• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

Grattis Bluegrass! Solig

Ja längtan blir ju inte mindre för var bebis man ser nu. :) 10 dgr kvar, men det känns som det kommer ske nångång nästa vecka. (eller så är det mest önsketanke) haha

• luspudel

10 dagar kvar här med, fast snart är ju denna dag också till ända Sjukt vad mycket energi och tankeverksamhet som går åt till förlossning just nu. Har foglossning from hell idag men har vart igång hela dagen. Nu soffan och godis, kanske händer det något inatt....

• sagström

12 dagar här men räknar med mer. Har pratat med många som fått hinnsvepning det senaste och ska försöka ligga på om en sådan samma dag som jag går över.

Haft en toppen helg med familjen och gjort massa roliga grejer, känns skönt att inte bara vara trött mamma, framför allt nu innan man får händerna fulla med bebis. Bäddade bl a spjälsängen idag och skulle sätta in babyskyddet i bilen. Mannen ringde sin bror som lånade det för ett tag sen men han hade åkt till Grekland idag och kommer hem om 14 dagar????, vi som tänkte vara lite förberedda, får försöka lösa det. Annars är det väl skötbord som ska upp (behöver ett nytt) och bb-väskan. Nåt annat man bör göra? Tvätta bebiskläder kanske?

• sagström

Aj vilken natt jag haft. Efter en "omgång" i sängen i gårkväll satte det igång rejält. Det har alltid varit efter sex som jag har fått förvärkar och de blir bara värre och värre. Kunde knappt sova i natt och höfterna värker som bara den nu. Känner mig så tudelad då jag ju vill att det ska sätta igång samtidigt som jag inte orkar med dessa nätter, ska nog vänta i alla fall tills jag slutat jobba.

Händer det något hos er?

Jag laddade tom ner en värkapp i natt, mannen skrämde upp mig. Har ni någon? Vilken är bäst?

• MårranTre

Ja värkappar vill jag också ha tips på! Förra gången hade jag ingen smarttelefon så satt vid datorn och klockade värkarna, men minns inte vad den webbsidan hette (går säkert att googla fram nåt jag vet)...

Igår var det väldigt lugnt i magen. Inga förvärkar. Men hade svårt att somna på kvällen och sov väldigt oroligt. I dag kör skolskjutsningsruljansen igång igen och väntar dessutom på att få lite jobbfeedback så jag kan göra klart ett uppdrag. Dersa svar skulle gärna få komma i dag så man får det överstökat och inte behöver oroa sig för att det blir paus pga förlossning...

Och usch ja höfterna gör ont hela tiden. Kan inte vara i samma ställning länge så man måste vara i rörelse emellanåt. Rumpan domnar om man sitter för länge, haha. Och min vänstra hand svällde upp på natten också, mycket obehagligt. Har inte annars haft så mycket problem med att samla vätska i händer och fötter, men nu börjar det kännas av :( Dessa sista dagar kommer ju vara en enda lång plåga med alla extra besvär som kommer nu. Gör ju ont som fan att vända sig i sängen på natten också :(

På gnälligt humör idag...

• Jacqueline

Här är det stendött :-/

Samma jäkla ihållande "mensvärk" ,sammandragningar som kommer och går lite när helst dom vill ,allmänt besvärad och trött på detta

• Tezza

Har haft en jobbig natt!! Knappt sovit! "Mensvärk" har kommit och gått av och till under hela natten!! Värken gör ondare nu ön den gjort tidigare!! Nu kommer den mer sällan!! Har en vecka kvar till bf idag!! Så vi får väl se om de händer nåt till veckan!! Är ju sååå redo nu!!!

• luspudel

Natten här har varit lugn. Mår bra idag med så har passat på att storstäda här hemma nu på morgonen. Känner att jag måste passa på, kanske sista gången innan bebis Hur har era andra förlossningar startat?

Jag känner inte alls igen denna intensiva molvärk och de regelbundna sammandragningarna från tidigare gånger, men det sägs ju att trean kan vara lite klurigare.

• fertilitymonster
    Tezza skrev 2014-05-12 08:07:55 följande:
    Har haft en jobbig natt!! Knappt sovit! "Mensvärk" har kommit och gått av och till under hela natten!! Värken gör ondare nu ön den gjort tidigare!! Nu kommer den mer sällan!! Har en vecka kvar till bf idag!! Så vi får väl se om de händer nåt till veckan!! Är ju sååå redo nu!!!
    Då har vi BF samma dag :D åhhh ja vill också ha massa känningar men det kommer bara någon enstaka sammandragning iof med tryck neråt iaf =) Ja nu är man less och redo för bebis =D
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?