Inlägg från: Jacqueline |Visa alla inlägg
  • Jacqueline

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Jag tror vi får en Majbebis även fast vi har BF 15/6.

Mina två första är födda i vecka 37+6 och 39+0 och enligt tillväxtultraljud i måndags så är lillebror en aning stor för min beräknade vecka (dock bara ca 330gr) och min livmodertapp är en aning förkortad så det mesta tyder på att bebis kommer bli lite tidig jag personligen tycker att sista veckan i Maj hade passat perfekt för då hamnar han mittemellan storasyskonens födelsedagar som är 19/5 och 4/6

• Jacqueline
    Besa skrev 2014-05-01 16:03:27 följande:

Hej!

Jag hänger gärna med, har bf den 18 maj och detta är min fjärde graviditet. Har en massa förvärkar som tär på mig vill att vår bebis ska titta ut nu. Idag är jag v 37+3 och fått en massa vattniga flytningar med slem man undrar om något är på G eller ej. Jag skriver från mobilen hoppas det är läsbar texten ????

Låter nästan som att det håller på att mjukas upp lite iaf
  • Jacqueline
    MårranTre skrev 2014-05-02 14:52:20 följande:

Hej! Jag hoppar gärna på tråden också! Har bf 18/5 och det börjar kännas rätt tungt och tråkigt nu att vänta... men samtidigt är det ju så lite tid kvar.

Läste ikapp tråden lite. Hoppas det går bra för dig Besa! Låter väldigt nervöst med din situation :(

Väntar själv tredje barnet. Äldsta född i september 2005, tvåan i september 2008. Så det blir lite längre mellanrum till trean :) Har haft en spännande vår med massor av ultraljudsbesök. Först var moderkakan föreliggande eller nära livmoderhalsen. Sen när den var mer än 2,5 cm från kanten i vecka 34 och allt ok, var bebis med sätes/fotbjudning... Och var på vändningsförsök vecka 37 som inte lyckades. Men sen svängde lill*n på sig själv i 36+6! Och fick det bekräftat nu i onsdags. Så de behövde inte vända och bebis ligger rätt!! Var väldigt lättad över det. Varit rätt orolig för både KS och sätesförlossning... läst på massor om det och försökt förbereda mig...

Men nu känns det som om man kan "slappna av" och fokusera på att förbereda sig för normal förlossning, men man vet ju aldrig hur det sedan går... De äldre barnen kom med huvudet före i veckorna 41+2 och 41+1, så räknar väl igen med en vecka till efter bf...

Hur är det med er med fler barn. Hur långa förlossningar har ni haft? Är väldigt nyfiken på att veta om ett tredje barn kommer snabbare än de tidigare.... första förlossningen var 17 timmar (tungt när man blev så trött), andra var 7 timmar, och det kändes väldigt passligt och bra...

Min -06a är född på 4h varav 4min krystvärkar ,min -08a är född på 3h varav 2min krystvärkar...trean får hemskt gärna ta iaf 2-3h på sig så man hinner med allt :-S är lite orolig för att vi inte ska hinna in om det går allt för fort.
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-08 14:26:45 följande:

får man hoppa in här?
    jag har bf 12/6. har en massa besvär denna graviditeten.
    fick bli stoppad med bricanyl förra veckan efter vi haft lite mys.
    vi skulle vänta till 36+0 sa vi men jag mår så himla dåligt av alla onda sd, tryck neråt och mensvärk.
    idag klarar jag ingenting. så kanske se om vi kan mysa lite till.
    dock bara 34+6 idag men tösen ligger på över +5% så får se vad sambon tycker.
    är det många som är nära bf??

De va inte igår kul att "se" dig
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-08 18:35:38 följande:

Nämen!! Hej =) hur.är.det med dig??
    Jorå det är väl som det ska vara ,tungt ,otympligt och allmänt besvärligt haha

Själv då?

Jag var på tul förra måndagen (28/4) och fick se lilleman igen ,han ligger på plussidan med cirka 330gr och min livmodertapp är lite förkortad men bm som utförde tul sa att den bör hålla emot minst 2-3v till iaf så vi får väl se vad som händer....har en galet aktiv bebis :-/
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-09 19:24:16 följande:

Mys frigör oxytocin och mannens sats innehåller ämne som kör igång.

Hade inte orkat anlägga rabatt :p
    Ja tänk om man hade en karl som ville ligga lite ibland haha^^ han tycker det är jätteläskigt att ha sex med mig nu när bebis är så "färdig" :-/ tror även han är lite skraj inför det som komma skall.
  • Jacqueline
    Tiger grr skrev 2014-05-09 19:45:34 följande:
    min är lite tvärtom, han är ännu mer intresserad nu. han älskar min gravida kropp, fast själv känner man sig som en fet boll. hahaha
    Aah men visst känner man sig ungefär smidig som en badboll
  • Jacqueline
    bluegrass skrev 2014-05-10 21:39:48 följande:

Jag födde en pojke kl 18.22 efter mkt bra och lagom lång förlossning. 3790 g, 52 cm lång och helt perfekt. Så oerhört härligt!! Så det gick fort på slutet smile1.gif !

Åh grattis
  • Jacqueline
    bluegrass skrev 2014-05-11 01:23:27 följande:

Tack gör gratulationerna! Här är underverket. Vi tror att han ska heta Ivar. Det känns helt underbart att han är här! phpxcBXDm19423.jpg

Vilken liten goding!!!Som jag längtar nu^^
  • Jacqueline

Här är det stendött :-/

Samma jäkla ihållande "mensvärk" ,sammandragningar som kommer och går lite när helst dom vill ,allmänt besvärad och trött på detta

• Jacqueline
    luspudel skrev 2014-05-12 10:04:56 följande:

Natten här har varit lugn. Mår bra idag med så har passat på att storstäda här hemma nu på morgonen. Känner att jag måste passa på, kanske sista gången innan bebis smile5.gif Hur har era andra förlossningar startat?

Jag känner inte alls igen denna intensiva molvärk och de regelbundna sammandragningarna från tidigare gånger, men det sägs ju att trean kan vara lite klurigare.

Med första blev jag ganska körig i magen dagen innan och tyckte det var super irriterande att behöva gå på toa hela tiden ,vaknade sen på natten av värkar men tyckte inte dom var så smärtsamma så jag la mig i soffan och kollade film.

Sen framåt morgonen började värkarna göra ont och först då väckte jag mannen och vi åkte in ,inskriven 8:25 tösen född 11:59.

Med tvåan vaknade jag tidigt på morgonen med värkar och bara kände att idag är det dags ,återigen inte så smärtsamma värkar men blev typ tvingad att åka in till förlossningen av en vän...inskriven 12:30 tösen född 15:30.

Hoppas innerligt att denna startar med värkar med ,om vattnet går är det inte ens lönt att försöka ta sig in till sjukhuset (har ca 30min dit ,ettan föddes 25min efter vattenavgång och tvåan 2min efter vattenavgång).
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-13 06:54:17 följande:

Här står allt still.

Kanske lika bra dp de ggör allt för att stoppa innan 37+0..

Jag har fått tromboflebit i benet. En blodpropp i ett ytligt kärl. Så nu måste jag ta blodförtunnande i 10 dagar så de löser upp sig.

Idag är det kontroll hos bm. 35+4 idag.

Tycker magen sjunkit o hänger. Kanske sjunkit ner..

Varför stoppar dom så länge??

Här stoppar dom bara fram till 34+0
  • Jacqueline

Helt magiskt va mycke slempropp man har haha^^ aja tråkigt nog är det oxå det enda jag sett röken av både igår och idag ,inga sammandragningar ,ingen "mensvärk" ingenting helt enkelt ,bara slemmisen som inte vill vara med längre....

• Jacqueline

Lillebror har lagt sig så långt ner det bara går nu vilket ha resulterat i att det gör hysteriskt ont i höfter/fogar ,konstant "mensvärk" och ett jäkla spring till toan!

Igår kväll tryckte han så hårt neråt att han klämde nån nerv som fick hela högerbenet att domna :-S

36+0 på måndag samt minsta tösens 6årsdag <3

• Jacqueline
    MårranTre skrev 2014-05-21 09:25:34 följande:

bf +3. Fast egentligen är det bf enligt menscykeln idag! Man borde ju alltid räkna med det för mig, eftersom jag alltid går över ultraljudsBF :-/

I dag är ungarna i skolan igen så kan ta det lugnt. Ska ut och äta lunch med min mamma.

Någon annan som är väldigt hungrig hela tiden? Har enorm aptit den här veckan... det var lugnare för ett tag sedan, fick lättare halsbränna, men äter nu plötsligt med stooor njutning igen. Tänker att kroppen vill tanka inför ansträngningen. Kan inte vara utan att äta mer än 3 timmar... och längtar särskilt efter kolhydrater... och frukt!

Ja jösses jag tycker jag äter konstant och ändå knorrar magen efter mer!!

Var till bm igår och jag har tydligen gått ner ett kilo sedan förra besöket för 2v sedan och det ska visst vara ett tecken på att förlossningen är nära?!

Har massor med förvärkar ,mensvärk,kass i magen idag och allmänt tryck neråt...
  • Jacqueline

Massor med konstigheter här nu :-/
    Först går jag ner i vikt med ca ett kilo ,igår plockade jag ögonbrynen utan att det ens gjorde ont plus att jag kunde borsta tänderna utan att det blev blodbad som det blivit dagligen sedan jag plussade.
    Har även varit brutalt hungrig i 2-3 dagar och idag åkte jag på världens migränanfall med både synbortfall ,illamående ,känselbortfall och sluddrigt tal....ringde förlossningen till och med och gubben fick komma hem från jobb.
    Mår bra igen nu efter vila och kyla på huvudet men börjar fundera på vad min kropp pysslat med senaste dagarna?!!!

• Jacqueline
    MårranTre skrev 2014-05-25 15:25:38 följande:

Sitter och klockar svaga värkar, men det har kommit 5 stycken nu med 5-6 minuter emellan! Den första kändes ganska rätt, i livmoderhalsen, fast nästa kom inte förrän 15-20 minuter senare och var mer av en vanlig sammandragning med molande (efter att jag var tvungen att springa på toa igen). Hoppas det inte stannar av nu, blev på himla gott humör i varje fall smile2.gif

Skulle vara väldigt trevligt att föda så här på eftermiddag/tidig kväll smile1.gif

Men ska inte ropa hej ännu...

Fast rosa flytningar hittade jag också. Kanske slemproppen kommer nu iaf?

Håller tummarna för att det ska ta fart
  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2014-05-29 21:37:04 följande:

Imorgon ska jag ringa förlossningen o få tid att komma in för igångsättningen. Pirrigt som tusan!! 7.30. =)

Lycka till EQ
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?