Min stora tjej som kom 08 tog ca 24h, inga krystvärkar så sugklocka och yttre tryck, den lilla kom 11 och det tog ca 17h med kanske en kvart (har inte koll men kändes inte så länge) krystar. Jag hoppas på att komma ner till 12h denna gången.
Jag har varit ute lite idag vilket har varit skönt, nu nåt mina hormoner spökar så känner jag att jag lätt inte orkar något, vill bara deppa. Känner mig väldigt otacksam när jag läser hur vissa av er andra har det för rent fysiskt är mina värden precis som de ska men de där jäkla hormonerna spökar, därför jag behöver skriva av mig lite.
Besa, stå på dig! Ibland inom både vård och myndigheter så gör det stor skillnad på vilken hjälp man får. Om det inte är ngn fara att få barnet redan nu så tycker jag att du på måndag ska försöka få träffa någon och säga att du vill bli igångsatt, ge dig inte! Om du dessutom är 3 cm öppen så verkar det som att din kropp är redo.
Som uppmuntran kan jag berätta att jag träffade en kompis idag som hade med sin 7 dagar gamla bebis. Jag fick hålla och lukta lite och han var helt galet söt!! Hon berättade att förlossningen gått på 4 1/2h och gjorde knappt ont, en drömförlossning med andra ord. Hon sa att det kändes som att hon hade skolkat från den riktiga förlossningen (hennes andra). Precis sådant vill man höra just nu känner jag.
Ha en fin kväll.