Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej!
    Jag hänger också gärna på!
    Väntar barn nr 3, har en tjej född april -08 och en kille född april -11. Nu BF 15/5.
    Har en del förvärkar som känns rejält, men haft det med de två tidigare barnen också. Med ettan gick jag över 11 d och med tvåan blev jag igångsatt på BF +3 pga lätt havandeskapsförgiftning. Har problem problem med blodtryck även denna gång, äter medicin och går på kontroll flera ggr per vecka. Men ännu ingen havandeskapsförgiftning. Tror att det kanske blir igångsättning ngra d efter BF nu med om det inte startar spontant.

Besa- vad oerhört sorgligt. Beklagar! Förstår verkligen att du vill ha ut bebisen nu. Tycker verkligen att du borde få igångsättning oavsett om du är mogen eller ej!!

• bluegrass

Besa - stort lycka till! Hoppas att allt ser bra ut!! Tycker du ska ta upp det där med igångsättning igen. Har en kompis som förlorade sitt barn i magen i v 36. Hon blev igångsatt 37+0 tror jag. Känns så onödigt att du ska behöva gå och oroa dig nu när bebisen är färdig att komma ut!

• bluegrass

Välkomna mårran och Frube!

Mårran- skönt att den lade sig rätt!

Besa- åh vad skönt att allt var bra. Och att du är så pass öppen! Tycker att det är helt knäppt att de inte sätter igång dig NU! Folk lyckas ju tjata till sig igångsättningar av alla möjliga skäl. Ditt skäl känns enormt angeläget, förstår att det är psykisk tortyr att gå och oroa sig mtp vad du varit med om!

Min första förlossning ( BF+11) tog ca 9 timmar och började med värkar. Allt gick bra, men gick sönder massor och fick sfinkterruptur.

Min andra var igångsättning ( pga mild havandeskapsförgiftning BF+3). Sattes igång med ballongkateter och sedan tog de hål på hinnorna, behövde ej värkdropp el så. Från att de satte katetern tog det 6 H, men förlossningen startade egentligen först när de tog hål på hinnorna och från det tog det 3h. Lite för snabbt och intensivt för min smak, sjukt ont gjorde det. Hade EDA med ettan men ej med tvåan. Tror att jag vill ha det denna gång. Tycker att det gjorde upplevelsen mkt mer positiv.

• bluegrass

Sagoström- vilka jämnåriga barn vi har !
    I vilka månader är dina födda? Båda mina (tjej -08 och pojke -11) är födda i april.

Besa- låter bra med tjat. Heja heja!
    Låter också verkligen som att det är på G för dig eftersom du var så öppen och med de flytningarna.
    Jag hade onda förvärkar med mkt tryck nedåt natten till to, men sedan dess har det varit lugnare. Inga flytningar, men mkt sammandragningar och mkt tryck nedåt när jag sitter på toa. Men jag brukar ha mkt förvärkar (utan att det påverkar tappen) och ändå gå över så jag tror tyvärr att jag kommer gå över även denna gång om jag inte sätts igång runt BF pga mitt blodtryck.

• bluegrass

Kul att vi blir fler och fler!
    Jag slutade jobba för en vecka sedan och njuter så mkt av ledighet! Blev eg sjukskriven i v 34 pga blodtrycket, men kände inte att jag kunde sluta jobba då, hade för mkt på jobbet som jag inte kunde delegera på ett bra sätt. Hade därför mkt dåligt samvete för att jag jobbade mot rekommendation, så det var väldigt skönt att sluta på ett bra sätt sedan.
    Denna v har iofs mest gått åt till att fixa släktkalas och barnkalas för min dotter som fyllde sex. Idag hade vi barnkalaset, det blev bra! Men ganska skönt att ha det avklarat! Nästa v ska jag mest slappa ( utom ti då jag ska på en kurs) och börja fixa för bebisen vilket jag inte gjort än. Ska fixa skötbord, ta fram kläder, göra i ordning vagnen, packa BB-väskan etc. Ska bli mysigt!

Mårran- förstår att det är svårt att sluta helt som frilans. Men säkert också kul att kunna jobba lite även när bebisen kommit om man inte är för trött.

• bluegrass

Förresten- har ni lust att göra en lista med BF så att man har bättre överblick?

15/5 Bluegrass tredje barnet

• bluegrass

Sagström- vad jobbigt att ha så mkt jobb framför dig! Kan du inte avsäga dig något av det?

Jättekul att så många väntar tredje!
    Jag är nyss fyllda 34 och bor i Nyköping.

• bluegrass

Godmorgon!

Tezza och Annika- välkomna!

Tezza, vad skönt att det inte blir en prematur denna gång! Gick allt bra sist? Lycka till på TUL imorgon!

Emmelina- för mig är det lite olika hur jag orkar med barnen. Det är i princip alltid min man som lägger dem, för jag är så himla trött runt 20. Maken tar också det mesta av alla utryckningar, typ torkar rumpor, kladd etc.

Men han jobbar två dygn på raken from igår och sedan vanlig arbetstid i veckorna, så då blir det ju jag som tar allt. Har dem på fsk 9-15 må-to nu när jag är hemma. Mkt skönt att kunna vila lite på dagen.

Annars är de inne i en bra fas nu ( nyss fyllda 3 och 6). Leker med varandra ute och inne och behöver ingen passning. Vi bor typ på landet utan bilvägar eller annat farligt, så de kan vara ute själva.

Hur sover ni? Jag vaknar så tidigt. Oftast 5. Mkt irriterande, man vill ju passa på att vila nu!

Vet ni könet på era bebisar? Har ni bestämt namn? Vi ville ej veta, men råkade se ändå tror vi . Såg helt klart ut som en liten lillebror på RUL, men helt säkra är vi inte.

Vi är inte helt överens om namn. Med de första barnen var vi helt överens, men nu har vi inget förslag som båda gillar till 100%.

Troligen blir det en Ivar, för det tycker vi båda är fint även om det inte är ngt av våra favoritbarn.

Här är Hedvig och Bo igår strax före Hedvigs sexårskalas!

• bluegrass

Sagström och Mårran- fina namn! Både på era barn och på de kommande!
    Så mysigt med syskonens längtan. Båda mina är väldigt förväntansfulla. Bo, min minsting pussar på magen varje morgon. Längtar så mkt efter att se dem med bebisen första gången!

Emmelina- lycka till imorgon!!
    Blir det snitt om det inte lyckas?

Luspudel- välkommen! Ja, denna pollensäsong är väl den värsta på länge. Jag är inte allergisk, men maken har det jobbigt.

Idag har jag nu äntligen tagit fram alla kläder i strl 50-56 och lagt i lådor, fixat skötbord, tagit fram och bäddat liggdel till vagnen, börjat packa BB-väskan och tvättat spjälskydd mm till vaggan.
    Trodde det skulle göra det mer verkligt, men det känns nästan surrealistiskt detta. Märker att jag faktiskt inte alls förstått att vi ska få en bebis så snart. Kommer nog inte förstå förrän jag har den i famnen.
    10 dagar kvar till BF idag. Galet!!

• bluegrass

Godmorgon!

Besa- lycka till idag. Önskar så att du får bli igångsatt nu. Allt annat är orimligt tycker jag!

Sagström- förstår din trötthet och jobbångest! Tycker absolut att du ska försöka ta bort så mkt som bara går!
    Gillar också verkligen mitt jobb annars och är van att pressa mig hårt och jobba intensivt. Men sista veckorna var jag alldeles för trött och ofokuserad. Jag känner mig tröttare nu än i motsvarande tid med barn 1 och 2. Har mkt större behov av att vila på dagarna. Jag ska på en obligatorisk kurs imorgon, det är det sista jobbrelaterade jag ska göra. Kursen är i Katrineholm ( jag bor i Nyköping), håller på mellan 8 och 17 och handlar om medicinsk juridik. Jag kommer garanterat att somna! Men hoppas att de har lite överseende med det då jag ju faktiskt är väldigt höggravid!

Idag ska jag till MVC på en av alla många kontroller av urin och BT. Ska höra om de inte borde beställa ett TUL, för mitt SF-mått har stått stilla ett bra tag nu. Funderar lite över placentafunktionen mtp mitt blodtryck och blodtrycksmedicin som jag ätit många veckor nu. Får se vad de säger!

Tycker ni att era magar växer? Jag tycker inte riktigt det. Men bebisen tycks iaf bli större, det känns att den har det väldigt trångt. Det är mer fostervattenmängden jag funderar kring.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?