kom igår 13.25, efter att vi åkte in på torsdag kl 13... började plötsligt blöda helt utan smärta, så det var lite i panik man åkte in, kan ju vara blod från navelsträngen t.ex. Men bebis mådde bra, blodet var troligen ett brustet blodkärl, men förlorade lite mer blod än normalt pga av det. Vi blev intagna och väntade på värkar. Satt fast i ctg-maskin nästan hela tiden pga blödningen. Och dropp också pga GBS. Men på fredag morgon var värkarna fortfarande svaga och oregelbundna. Var tvungen att försöka sova i förlossningssalen. Helt slut var man ju. Så kl 8 ngt spräckte de hinnorna. Värkarna ökade lite, men fick också oxytocindropp, och då tog det fart. Vid 4 cm öppen  8men väldig tunna kanter på livmoderhalsen, ändå sjukt knäckande att ha skrikont och få höra att det bara är 4 cm!) var värkarna helt ohanterbara, och var på väg att få spinalbedövning. Precis när de skulle lägga den blev värkarna krystvärkar och klämde ut bebis på någon minut. Det var alltså en rätt jobbigt förlossning, från tråkigt frustrerande till panik, av och an. Men nu är det över, lättnaden är enorm Och jag och Astrid mår fint!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?