• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • emmelina

Vi valde att inte veta könet när läkaren frågade på ett Tillväxtultraljud. Men jag har drömt flera ggr att det är en flicka så jag är lite inne på det, men det ska bli så spännande att snart få veta!

Imorgon eftermiddag är det dags för vändningsförsöket om nu bebisen ligger fel igen men det känns tyvärr så. Tack för tips förresten! Ska klämma lite på magen idag och göra övningarna. Jag var väldigt skeptiskt till att vända först men efter övervägande känns det bättre än snitt iaf, om det nu funkar förstås. Men det är lite nervöst!

Idag går jag in i vecka 38 (37+0)

• emmelina

Glömde skriva: Jag sover väldigt bra hela nätterna förutom kramp i vaden som jag haft vid två tillfällen nu. Gör så sjukt ont! Mannen fick massera tills det gick över inatt. Tror det kan ha med vätskebrist att göra?

Fia är ju gulligt, min flicka har döpt sin favoritdocka till det! Min lilla är också bebistokig så det ska bli så mysigt med en till ???

Jättefina barn på bilden, bluegrass!

• MårranTre

emmelina: lycka till med vändningsförsöket! Kom ihåg att det är frivilligt att prova och att man ska säga stopp ifall det börjar göra ont. Obehagligt känns det ju när läkaren trycker på magen, men direkt smärta ska det inte vara. Och de har noggrann koll på bebis samtidigt.

Jag fyllde 36 i mars och bor i Åbo, Finland, så om jag säger saker om föräldrapenningar och sjukhus så kan det alltid hända att det funkar lite annorlunda här

Skoj med så många tredje barn! Min yngsta är fem och har under våren blivit väldigt mycket självständigare, nattning går snabbt osv. Ungarna kan ofta fixa sina egna smörgåsar och kläder på morgonen och sånt. Så man känner sig nästan lite överflödig ibland... De leker också mycket tillsammans och ibland blir det ju bråk också och så kan tålamodet vara lite kortare än normalt när man måste reda upp deras konflikter...

bluegrass: så fina barn! Vi har också tänkt på Ivar för pojke! Haha! Vi vet inte könet, även om jag faktiskt frågade om det i ultraljudet runt vk 20. Men skötaren glömde kolla (det var då de upptäckte den föreliggande moderkakan, så hon kanske blev lite distraherad)! Sen orkade jag inte pressa på så det får bli en överraskning. Har ju varit på en massa UL sen efter men inte lyckats se det själv... Storasyskonen hoppas på en syster, och själv är jag lite inne på att det kan vara en flicka. Men det känns som om det inte alls spelar någon roll heller. För en flicka har vi tänkt Astrid som namn, men inga av namnen är helt säkra ännu... Syskonen heter Wilmer och Agnes

• luspudel

Åh en tråd för mig Jag har BF den 21 maj med tredje barnet. Mår rätt bra om det inte vore för den förbenade pollenallergin! Har aldrig känt av det tidigare men i år kanske det är extra mycket. Känner mig annars mest stor och klumpig men det hör ju till...

• MårranTre

Jag sover annars helt ok. Men måste på toa 2 gånger per natt nu... Och att vända sig är jobbigt, det gör ont i alla fogar, höfterna och framme vid blygdbenet sticker det till. Vaknar också tidigt och är helt slut redan kl 20 på kvällen.

Nu i natt hade största barnet dålig mage och kastade upp, så vi var uppe och bytte lakan och hjälpte pojken i duschen, sen fick han sova bredvid mig, och jag låg förstås och lyssnade på minsta lilla ljud ifall han skulle må illa igen :( Men det var tydligen bara något med maten i går och att han har pollenallergi och hade slem i halsen som irriterade... (vi hade redan en släng av vinterkräksjukan när jag var i vk 30, inte skoj). Så man är lite trött i dag... Men när jag låg och försökte somna om hade jag flera regelbundna sammandragningar med lite värk! Som svaga förvärkar! Så något är ju på gång

I dag blev det 38+0 för mig!

• MårranTre

Ja och det är nog maken som får fixa all städning nu och allt plockande från golvnivå Ibland orkar jag laga lite mat fortfarande... Och tvätten klarar jag också, fast LÅNGSAMT...

Jag har hittills skött allt skjutsande till skolor, men det börjar bli rätt tungt att ränna av och an in i förskola och skola nu så maken får komma med på morgonen, och sen hämtar jag oftast ungarna redan 14-15-tiden nu när jag är ledig.

• MårranTre

luspudel: välkommen! Fruktansvärt år för pollenallergiker! Hos oss är det bara äldsta barnet som lider av det, men allt blir mycket tyngre för honom så vi måste ju tänka på det hela tiden, med mediciner och att han är extra trött osv.

• luspudel

Ja det måste vara helt hysteriskt mycket pollen i år! Har som sagt aldrig märkt det innan men det måste vara det som spökar.

Min man jobbar sjukt mycket just nu så jag sköter allt hemma. Mina barn är (snart) 5 och 3 men de går på fsk mycket då jag dessutom pluggar fortfarande. Bara liiiiite kvar i skolan, sen kan jag äntligen bli mammaledig på riktigt Storstädade igår och tog en långpromenad med 5-åringen i skrindan för att handla mat (haha) men bara ett par sammandragningar och allmänt ont i kroppen som resultat... Suck!

• Tiger grr

Jag har alltid kollat kön på RUL, för nyfiken för att låta bli. :) Har två pojkar och väntar nu en flicka, ska blir så kul. Solig äldsta killen ville helst ha en lillebror (yngsta hoppades på syster), men jag tror att äldsta ändå kommer uppskatta en tjej. de båda är väldigt omtänksamma och frågar hur hon mår och säger till magen att de älskar henne. Hjärta 

Jag är nog den som gör mest hemma, även innan då jag också jobbade. Sambon gillar sitt jobb och har inga fasta tider så ibland kan det bli lite svårt att få honom att hämta ens ett av barnen innan fritids stänger. Det är typ 1 km till skolan, men jag orkar verkligen inte gå så långt nu, även med stödstrumpor. :( i nödfall tar jag bussen en station. hehe
    Men snart så vänder det! Längtar efter mer energi och mindre ont. Och så småningom mindre hormoner, för fyy vilket dåligt humör jag kan ha ibland. Måste verkligen anstränga mig och vara lugn vissa gånger, tänder ju till på en gång annars. hahah

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?