• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • peegasus

Hos oss är det tvärförbud att komma och hälsa på om man är förkyld. Hummerns mormor,farfar och farbror har inte ens träffat henne än. Hennes hälsa går före släktens nyfikenhet. Min mamma kommer inte få träffa Saga förens i början/mitten på Juni då hon ligger på sjukhus och kommer göra till slutet på Maj. Det är jättesorgligt såklart men jag vägrar riskera min dotters hälsa! Hade folk kommit hit förkylda fast jag talat om att det inte är okej hade jag fått utbrott ;)

• kerstinsmide
    rpl skrev 2014-05-01 10:56:02 följande:
    Jag kan också röra mig rätt obehindrat men fick stränga order att inte göra det på 6-8 veckor då insidan inte läkt och det kan bli ärrbråck. Det är nästan värre när man kan men inte får röra sig :). Har inte läkaren varit på dig om det? Jag kan liggamma men lillen somnar för fort så han inte blir helt mätt och vaknar därför efter vara två timmar. Sittammar jag sover han iaf 3-4 timmar. Men det är sjukt mycket skönare att liggamma :)

Men vad konstigt. När man har opererats så.ska man ju röra sig så mycket kroppen tillåter för att minska risken för proppar! Men det är viktigt att öyssna på sin kropp. Säger den nej så är det nej. Men 6 - 8 veckor att inte röra sig fullt ut låter jättekonstigt. Så lång tid är det ju inte ens för folk som opererat blindtarm osv.
  • vår sommar

Nu är det dax för lite klagande.. Är så fruktansvärt trött på svärmor och min mamma som berättar hur allt ska va och varför han skriker.

Jag har precis att han skriker nu för att han är hungrig men nu är svärmor här och säger att det är han inte för han har magknip!

Ååååå.. Trodde det va jag som kände mitt barn bäst men nej då.. De ska bestämt berätta för mig hur jag ska göra..

Att han puppar sig själv på handen är ju liksom ett tecken på att han är hungrig!!! Uuuuu va trött jag är!!!

• kerstinsmide

Mamma Sara och Lilla Liv :) Här är hon bara 2 dagar gammal och igår fyllde hon en hel vecka! :) 
  • kerstinsmide
    vår sommar skrev 2014-05-01 20:46:01 följande:
    Nu är det dax för lite klagande.. Är så fruktansvärt trött på svärmor och min mamma som berättar hur allt ska va och varför han skriker.
    Jag har precis att han skriker nu för att han är hungrig men nu är svärmor här och säger att det är han inte för han har magknip!
    Ååååå.. Trodde det va jag som kände mitt barn bäst men nej då.. De ska bestämt berätta för mig hur jag ska göra..
    Att han puppar sig själv på handen är ju liksom ett tecken på att han är hungrig!!! Uuuuu va trött jag är!!!
    sånt är så jobbigt. ryt ifrån lite, säg att om du vill ha råd så ber du om dem!
  • garin
    kerstinsmide skrev 2014-05-01 20:47:58 följande:

Mamma Sara och Lilla Liv :) Här är hon bara 2 dagar gammal och igår fyllde hon en hel vecka! :) 
    Åh så fina ni är!
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-05-01 21:04:41 följande:
    Åh så fina ni är!

Tack. :) Fångade ett av de få tillfällen då hon faktiskt har ögonen öppna. ;) haha. Sover mest.
  • rpl
    kerstinsmide skrev 2014-05-01 20:15:35 följande:
    Men vad konstigt. När man har opererats så.ska man ju röra sig så mycket kroppen tillåter för att minska risken för proppar! Men det är viktigt att öyssna på sin kropp. Säger den nej så är det nej. Men 6 - 8 veckor att inte röra sig fullt ut låter jättekonstigt. Så lång tid är det ju inte ens för folk som opererat blindtarm osv.

Ja röra mig får jag göra. Ska gärna gå långa promenader varje dag. Får bara inte ta i med magen. Barnmorskan på Bvc sa samma sak som läkaren. Själv är jag så okunnig att jag inte vågar göra annat än att lyda. Det är ju en omfattande bukoperation. Är inte ks större än blindtarmsoperation? Kan ju som sagt inte sådant här själv
  • rpl
    vår sommar skrev 2014-05-01 20:46:01 följande:

Men fy vad irriterande. Va arg jag skulle bli. Du skulle sagt till henne att du kan mata honom och se om han blir glad så vet ni vem som har rätt. Ingen känner ju ett barn bättre än mamman och pappan.
  • kerstinsmide
    rpl skrev 2014-05-01 22:05:00 följande:
    Ja röra mig får jag göra. Ska gärna gå långa promenader varje dag. Får bara inte ta i med magen. Barnmorskan på Bvc sa samma sak som läkaren. Själv är jag så okunnig att jag inte vågar göra annat än att lyda. Det är ju en omfattande bukoperation. Är inte ks större än blindtarmsoperation? Kan ju som sagt inte sådant här själv

Båda är ju bukoperationer iaf. ^^ vet inte vilken som är störst. Men samma regler bör ju gälla när det är operstioner i mjuk vävnad. Men nej ta i med ms agen ska man inte göra. Lät bara som att du skulle vara så still som möjligt. Haha. :) bra med promenader iaf!
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet