• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre

Har haft förvärkar sedan igår när jag gick och lade mig. Totalt oregelbundet och det känns i olika styrka. På natten var jag osäker på om smärtan var förvärkar, foglossning eller bara dålig mage. Har väldigt lös mage nu, haft sedan i fredags ungefär. Måste på toa mitt på natten också det bubblar så mycket och har sig, usch. Men det verkar som om förvärkarna och tarmarna liksom retar upp varandra, så på sätt och vis är det ju hoppfullt.

Började tänka igår att ifall alla dessa förvärkar faktiskt öppnar upp nåt så skulle det kunna betyda att när riktiga värkar väl sätter igång är man redan rätt öppen.

Nu molar det igen... Det här är nästan som med första förlossningen som liksom harvade på med oregelbundna värkar i flera dagar. Argh. Svårt att sova. Också hettan gör att det är svårt att sova. Men det är lite svalare i dag!! Mycket tacksam över det

Är på 41+0 i dag. Dottern föddes på 41+1 så nu hoppas jag på att det ska starta! Går det längre än tisdag går jag förbi båda barnens födelsetider och vet inte hur man ska stå ut med det riktigt

• luspudel
    MårranTre skrev 2014-05-25 08:21:48 följande:

Har haft förvärkar sedan igår när jag gick och lade mig. Totalt oregelbundet och det känns i olika styrka. På natten var jag osäker på om smärtan var förvärkar, foglossning eller bara dålig mage. Har väldigt lös mage nu, haft sedan i fredags ungefär. Måste på toa mitt på natten också det bubblar så mycket och har sig, usch. Men det verkar som om förvärkarna och tarmarna liksom retar upp varandra, så på sätt och vis är det ju hoppfullt.

Började tänka igår att ifall alla dessa förvärkar faktiskt öppnar upp nåt så skulle det kunna betyda att när riktiga värkar väl sätter igång är man redan rätt öppen.

Nu molar det igen... Det här är nästan som med första förlossningen som liksom harvade på med oregelbundna värkar i flera dagar. Argh. Svårt att sova. Också hettan gör att det är svårt att sova. Men det är lite svalare i dag!! Mycket tacksam över det smile1.gif

Är på 41+0 i dag. Dottern föddes på 41+1 så nu hoppas jag på att det ska starta! Går det längre än tisdag går jag förbi båda barnens födelsetider och vet inte hur man ska stå ut med det riktigt smile4.gif

Det låter onekligen lovande!! Jag håller alla tummar, för er alla såklart. Nu är det inte långt kvar. Och jag påminner igen, ni har de där fantastiska tiimmarna efter förlossningen och allt kvar <3 Denna lilla trea är vårt sista barn och jag blir lite sorgsen av att tänka på att jag inte kommer föda fler barn. Njuter varje sekund på ett helt annat sätt denna gång
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-25 09:52:48 följande:
    Det låter onekligen lovande!! Jag håller alla tummar, för er alla såklart. Nu är det inte långt kvar. Och jag påminner igen, ni har de där fantastiska tiimmarna efter förlossningen och allt kvar <3 Denna lilla trea är vårt sista barn och jag blir lite sorgsen av att tänka på att jag inte kommer föda fler barn. Njuter varje sekund på ett helt annat sätt denna gång smile1.gif
    Ska tänka på det där, allt det fina som finns framför en, tack

Vår trea blir nog också vår sista, känner att jag är rätt färdig sen (att min kropp har gjort sitt på något vis, och att det sedan är dags att gå vidare från småbarnstiden), så man vill verkligen få ut allt av den här sista gången nu
  • Tiger grr

En väldigt dryg natt, kom inte därifrån förrän ca 06.30, besöket tog alltså lite mer än 11,5h. (helt sjukt lång tid för att vara "akut" vård) svårt att sova ngt där för man hamnar ju i ett stort öppet rum där alla möjliga passerar/pratar/bajsar(!) etc.

ringde syrran vid 23 så hon kunde komma och sova hos mig (yngsta sov ju) och sambon komma och hålla mig sällskap. strax efter 23 när vi fick träffa sjuksköterskan då var det 4 före mig i kön att få träffa läkaren. kl.01.30 va det 3. 03.15 2st. ah ni ser tempot - 1 patient per 2,5 h typ. heeeeelt sanslöst. man ville ju ge upp och åka hem flera ggr.

iaf, fick inte så stor klarhet ändå. hon tyckte blodsänkan var för låg för att vara ngt bakteriellt så hon trodde virus, men eftersom jag käkat så mkt Alvedon så visste hon inte så det blev att göra blododlingar som jag får svar senast på onsdag. nu får jag inte äta ngra Alvedon alls, för det va tydligen inte bra för bebis heller :( och om jag får högre feber igen och mår dåligt då ska jag komma tillbaka dit och bli inlagd och så får de tänka om. men hon trodde det skulle ge med sig snart och sa att det jag har kan inte bebis få, så det känns ju bra. :)

hon får ju jätte gärna komma nu när det verkar fritt fram igen Glad

BF+4 idag, första sonen var 5 dgr sen så längre än så vill man ju egentligen inte vänta.

• MårranTre

Sitter och klockar svaga värkar, men det har kommit 5 stycken nu med 5-6 minuter emellan! Den första kändes ganska rätt, i livmoderhalsen, fast nästa kom inte förrän 15-20 minuter senare och var mer av en vanlig sammandragning med molande (efter att jag var tvungen att springa på toa igen). Hoppas det inte stannar av nu, blev på himla gott humör i varje fall

Skulle vara väldigt trevligt att föda så här på eftermiddag/tidig kväll

Men ska inte ropa hej ännu...

Fast rosa flytningar hittade jag också. Kanske slemproppen kommer nu iaf?

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-25 10:55:35 följande:

En väldigt dryg natt, kom inte därifrån förrän ca 06.30, besöket tog alltså lite mer än 11,5h. (helt sjukt lång tid för att vara "akut" vård) svårt att sova ngt där för man hamnar ju i ett stort öppet rum där alla möjliga passerar/pratar/bajsar(!) etc.

ringde syrran vid 23 så hon kunde komma och sova hos mig (yngsta sov ju) och sambon komma och hålla mig sällskap. strax efter 23 när vi fick träffa sjuksköterskan då var det 4 före mig i kön att få träffa läkaren. kl.01.30 va det 3. 03.15 2st. ah ni ser tempot - 1 patient per 2,5 h typ. heeeeelt sanslöst. man ville ju ge upp och åka hem flera ggr.

iaf, fick inte så stor klarhet ändå. hon tyckte blodsänkan var för låg för att vara ngt bakteriellt så hon trodde virus, men eftersom jag käkat så mkt Alvedon så visste hon inte så det blev att göra blododlingar som jag får svar senast på onsdag. nu får jag inte äta ngra Alvedon alls, för det va tydligen inte bra för bebis heller :( och om jag får högre feber igen och mår dåligt då ska jag komma tillbaka dit och bli inlagd och så får de tänka om. men hon trodde det skulle ge med sig snart och sa att det jag har kan inte bebis få, så det känns ju bra. :)

hon får ju jätte gärna komma nu när det verkar fritt fram igen Glad

BF+4 idag, första sonen var 5 dgr sen så längre än så vill man ju egentligen inte vänta.

Fy vad jobbigt, och det var verkligen inte "akut" vård nej... Men det verkar ju som om de tror att det ska bli bättre riktigt snart! Och hoppas du inte behöver vänta så länge på bebis heller!
  • Jacqueline
    MårranTre skrev 2014-05-25 15:25:38 följande:

Sitter och klockar svaga värkar, men det har kommit 5 stycken nu med 5-6 minuter emellan! Den första kändes ganska rätt, i livmoderhalsen, fast nästa kom inte förrän 15-20 minuter senare och var mer av en vanlig sammandragning med molande (efter att jag var tvungen att springa på toa igen). Hoppas det inte stannar av nu, blev på himla gott humör i varje fall smile2.gif

Skulle vara väldigt trevligt att föda så här på eftermiddag/tidig kväll smile1.gif

Men ska inte ropa hej ännu...

Fast rosa flytningar hittade jag också. Kanske slemproppen kommer nu iaf?

Håller tummarna för att det ska ta fart
  • sagström

Tiger; fasen vad jobbigt. Och helt sjukt att det tar så lång tid. Håller tummarna att du blir bra riktigt snart.

Mårran; heja heja. Låter som att det kommer snart. Kanske på självaste morsdag.

Har haft en del ont i magen hela helgen men inte förvärkar, mest bara ont. Idag har jag varit på loppis hela dagen. Jag går igång på loppis så jag har suttit/stå/gått en del, kanske det hjälper till på traven. Haft riktigt skön dag i alla fall och hängde lite med en kompis som är beräknad en vecka efter mig, nu hoppas jag verkligen att jag hinner före henne, kommer bli ännu mer deppig annars.

• Tiger grr

Tack tjejer :) jag känner mig ganska okey idag trots sömnbrist och ingen alvedon. ;)

Mårran, rosa slem och grejer vill jag också ha! Låter ju mkt lovande. :D bebis inom 2 dgr för dig säger jag.

• bluegrass

Tiger- fy sjutton! Vad otroligt jobbigt med väntan och brist på besked.

Mårran - heja! Låter mkt lovande!

Sagström- mysigt med loppis, hoppas det var värkstartande!

Här jobbade min man idag sin första dag. Jag och barnen åkte på utflykt till en lek/upplevelsegård. Didrik låg i vagnen mest och hängde i baby-Björn när de stora körde höghöjdsbanan i skogen. Allt gick fint. Skönt!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?