Eveluskan skrev 2014-05-04 02:47:39 följande:
Åh så frustrerad jag blir.. Är fortfarande kvar på bb, dom rackarns vill inte släppa hem oss för grabbens blodsocker är för svajigt. Troligtvis pga att vi aldrig kom igång första dygnet då jag var för medtagen av min blodförlust. Så sen vi kom hit så sticker dom min prins var tredje timme och det känns som att jag slåss mot siffrorna. Att sen grabben vägrar sova i sin balja och bara vill sova ordentligt i vår säng är inte då lätt när personalen blir sur så fort man nämner samsovning. Wow detta är inte en lätt match och babybluesen gör just nu bara att jag känner mig skrattretande patetisk..
Några tips att dela med er brudar?
Jobbigt att lillkillen behöver bli stucken så ofta och jag hoppas sockret stabiliserar sig snart så ni får komma hem

Jag tyckte själv att tiden på BB var hemsk pga av alla förmaningar, olika (motsägande) tips och råd från personalen.
Vi gjorde likt Peegasus och slog dövörat till och höll oss mest för oss själva med bebis. På BB var ju sambon där hela tiden så vi satte ihop sängarna och så sov pigan mellan oss, ingen sa dessmera utom att de ville lyfta över henne till baljan hela tiden men då vaknade hon istället.
Gumman sover helst på sida och efter att vi liggammat på kvällarna här hemma låter jag henne ligga kvar i vår säng på sida (trots rekommendationen att de ska ligga på rygg) så beroende vilket bröst hon ammat på ligger hon antingen i mitten av sängen eller så ligger hon ytterst och jag i mitten men då brukar jag rulla ihop en filt och lägga bakom henne så hon inte på ngt vis rullar ur sängen.
Jag tycker att ni ska göra som ni vill, har du en närhetskrävande bebis så måste han ju få vara nära så att ni båda får välbehövlig sömn. Att både han och du får sova mer kommer säkert hjälpa till att stabilisera sockret också