• Tezza

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej!! Hoppar in här!! Jag har Bf 19/5! Väntar mitt andra barn! Jag har haft graviditetspenning sen sista mars!! Har foglossning från hell!! Jobbar som
    Förskollärare, så rätt fysiskt påfrestande jobb!! Min son föddes sep-12 i vecka 32+2 och är glad att jag nu har gått så långt är i v 37+5!! Men nu får den gärna komma när som helst mest på grund att jag har så ont av foglossningen!!

• Tezza

Jag har oxå gått upp typ 20 kg, börjar kännas tungt plus att man har foglossning!! Kan knappt röra mig!! Så längtar till bebisen bestämmer sig för att komma ut
    Idag ska jag till BM på koll! Haft förvärkar nu ett tag men de avtar varje gång!! Men har hört att man kan ha dem länge!! De här blir ju som första gången för mig! Fick ju kejsarsnitt men sonen i v 32, tidig vattenavgång!! Vilket de inte vet varför de hände!! Men allt gick bra med honom lite gulsot och tog lång tid för honom att gå upp i vikt!!
    Snart är de dags för bebisar för oss alla!! Spännande!! Känns fortfarande overkligt!!!

• Tezza

Besa- vad spännande!!
    MårranTre- hade samma sak igår att jag inte tyckte den rörde sig så mycket på dagen!! Men den tog igen de igår kväll och idag!! De säger ju bara den rör på sig nån gång under dagen ska de bara ok!!
    Tiger ggr- Jag har varit varannan vecka nu sista tiden var i tisdags då v 38+1 och har ett besök inbokat efter bf! Tror de är lite olika hur de gör!! Sen kan man ju själv boka besök om man e orolig för nåt!!

• Tezza

Här händer de typ ingenting!! Har lite mensvärk då och då!! Tryck ner åt!! Ofta av tar värken!! 9 dagar kvar nu!!
    Jag har tio minuter till förlossningen med bil, så de känns bra!! Barnvakt en timmes bilfärd bort!! Så hoppas de inte går allt för fort men räknas som förstföderska eftersom fick akut kejsarsnitt med sonen! Men har hört att flera som hade kejsarsnitt första gick de fort andra gången!! Så vi får väl se!!!

Kul att de börjar hända saker här!!! Lycka till idag bluegrass!!!

• Tezza

Stort grattis till prinsen, bluegrass! Man längtar mer och mer! När man läser om alla som får och är på gång!!!

• Tezza

Har haft en jobbig natt!! Knappt sovit! "Mensvärk" har kommit och gått av och till under hela natten!! Värken gör ondare nu ön den gjort tidigare!! Nu kommer den mer sällan!! Har en vecka kvar till bf idag!! Så vi får väl se om de händer nåt till veckan!! Är ju sååå redo nu!!!

• Tezza

Trodde de var dags inatt mellan 3-4.30 hade jag ont med ca 8-10min mellanrum och sen bara avtog dem! De var starkare än de varit förut!! Och nu har jag inte känt nåt på hela dagen!! Man kan ju undra om de snart e på G eller om man ska ha dessa flera nätter nu framöver!! Frustrerande!!!
    Men ser här att jag inte är ensam om de!! Hoppas de sätter igång får oss alla snart!!

• Tezza

Luspudel- hoppas de kommer igång snart!! Har du kanske en liten bebis innan dagen i slut!!
    Här har allt avstannat!! Inga förvärkar på två dagar nu!! Bf imrn så hoppas att de sätter igång snart!! Men de är väl meningen att jag ska få prova på att gå över, när jag fick förtidigt förra gången!!

Idag ska sonen och jag på 2årskalas! Hoppas vi hinner gå så att de inte blir nåt innan dess!!
    Ha en bra dag i solen alla!! Och hoppas de kommer några bebisar snart!!!

• Tezza

Mårrantre- känner likadant!! Har värk med typ 10-15 min mellan i ca 1,5 h nu! Tycker mig att de är starkare än tidigare förvärkar!!

Har Bf idag, se om dessa värkar ökar i styrka och frekvens eller om de avtar ännu en gång!!!

• Tezza

Grattis luspudel!!!!
    Ååå vill oxå att mitt ska komma igång nu!!!

• Tezza

EQ85: hoppas de blir igångsättning för dig!! Jobbigt för dig!! Håller tummarna för dig!!!

Tiger grr- krya på dig!! Hoppas du blir frisk snabbt!!!

Själv har jag haft en jobbig natt med förvärkar återigen har de bara försvunnit!!!
    Blir galen på detta!! Kan de inte bara sätta igång på riktigt!! Gillar inte de här halvdana!! Barnvakten är en timmes bilfärd ifrån!! Så man vill ju hinna få hit mamma itid!!

• Tezza

Idag kl 12.45 föddes våran prinsessa!!
    3420g 51cm!! De gick snabbt!! Nu ligger hon och jag på BB och myser!! Mannen åkte hem till sonen för att avlösa barnvakten!!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?