• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • vår sommar
    Eveluskan skrev 2014-05-04 12:34:11 följande:

Nu har vi sovit och ätit precis som lillen vill, hans behov får gå före deras regler och tycken. Men så kom det "sista" blodsockret innan läkarronden och mitt hjärta ligger på 2,4.. Alltså 0,1 för lågt. Inte så tokigt tycker jag, men personalen blev allt annat än positiv och en hemgång idag känns plötsligt väldigt avlägset. Jag känner mig så otillräcklig när dom antyder att det inte funkar hela tiden, dygnet runt. Det konstiga är att grabben min är pigg och glad, inga hypoglukemi tecken, han äter typ 2/3 av dygnet och däremellan sover han som en klubbad säl. Låter inte det som en tillfreds och nöjd bebis? Och borde inte det vara dom viktiga riktlinjerna istället för en decimal?

Wow jag håller på att tappa förståndet på detta ställe! Vi är dessutom inlåsta pga virus risken.. Fängelsedömda med sura barnmorskor, livet rockar just nu smile5.gif

Tack för era stöttande ord! De värmer!!

Kände mig oxå väldigt inlåst när vi inte fick komma hem och kunde inte heller röra oss som vi ville..

Enda som hjälpte mig va att intala mig att vi va på rätt ställe och att de inte ville skicka hem oss förens allt va 100 % bra..

Huvudsaken är att du känner att din käresta är på bättringsvägen och det kan ju inte va jätte länge kvar innan ni får komma hem. Tänker på er.. Snart snart är ni hemma

Kram
  • Evelina04

Vill börja med att tacka för alla fina svar jag fick i förra tråden när jag skrev om min amning! Ni är bäst! Jag vill verkligen amma och få det att funka! Nu kör vi utan amningsnapp på dagen och med på natten för jag har verkligen ingen energi att kämpa för att få till det utan på nätterna. Min energi är noll då jag bara hinner sova ca 15 minuter innan han vaknar och proceduren amma/byta bajsblöja/vyssa vaken bebis till sömns igen är igång igen! Inatt har han haft två långa vakenperioder först mellan 01-04 och sen 06.30-10.30 och en amning där emellan! Han har dessutom börjat vara väldigt missnöjd under sin vakna tid så det skriks nästan non-stop! Dränerar en på energi!! Det är inte magknip skriket utan bara missnöjdhet :( det är tråkigt :( vill ju att han ska vara nöjd! Garin, min lillkille var ju bara 2810g lätt när han kom, han äter ca 10 minuter i taget sen är han nöjd, äter han mer kräks han bara upp allt :/ han går dock upp jättebra i vikt! Någon undrade hur lång tid det tar för livmodern att dra ihop sig helt, har för mig att det är 6 veckor! Jag hade också mycke eftervärkar (mensvärk) speciellt i samband med amning från början! Om en timme ska vi till svärföräldrarna för att fira sambon som fyllt år, typ hela släkten ska komma, lär vara död efteråt :/ puh!

Bf 19:e april 2014
  • kerstinsmide
    Nu har vi sovit och ätit precis som lillen vill, hans behov får gå före deras regler och tycken. Men så kom det "sista" blodsockret innan läkarronden och mitt hjärta ligger på 2,4.. Alltså 0,1 för lågt. Inte så tokigt tycker jag, men personalen blev allt annat än positiv och en hemgång idag känns plötsligt väldigt avlägset. Jag känner mig så otillräcklig när dom antyder att det inte funkar hela tiden, dygnet runt. Det konstiga är att grabben min är pigg och glad, inga hypoglukemi tecken, han äter typ 2/3 av dygnet och däremellan sover han som en klubbad säl. Låter inte det som en tillfreds och nöjd bebis? Och borde inte det vara dom viktiga riktlinjerna istället för en decimal? Wow jag håller på att tappa förståndet på detta ställe! Vi är dessutom inlåsta pga virus risken.. Fängelsedömda med sura barnmorskor, livet rockar just nu Tack för era stöttande ord! De värmer!!

Vi hade det precis likadant!! Alla barnmorskor på bb bara stod över mig och tröck på hur viktigt det ör med amning och ingenting fungerade. Kände mig askass! Sen kom sonden och neonatalen blev inblandade och de var änglar. Stöttande och hjälpsamma. Samt försäkrade mig om att det fanns andra lösningar. Man kunde slappna av. BB gillade jag inte alls. :( Tar de "riktiga" blodprov på er bebis om sockret är för lågt också? Min lilla donna har fortfarande massa stick på händer och fötter efter de grövre nålarna. :/
  • Gullvivan

Nu har vi sovit och ätit precis som lillen vill, hans behov får gå före deras regler och tycken. Men så kom det "sista" blodsockret innan läkarronden och mitt hjärta ligger på 2,4.. Alltså 0,1 för lågt. Inte så tokigt tycker jag, men personalen blev allt annat än positiv och en hemgång idag känns plötsligt väldigt avlägset. Jag känner mig så otillräcklig när dom antyder att det inte funkar hela tiden, dygnet runt. Det konstiga är att grabben min är pigg och glad, inga hypoglukemi tecken, han äter typ 2/3 av dygnet och däremellan sover han som en klubbad säl. Låter inte det som en tillfreds och nöjd bebis? Och borde inte det vara dom viktiga riktlinjerna istället för en decimal?

Wow jag håller på att tappa förståndet på detta ställe! Vi är dessutom inlåsta pga virus risken.. Fängelsedömda med sura barnmorskor, livet rockar just nu smile5.gif

Tack för era stöttande ord! De värmer!!

Visst är ni på bb i Västerås?:) Vi var där för två veckor sedan och jag blev inte heller klok på en del barnmorskor.. Jag kände mig som fem år igen. Medan andra barnmorskor var jättebra! Vår lilla tjej behövde också kolla blodsockret var tredje timme och låg precis som er lilla kille precis under gränsen. Vi fick stanna längre pga av det men tyckte ändå att det var rätt skönt för då visste jag att jag kunde få hjälp om jag behövde det. Dock fick jag säga ifrån ordentligt en gång när dom tjatade om amningen o lilltjejen bara somnade hela tiden och jag ville ge ersättning så hon piggade på sig så hon kunde komma igång med amningen men dom var jättetveksamma till det.. Det blev ju moment tjugotvå så då blev jag nästan förbannad så tillslut fick jag ersättning och vips så blev ju lilltjejen piggare och det började fungera med amningen.. Hoppas ni får komma hem snart ändå!
  • vår sommar

Tänkte kolla med er om ni har fått några direktiv när det gäller att ha sex igen.. Har inte fått nån info alls efter mitt snitt..

• rpl
    vår sommar skrev 2014-05-04 18:04:31 följande:
    Tänkte kolla med er om ni har fått några direktiv när det gäller att ha sex igen.. Har inte fått nån info alls efter mitt snitt..
    När avslaget är slut :)
  • Eveluskan

Åh jag är jublande glad, nu sitter jag hemma i min fotölj framför min tv och ammar så som jag och min son vill amma

Ja vi var på BB Västerås, stället med noll kommunikationsförmåga. De flesta var trevliga och snälla men det var väldigt spridda vändor hela tiden.

Det bästa var dock barnläkaren konstaterade högt till barnmorskorna att allt visste såg bra ut och att dom hade varit liite hårda mot oss!

Tack alla rara! Det här är verkligen en helt underbar grupp tjejor nu ska jag njuta och skapa vårat eget familjeliv precis så som vi vill ha det! Kram på er alla grymma!

• peegasus
    vår sommar skrev 2014-05-04 18:04:31 följande:
    Fick höra att det är okej innan avslaget är slut men då med kondom pga infektionsrisken. Jag är dock inte ett dugg sugen. Dels pga avslaget (fy vad vidrigt det är) och dels för att jag inte alls är bekväm i min kropp än. 23 år och hängbröst, story of my life ;)
    michaelanorlin.blogg.se/ <--- Min gravidblogg beautybym.se <---- Min skönhetsblogg
  • Enlängtan
    Eveluskan skrev 2014-05-04 19:02:16 följande:

Åh jag är jublande glad, nu sitter jag hemma i min fotölj framför min tv och ammar så som jag och min son vill amma smile1.gif

Ja vi var på BB Västerås, stället med noll kommunikationsförmåga. De flesta var trevliga och snälla men det var väldigt spridda vändor hela tiden.

Det bästa var dock barnläkaren konstaterade högt till barnmorskorna att allt visste såg bra ut och att dom hade varit liite hårda mot oss!

Tack alla rara! Det här är verkligen en helt underbar grupp tjejor smile1.gif nu ska jag njuta och skapa vårat eget familjeliv precis så som vi vill ha det! Kram på er alla grymma!

Vad härligt att ni fått komma hem Njut i massor av killen, att få skapa egna rutiner och börja nya familjelivet på hemmaplan :)

Kram
  • kerstinsmide

Åh gud. Har gjort för mycket idag. Donnan har ammat hela dagen och är fortfarande inte nöjd. Fick asont imagen nu på lvällen och att försöka amma en bebis som skriker så att hon nästan kräks är inte det lättaste speciellt när det inte verkar komma någon mjölk att tala om. Gav upp och min sambo fick ge henne ersättning nu. Donnan är nog övertrött också då hon inte sovit mer än någon timme på förmiddagen. Hoppas verkligen att hon somnar nu så att tuttarna hinner "ladda upp" haha. Blev helt förtvivlad och började gråta. Så jobbigt när man känner sig så maktlös och inte vet vad bebisen vill.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet