luspudel skrev 2014-05-12 10:04:56 följande:
Natten här har varit lugn. Mår bra idag med så har passat på att storstäda här hemma nu på morgonen. Känner att jag måste passa på, kanske sista gången innan bebis Hur har era andra förlossningar startat?
Jag känner inte alls igen denna intensiva molvärk och de regelbundna sammandragningarna från tidigare gånger, men det sägs ju att trean kan vara lite klurigare.
Med första blev jag ganska körig i magen dagen innan och tyckte det var super irriterande att behöva gå på toa hela tiden ,vaknade sen på natten av värkar men tyckte inte dom var så smärtsamma så jag la mig i soffan och kollade film.
Sen framåt morgonen började värkarna göra ont och först då väckte jag mannen och vi åkte in ,inskriven 8:25 tösen född 11:59.
Med tvåan vaknade jag tidigt på morgonen med värkar och bara kände att idag är det dags ,återigen inte så smärtsamma värkar men blev typ tvingad att åka in till förlossningen av en vän...inskriven 12:30 tösen född 15:30.
Hoppas innerligt att denna startar med värkar med ,om vattnet går är det inte ens lönt att försöka ta sig in till sjukhuset (har ca 30min dit ,ettan föddes 25min efter vattenavgång och tvåan 2min efter vattenavgång).