emmelina: lycka till med vändningsförsöket! Kom ihåg att det är frivilligt att prova och att man ska säga stopp ifall det börjar göra ont. Obehagligt känns det ju när läkaren trycker på magen, men direkt smärta ska det inte vara. Och de har noggrann koll på bebis samtidigt.
Jag fyllde 36 i mars och bor i Åbo, Finland, så om jag säger saker om föräldrapenningar och sjukhus så kan det alltid hända att det funkar lite annorlunda här
Skoj med så många tredje barn! Min yngsta är fem och har under våren blivit väldigt mycket självständigare, nattning går snabbt osv. Ungarna kan ofta fixa sina egna smörgåsar och kläder på morgonen och sånt. Så man känner sig nästan lite överflödig ibland... De leker också mycket tillsammans och ibland blir det ju bråk också och så kan tålamodet vara lite kortare än normalt när man måste reda upp deras konflikter...
bluegrass: så fina barn! Vi har också tänkt på Ivar för pojke! Haha! Vi vet inte könet, även om jag faktiskt frågade om det i ultraljudet runt vk 20. Men skötaren glömde kolla (det var då de upptäckte den föreliggande moderkakan, så hon kanske blev lite distraherad)! Sen orkade jag inte pressa på så det får bli en överraskning. Har ju varit på en massa UL sen efter men inte lyckats se det själv... Storasyskonen hoppas på en syster, och själv är jag lite inne på att det kan vara en flicka. Men det känns som om det inte alls spelar någon roll heller. För en flicka har vi tänkt Astrid som namn, men inga av namnen är helt säkra ännu... Syskonen heter Wilmer och Agnes