garin skrev 2014-05-02 12:10:58 följande:
Funderar. Tänkte göra en liten "undersökning" här bland oss. På tal om att vissa bebisar sover hela nätter redan tidigt. Finns det några gemensamma nämnare?
Tänker på det här med ersättning, de verkar bli mättare och är nöjda längre på det eller? Och kan deras vikt spela in något lite kanske? Min pojk vägde strax under 3kg när han föddes, klart han har behövt äta upp sig lite här i ett par veckor kanske? Tänker att han har behövt äta mer och oftare än andra nu för att växa ikapp i förhållande till sin längd också. Ser jag till igår och hittills idag har jag plötsligt bara spenderst typ hälften så lång tid till amning som jag gjorde i förra veckan och början av denna.. I natt rekordåt han i en kvart och stensomnade sedan.. Dock bara i en timme men det är ju dubbelt så länge som en halvtimme som annars varit standard de senaste dagarna..
Hmm intressant det där iaf. Även om det kanske inte går att urskilja nåt mönster och jag vet att man inte kan jämföra dessa små då de ju är sååå olika!
Min bebis ammas och är hittills nöjd och går upp i vikt. Hon vägde 3.4 som nyfödd. Dock tycker JAG att det känns som att det inte kommer lika mycket mjölk som i början, men hon kluckar och kräks upp en del så något måste hon ju få i sig. Skulle jag bara amma henne och inte gå upp och rapa henne, byta blöja etc så skulle hon somna vid bröstet efter max en halvtimme. Inatt har jag väckt henne var fjärde timme. Låter säkert lyxigt, men jag är ändå rätt trött i kroppen av alla infektioner. Nu har jag nog råkat på blåskatarr också. Är konstant kissnödig. Äter annars antibiotika och pencillin för livmoderinfektion. Andra kuren då första inte tog som den skulle.
Vägning på måndag, får se vad hon väger då..