• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • sagström

Fick hit min mamma förut och fick med mannen ut på middag här i krokarna, mitt tredje café/restaurangbesök idag. Men mådde rätt illa och gör fortfarande. Tror det är värmen. Har tagit två kalla fotbad och en sval dusch.

Min mamma fick med sig 6 åringen hem för övernattning, skönt för hon är den som vaknar mest på natten. Båda tjejerna är fortfarande rätt förkylda och kändes som den lilla håller på att bli sämre nu vid läggning, peppar peppar, hoppas inte för hon har varit så kass senaste två veckorna.

Jag funderar mycket just nu på vad jag ska ha på mig när bebisen kommer ut. Nästan inget passar längre.

Tror ni detta är en amningsklänning?

m.hm.com/se/product/29196

• Tiger grr
    sagström skrev 2014-05-23 16:35:56 följande:
    Tiger; låter inte kul med körteln. Vet ju att de kan svullna upp en del när man har ngt i kroppen (och då syftar jag snarare på infektion än bebis) men visste inte att det kunde göra så ont. Vad sa läkaren?

Jag har hämtat stora tjejen tidigt på dagis så var vi lite i parken och matade fåglarna och hann med en till fika med kompisar idag. Nu ligger vi halvnakna i sängen med fläkten på oss, så himla varmt det är.

jag fick ingen diagnos, så jag vet inte. han tyckte jag skulle höra av mig igen om den blev större men annars bara vänta. har haft högre feber idag och sen frossa och svettningar. vill inte ropa hej än, men det känns som att det kanske släpper snart. hoppas.
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-23 09:18:45 följande:
    God morgon smile1.gif

Jacqueline: hemskt med migrän! Men hoppas det är tecken på att något är på gång... smile1.gif

EQ85: hoppas myset funkar! Funderade lite på att testa igår, men så satt mannen uppe och så på hockey och jag ver egentligen sjukt trött och ville inte ha värkar kl 22 på kvällen smile2.gif

hej massabarn! Sjätte barnet! Inte illa!

Själv hade jag massor av underligheter på natten. Vaknade av en riktigt ond förvärk kl 23.30, och tänkte "NU börjar det ju kännas mer rätt det här!" men sen skulle det vara himla jobbigt att åka och föda den tiden på dygnet så önskade lite också att det skulle avta och att jag hann sova en natt till... det kom inga mer förvärkar sen, men har haft värre foglossning och väldigt ömt och mycket ilande neråt. Så något har tydligen varit på gång där under natten. Också nu på morgonen har det ilat och stuckit väldigt mycket. Och sammandragningarna känns väldigt starkt under magen, som om det verkligen drar där. Det är väl huvudet som trycker på nu och gör "inre hinnsvepning" smile1.gif När det känns så mycket så får man lite hopp igen om att det kan börja snart...! 40+5 i dag! Hoppas på att det startar idag eller imorgon nu!! Men så kan det ju lugna sig igen... men känner mig så otroligt redo! Glädjen jag kände igår kväll när den där ena förvärken gjorde riktigt ont smile2.gif

Känner mig rätt yr i bollen i dag. Trött och yrvaken på något vis. Och spänningen stiger...

Har tänkt en del på könet senaste dygnet. Det är hela tiden en flicka som dyker upp i fantasierna. Drömde också något om att jag hade en äldre bebis och att det var en flicka... får se om den intuitionen är rätt...
    joooooo! med min förra fick jag värkar vid 23.. vid 02 åkte jag in sen fick jag sovdos och sov jättegott hehe.
    mys på!!!

idag har jag haft en ilande stark mensvärk i svanken samt onda sd.
    imorgon blir det lite mys =)
    nu har haf gått längre än min förra graviditet. :P
  • sagström

God morgon. Läget? Vaknade alldeles för tidigt. Sov från ca 12-05 så nu ligger jag i sängen igen.

Är ni på bb kanske?

• Tiger grr

Jag är inte på BB. ;( och inte heller frisk som jag hoppats på. Hade ännu högre feber idag 38,8 och körteln ilar på. :'(
    Sover kasst, vaknat minst varje timme.
    Hon får ta och komma ut nu så jag kan få äta ett helt apotek och bli frisk. BF+3 idag...

• bluegrass

Tiger- stackars stackars dig! Feber och frossa låter inte bra. Jag tycker att du ska söka igen trots att det är helg. Tog de CRP ( snabbsänka) på dig för att se om det verkade bakteriellt? Var hen säker på att det var en körtel och inte en abscess/ varböld som behöver tömmas? Jag tycker att det låter som du behöver antibiotika, finns många sorter man kan äta som gravid. Du måste ju bli bättre inför förlossningen!
    Ang smärtlindring kan man äta Citodon, som innehåller Paracetamol och även ett morfinderivat. Hjälper mkt bättre än Alvedon.
    Ring jour-VC och berätta om febern och inte minst frossan och säg att du behöver ny bedömning idag!

Sagström- kan skriva under på problem
    med kläder efter förlossning. Har absolut inget som passar. Har antingen mina gravbyxor, vilket får magen att puta ännu mer, eller kjol och amningslinne. Behöver köpa nytt, men känns trist att lägga pengar på kläder till denna förhoppningsvis tillfälliga kropp!

• bluegrass

Eller förresten- ring förlossningen och fråga vad de tycker att du ska göra. Gynjouren kanske kan titta på körteln och ordinera antibiotika och smärtlindring. De är mindre rädda för att behandla gravida. Och mer måna om att försöka behandla infektioner i för förlossningen skulle jag tro.
    Hoppas det löser sig fort!

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-24 08:22:37 följande:
    Jag är inte på BB. ;( och inte heller frisk som jag hoppats på. Hade ännu högre feber idag 38,8 och körteln ilar på. :'(
    Sover kasst, vaknat minst varje timme.
    Hon får ta och komma ut nu så jag kan få äta ett helt apotek och bli frisk. BF+3 idag...
    Nej det där låter inte bra, håller med de andra att det kanske behövs starkare mediciner för att få bukt med det!
  • MårranTre

Och ingen bebis i natt. Var väldigt less på allt igår kväll. Nästan ångestfylld. Det är värmen, tar knäcken på en helt... och det har blivit varmt inomhus nu också. Vaknade riktigt sur i dag :(

Men nu är jag faktiskt på lite bättre humör. Fick nästa illustrationsuppdrag igår som ska vara klart om en dryg vecka. Och gjorde allt nu i morse i rekordfart och hade till och med skoj trots att det är jobb Ville få det undan nu direkt ifall det skulle blir förlossning snart... och otroligt skönt att ha något annat att tänka på en stund! Dessutom skulle jag rita bilder på folk som tvättar håret (till en skönhetsgrej i damtidning), kanske de svalkande bilderna gjorde den här värmen lite lättare att ta, haha!

Men alltså. Jag har inga kläder!! Går omkring inomhus utan byxor En bra ursäkt att skicka mannen till mataffären... tänker hålla mig inne hela dagen. Det är närmare +30 i dag. Imorgon ska det bli lite svalare igen.

Men börjar vara så desperat att få ut bebis nu så det spelar ingen roll, barnet får gärna komma NU!

sagström: klänningen ser inte riktigt ut som en amningsklänning, men det är bara gissning... men snygg färg!

• sagström

Tiger; håller med de andra. Sök hjälp, så jobbigt för dig med det här nu. Och sol bluegrass skrev så kanske vanliga vc är ovana/rädda för att behandla gravida. Man får ju knappt ta nässpray.

Krya krya!!

Mårran; åh era stackare, 30*! Här på västkusten verkar det bli lite svalare idag och jag är sååå tacksam. Strax över 20 duger gott för mig.

Kul med uppdraget, det låter ju jättekul och fasen vad effektiv du är.

Jag mår fortfarande lite illa från igår men lite bättre idag. Lite smått och gott på schemat idag men inget längre än på promenadavstånd i kvarteren.

Jag har planerat att ta ett par lergigan ikväll när jag ska sova. Fick dem utskriva förra gången jag var gravid och gick över tiden. Blev helt knäpp och kunde knappt sova alls då plus så hjälper de ju mot illamåendet. Känner mig som värsta junkien men jag längtar redan efter lite sömnhjälp????.

Stay cool tjejer och ta en glass.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?