MårranTre skrev 2014-05-02 14:52:20 följande:
Hej! Jag hoppar gärna på tråden också! Har bf 18/5 och det börjar kännas rätt tungt och tråkigt nu att vänta... men samtidigt är det ju så lite tid kvar.
Läste ikapp tråden lite. Hoppas det går bra för dig Besa! Låter väldigt nervöst med din situation :(
Väntar själv tredje barnet. Äldsta född i september 2005, tvåan i september 2008. Så det blir lite längre mellanrum till trean :) Har haft en spännande vår med massor av ultraljudsbesök. Först var moderkakan föreliggande eller nära livmoderhalsen. Sen när den var mer än 2,5 cm från kanten i vecka 34 och allt ok, var bebis med sätes/fotbjudning... Och var på vändningsförsök vecka 37 som inte lyckades. Men sen svängde lill*n på sig själv i 36+6! Och fick det bekräftat nu i onsdags. Så de behövde inte vända och bebis ligger rätt!! Var väldigt lättad över det. Varit rätt orolig för både KS och sätesförlossning... läst på massor om det och försökt förbereda mig...
Men nu känns det som om man kan "slappna av" och fokusera på att förbereda sig för normal förlossning, men man vet ju aldrig hur det sedan går... De äldre barnen kom med huvudet före i veckorna 41+2 och 41+1, så räknar väl igen med en vecka till efter bf...
Hur är det med er med fler barn. Hur långa förlossningar har ni haft? Är väldigt nyfiken på att veta om ett tredje barn kommer snabbare än de tidigare.... första förlossningen var 17 timmar (tungt när man blev så trött), andra var 7 timmar, och det kändes väldigt passligt och bra...
Min -06a är född på 4h varav 4min krystvärkar ,min -08a är född på 3h varav 2min krystvärkar...trean får hemskt gärna ta iaf 2-3h på sig så man hinner med allt :-S är lite orolig för att vi inte ska hinna in om det går allt för fort.