• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

Tack sagström :)

Kul att det är flera här som väntar sitt tredje. :) Hur gamla är ni och var bor ni, om ni vill berätta? :)
    Jag är fyllda 33 i år och bor i Stockholm.

15/5 Bluegrass, tredje barnet
    18/5 MårranTre, tredje barnet
    21/5 Tiger grr, tredje barnet
    23/5 Sagström, tredje barnet

• bluegrass

Sagström- vad jobbigt att ha så mkt jobb framför dig! Kan du inte avsäga dig något av det?

Jättekul att så många väntar tredje!
    Jag är nyss fyllda 34 och bor i Nyköping.

• sagström

Ja, det kan säkert bero på lite av varje, och framför allt så gör det väl inte saken bättre av att allt är så ihop tryckt där inne nu. Känner att det trycker uppåt väldigt mycket. Är ni andra väldigt trötta? Minns att jag förra grav åkte ut till landet när det var två veckor kvar för att lämna sommardäcken och hämta vinterdäck, sånt där orkar jag inte alls.

Jag har haft en konstig smak i munnen stor del av grav som gjort mig lite illamående, den är tillbaka också.

Kan fylla i att jag är 34 och bor i Göteborg. Kul ja att vi är många som väntar 3:an.

• emmelina

24/5 Emmelina, tredje barnet

• Tezza

Hej!! Hoppar in här!! Jag har Bf 19/5! Väntar mitt andra barn! Jag har haft graviditetspenning sen sista mars!! Har foglossning från hell!! Jobbar som
    Förskollärare, så rätt fysiskt påfrestande jobb!! Min son föddes sep-12 i vecka 32+2 och är glad att jag nu har gått så långt är i v 37+5!! Men nu får den gärna komma när som helst mest på grund att jag har så ont av foglossningen!!

• emmelina

Jag fyllde nyss 34 och bor ca 5 mil från Göteborg. Jag har också börjat må illa igen till och från. Kräktes tom förra helgen och det var jättelänge sedan. Jag pluggar och fortsätter nog ända fram, men skriver uppsats nu så det är iaf lite flexibelt. Men jag känner mig ganska utmattad faktiskt. Barnen kräver ju en del och det är kompisar hemma och allt som hör till. Det tar på krafterna. Hur känner ni andra som har två barn innan? Hoppas få vila lite sista veckorna så man orkar med, och känner sig laddad inför förlossningen!

• Besa

Hej tjejer vad kul att vi blir fler och fler.. Det är många som känner trycket vilket är bara positivt då barnet åker mer och mer i bäckenet alltså ett steg närmare förlossningen jippii.. Själv har jag haft förvärkar som kommer och går jobbigt för det tröttar ut en.. Jag skriver också in mig på bf listan.

18/ Besa, fjärde barnet
    24/5 Emmelina, tredje barnet

• annika74

Hej på er alla! Hoppar också in här. Jag har Bf 25/5 tredje barnet bor i stockholm, 39 år gammal. Lycka till alla!

• bluegrass

Godmorgon!

Tezza och Annika- välkomna!

Tezza, vad skönt att det inte blir en prematur denna gång! Gick allt bra sist? Lycka till på TUL imorgon!

Emmelina- för mig är det lite olika hur jag orkar med barnen. Det är i princip alltid min man som lägger dem, för jag är så himla trött runt 20. Maken tar också det mesta av alla utryckningar, typ torkar rumpor, kladd etc.

Men han jobbar två dygn på raken from igår och sedan vanlig arbetstid i veckorna, så då blir det ju jag som tar allt. Har dem på fsk 9-15 må-to nu när jag är hemma. Mkt skönt att kunna vila lite på dagen.

Annars är de inne i en bra fas nu ( nyss fyllda 3 och 6). Leker med varandra ute och inne och behöver ingen passning. Vi bor typ på landet utan bilvägar eller annat farligt, så de kan vara ute själva.

Hur sover ni? Jag vaknar så tidigt. Oftast 5. Mkt irriterande, man vill ju passa på att vila nu!

Vet ni könet på era bebisar? Har ni bestämt namn? Vi ville ej veta, men råkade se ändå tror vi . Såg helt klart ut som en liten lillebror på RUL, men helt säkra är vi inte.

Vi är inte helt överens om namn. Med de första barnen var vi helt överens, men nu har vi inget förslag som båda gillar till 100%.

Troligen blir det en Ivar, för det tycker vi båda är fint även om det inte är ngt av våra favoritbarn.

Här är Hedvig och Bo igår strax före Hedvigs sexårskalas!

• sagström

Emmelina: vad segt att du också mått illa, jag mår mest småilla men det gör mig på dåligt humör, småäter en del för att få bort det. Glass är en av de saker som funkar, mjukglass eller milkshake är bäst. Här hemma drar mannen en stort lass, han byter i princip alla blöjor och tar nätterna när barnen vaknar, tja, han gör nog det mesta. Allt som innebär att sitta på golvet eller böja sig ner orkar jag inte med. Bluegrass; så söta!! Ivar är jättefint och passar ju bra till era namn. Vi kollade på Könet på UL, jag ville egentligen vänta men min man övertygade mig. Man kan ju inte lite helt på det där men såg ut att bli en tredje liten tjej så nu har vi inga pojknamn alls på lager. Förmodligen blir det en Fia (syskonen heter Lilly och Vinga). Råkade nämna detta för Lilly för ett tag sen och hon kastade sig i sängen i glädjetjut, hon älskar Fia. Så nu känns det som att vi inte kan ändra oss. Det roliga är att vi har nämnt det tidigare men inte fått nån positiv reaktion så förmodligen har det fått gro lite i henne nu. Tror också att det blev verkligt att det är ett litet barn där inne. Hon är bebistokig så ska bli väldigt kul när den väl kommer. Jag sover rätt bra (med öppet fönster senaste nätterna, så himla skönt) men vaknar med tidigt. Väldigt störande eftersom att man är så trött mest hela dagarna, är väl en förberedelse inför att den lilla ska komma. Vaknade också 5 imorse och har huvudvärk nu. Jag tänkte också tipsa om min stora räddning denna grav (kanske något ni kommit på sen länge), losec. De är så otroligt effektiva. Jag har haft mycket halsbränna och kombinerat Novalucol och gaviscon tidigare men nu tar jag bara en losec var annan dag och har knappt några känningar alls av halsbrännan.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?