• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Besa
    sagström skrev 2014-05-05 21:39:47 följande:
    Besa; bra att du har en bra BM men trist att de/läkaren inte vill lyssna på dig. Det är väl viktigt att du blir igångsatt och inte kommer igång naturligt så att du hinner få antibiotikan? Då är det ju hög tid nu.

Har du ingen som kan följa med dig, finns barnets pappa med? Eller nån familjemedlem/kompis? Det kan vara svårt att stå på sig själv ibland.

Ja jag har min man som också kämpade med mig och sa ifrån, BM lyssnade verkligen på oss och hon gjorde verkligen allt hon kunde.

Jag har lämnat in urin samt tester 2 gånger i veckan om mina bakterier och än så länge har jag inte. För vi ställde samma fråga till henne. Men så länge jag inte har bakterier så hinner jag enligt dem så man får ju lita på det. Idag fick jag svar från urinen jag lämnade i fredags så allt var normalt.. så det gäller och se vad som kommer hända när jag får antibiotikan.
  • Tezza

Jag har oxå gått upp typ 20 kg, börjar kännas tungt plus att man har foglossning!! Kan knappt röra mig!! Så längtar till bebisen bestämmer sig för att komma ut
    Idag ska jag till BM på koll! Haft förvärkar nu ett tag men de avtar varje gång!! Men har hört att man kan ha dem länge!! De här blir ju som första gången för mig! Fick ju kejsarsnitt men sonen i v 32, tidig vattenavgång!! Vilket de inte vet varför de hände!! Men allt gick bra med honom lite gulsot och tog lång tid för honom att gå upp i vikt!!
    Snart är de dags för bebisar för oss alla!! Spännande!! Känns fortfarande overkligt!!!

• Tiger grr

Här är en till med ganska mkt extra vikt. :) Hittills 25 kg+. Brukar ligga däromkring varje graviditet, men går ner rätt fort efteråt. Hoppas på en repris av det även denna gång. Bilden från förra veckan, 37+1.

Fin mage Bluegrass, så skönt att inte gå upp nån annanstans också. :)

• MårranTre

Besa: hoppas det blir torsdag för dig! Inte mycket kvar i alla fall det är ju i övermorgon! Och skönt att testerna visar bra resultat...

Tezza: jag har också himla svårt att röra mig nu, ont i fogar och rygg (får också problem med ischiasnerven när allt rör på sig där nere)...

Har jobbat lite i dag, men det har inte känt så hemskt. Sitter ju som sagt bara hemma vid datorn :)

Annars är det som igår. Trycker neråt massor. Har inte mycket plats för urinblåsan så tycker man springer på toa hela tiden.

Slukar kolhydrater... antar att kroppen vill ladda för "maratonloppet".

Bebis sparkade så hårt på revbenen i går kväll när jag skulle sova att jag knappt visste hur jag skulle vara eller ligga. Sticker ju till ofta neråt också, det känns ömt på insidan. Och hade molande värk vid livmoderhalsen mitt i natten. Hoppas det betyder att det mjukas upp mycket där nu. Var ju helt sluten men tappen var mjuk för ett par veckor sedan när det var senaste kontrollen, så nu tycker man ju att något smått borde ha hänt redan... 38+2 i dag då...

• Tiger grr
    MårranTre skrev 2014-05-06 10:52:47 följande:
    Härlig mage Tiger grr!!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Tiger grr

Min sötis ligger som en sjua, med sträckta ben, så jag känner inte så många sparkar mot revbenen. Men det där trycka upp rumpan och fötterna samtidigt i sidan är inte heller så bekvämt. haha hon börjar verkligen bli stor nu. Glad

• bluegrass

Emmelina- åh vad skönt! Håller tummarna för att den ligger kvar så!!

Besa- jag kan verkligen inte förstå varför de väntar. Du är ju helt mogen och har fött tidigt förr!!! Men håller tummarna hårt för torsdag nu!

Tiger- fin mage!!

Min bebis sparkar, eller mer trycker också väldigt mkt på revbenen på hö sida. Rörelserna är så stora och påtagliga nu, känns nästan obehagligt. Magen får helt bisarr form när den flyttar på sig. Man ser också tydligt handen eller foten på utsidan när den rör sig. Känner inte riktigt igen det från tidigare graviditeter, funderar på om det beror på lite fostervatten? Hur känns era bebisrörelser? BM beställde inget TUL igår utan tyckte vi skulle vänta till nästa kontroll på fre.

• Besa
    bluegrass skrev 2014-05-06 18:15:16 följande:
    Emmelina- åh vad skönt! Håller tummarna för att den ligger kvar så!!

Besa- jag kan verkligen inte förstå varför de väntar. Du är ju helt mogen och har fött tidigt förr!!! Men håller tummarna hårt för torsdag nu!

Tiger- fin mage!!

Min bebis sparkar, eller mer trycker också väldigt mkt på revbenen på hö sida. Rörelserna är så stora och påtagliga nu, känns nästan obehagligt. Magen får helt bisarr form när den flyttar på sig. Man ser också tydligt handen eller foten på utsidan när den rör sig. Känner inte riktigt igen det från tidigare graviditeter, funderar på om det beror på lite fostervatten? Hur känns era bebisrörelser? BM beställde inget TUL igår utan tyckte vi skulle vänta till nästa kontroll på fre.
    Jag känner mig så jäkla hjälplös hoppas verkligen att det blir ingångsättning på torsdag annars vet jag inte vad jag gör. Jag får helt enkelt vänta och se ..Jag känner också som du angående fosterrörelserna men hellre det än att de kommer väldigt sällan som jag hade med min änglaflicka. 
  • bluegrass

Besa- förstår det. Hoppas verkligen att det blir to. Allt annat är oacceptabelt! Lyckas du sova trots din oro?

Vad bra att dina rörelser också känns mkt. Ja, håller med om att det är mkt bättre än att känna lite. Nu vet jag ju hela tiden att bebisen är aktiv.
    Är bara lite fundersam över fostervattenmängden för att blodtrycket varit högt så länge och för att SF-måtten står så stilla. Men BM sa igår att hon ändå tycker att kurvan såg ok ut, så jag får väl lita på det.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?