• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • EQ85

Här sitter man. 37+1. på måndag ska jag på samtal om igångsättning. 
    min bm va väldigt positiv angående hur det kommer gå.
    så ikväll passade jag & sambon på att ha en riktigt mysig kväll ihop, för om de nu sätter igång mig i veckan som kommer så blir det inget mys efter det på ett antal veckor.

så här sitter man, men minimalt med molande. 
    aja, oddsen att detta skulle kunna köra igång det va ju väldigt låga. Tungan ute

• Tiger grr

Han på närakuten misstänker lymfangit, typ blodförgiftning. Sänkan va 47, normalt ska den va mellan 5-8 sa han, så nån infektion är det iaf. Fick remiss till akuten på stora sjukhuset där de kan ta fler prover. Ligger på en brits och väntar på min tur, as drygt. Inte hänt mkt sen jag kom hit vid 19.
    :(

• sagström

Jobbigt Tiger. Vi tänker på dig och håller tummarna att du blir bra snart. Vilken tur att du sökte hjälp igen!

• bluegrass

Tiger- hur går det? Vad jobbigt att bli runtbollad så mkt. Men väldigt bra att du förhoppningsvis får bra hjälp nu. Hoppas du fick sova lite inatt iaf!

• luspudel

Ja bra att han inte bara skickar hem dig även om det är drygt att vänta och skickas runt. Är helt obegripligt att man ska behöva vara gravid på "övertid" när man är så dålig!

Det får mig att fundera lite på hur förlossningsvården hade sett ut om det var männen som födde barn (inkl graviditet osv...)

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-24 21:53:44 följande:
    Han på närakuten misstänker lymfangit, typ blodförgiftning. Sänkan va 47, normalt ska den va mellan 5-8 sa han, så nån infektion är det iaf. Fick remiss till akuten på stora sjukhuset där de kan ta fler prover. Ligger på en brits och väntar på min tur, as drygt. Inte hänt mkt sen jag kom hit vid 19.
    :(
    Åh, hoppas allt går bra! Lycka till!
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-25 07:26:33 följande:
    Ja bra att han inte bara skickar hem dig även om det är drygt att vänta och skickas runt. Är helt obegripligt att man ska behöva vara gravid på "övertid" när man är så dålig!

Det får mig att fundera lite på hur förlossningsvården hade sett ut om det var männen som födde barn (inkl graviditet osv...)
    Precis!
  • MårranTre
    sagström skrev 2014-05-24 19:52:57 följande:
    Tiger; bra att du ringde ändå! Lycka till.
    Har haft ont i magen idag oh tror att en del av slemproppen kommit men det har sen gjort 2-3 tidigare senaste månaden så betyder inte mycket.
    Men hoppas det betyder nåt den här gången :)

Har inte själv sett ett spår av slempropp. Senaste grav. gick den 1 dag före förlossning, och minns inte om det var så mycket, lite rosa slem. Igår hade jag aningen slemmigare flytningar än annars, så hoppas på att det är bitar av slempropp med där också... Men visst är det så att man inte ens behöver märka av den? Har haft så mycket flytningar i flera veckor så hoppas på att den liksom löst upp sig då...
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?