Inlägg från: emmelina |Visa alla inlägg
  • emmelina

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Jag har BF 24 maj! Väntar tredje barnet, har en pojk -07 och en flicka -10. Med de andra två har jag blivit igångsatt på BF pga att de varit lite mindre än väntat. Den här bebisen har legat i säte till och från, just nu tror jag tyvärr att den vänt sig fel igen.. har Tillväxtultraljud och ev vändningsförsök på måndag men jag hoppas verkligen att bebis ligger rätt, vill helst inte vända den. Men är rädd för snitt också... Någon annan som har bebis i säte?

• emmelina

15/5 Bluegrass, tredje barnet

18/5 MårranTre, tredje barnet

21/5 Tiger grr, tredje barnet

23/5 Sagström, tredje barnet

24/5 Emmelina, tredje barnet

• emmelina

Jag fyllde nyss 34 och bor ca 5 mil från Göteborg. Jag har också börjat må illa igen till och från. Kräktes tom förra helgen och det var jättelänge sedan. Jag pluggar och fortsätter nog ända fram, men skriver uppsats nu så det är iaf lite flexibelt. Men jag känner mig ganska utmattad faktiskt. Barnen kräver ju en del och det är kompisar hemma och allt som hör till. Det tar på krafterna. Hur känner ni andra som har två barn innan? Hoppas få vila lite sista veckorna så man orkar med, och känner sig laddad inför förlossningen!

• emmelina

Vi valde att inte veta könet när läkaren frågade på ett Tillväxtultraljud. Men jag har drömt flera ggr att det är en flicka så jag är lite inne på det, men det ska bli så spännande att snart få veta!

Imorgon eftermiddag är det dags för vändningsförsöket om nu bebisen ligger fel igen men det känns tyvärr så. Tack för tips förresten! Ska klämma lite på magen idag och göra övningarna. Jag var väldigt skeptiskt till att vända först men efter övervägande känns det bättre än snitt iaf, om det nu funkar förstås. Men det är lite nervöst!

Idag går jag in i vecka 38 (37+0)

• emmelina