• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Junie2013

Så söta era små guldklimpar är! Själv ligger jag här och ammar för vad som känns för 20 gången idag. Det blir lätt tröttsamt när det enda lilla grodan vill är att snutta. Men löser det genom att pilla på mobilen. Då går tiden lite snabbare. Vill gärna också visa upp min lilla skrutta men skulle kännas bättre om biltråden var låst.

Vad gör ni om dagarna med era små?

• garin
    Junie2013 skrev 2014-04-30 17:12:46 följande:

Så söta era små guldklimpar är! Själv ligger jag här och ammar för vad som känns för 20 gången idag. Det blir lätt tröttsamt när det enda lilla grodan vill är att snutta. Men löser det genom att pilla på mobilen. Då går tiden lite snabbare. Vill gärna också visa upp min lilla skrutta men skulle kännas bättre om biltråden var låst.

Vad gör ni om dagarna med era små?

Jadu min gosse är likadan! Han har åtminstone ett amningsmaraton per dygn dessutom, då det känns som han växer fast vid bröstet i timmar verkligen, blir aldrig nöjd. Även om han somnar emellanåt vaknar han till ett par minuter senare så är det igång igen. Men han växer så det knakar med, 360g hade han gått upp på en vecka idag..

Ja jag brukar tänka att vadfan gjorde man innan smartphonesens tid?!? Ok att man ska ta det lugnt,mysa osv under amningen men det gör man ju också! Men långa stunder så blundar lillen under tiden och då är telefonen framme... Instagrammar, läser bloggar, facebook, skriver långa sms till nära och kära, pratar i telefon, nätshoppar osv! Guld!

Jag gör inte jättemkt annat än att amma honom och sen sover han ju. I ca 3 * 30 min per dag är han vaken och nöjd, då brukar jag ha honom i babynestet och så ligger han där och kikar och "pratar" och jag svarar honom ;) beroende på när dessa perioder infaller gör jag olika saker.. Första gången, på förmiddagen, vill jag ofta äta frukost så då gör jag det samtidigt liksom.

Fyra veckor blir skrutten imorgon!! Och just det. Skulle också gärna ha en låst bildtråd, hade känts bäst. Vill självklart visa er min guldklimp
  • garin
    viochdu skrev 2014-04-30 10:46:03 följande:
    Ja man får nog räkna med att sovtiderna kommer variera tills dem flyttar hemifrån.. (vilket känns som att det kan ske närsom eftersom tiden går såååå sjukt jäkla snabbt)

Vi har än så länge väldigt "tur" med vår böna. Sover äter sover äter och har en krångelperiod på kvällen efter kvällsamningen. Sen kan vi amma en gång på natten vid tre tiden. men oftast sover hon från elva fram till halv fem .. vissa gånger har hon vaknar SJU..  önskar det skulle fortsätta så. men det kan man ju bara drömma om.

BF 26 April 2014 - Signe kom 1 April :)
    Underbart söt din lilla Signe är!! Måste jag börja med att säga :)

Ja sömnen lär ju hinna variera flera ggr om sen även när man tror sig ha fått fasta och bra rutiner. Plötsligt så kan det vända igen..

Låter jätteskönt att du får sova hela nätter (som det faktiskt räknas som) :) men helammar du eller ger ni flaska också?

Idag har jag fått plåster på såren för att natten var jobbig. Oj vad han sovit. Han laddar väl tyvärr för nattens bravader... :/ försökte vila i förmiddags då han sov i 2,5h men har så svårt att komma till ro sådär mitt på dagarna liksom. Men lite gjorde det kanske.. Sen var vi iväg till bvc och väl hemma strax innan kl 3 så åt han tills han somnade vid bröstet och har sovit sen dess. Synd det är så oberäkneligt fortfarande för detta tåget har jag liksom inte kunnat hoppa på, och vilat alltså. Väntade mig att han skulle vakna inom någon timme sådär. Men icke... Ååååh tänk om han bara kunde sova i 3h i sträck på natten någon gång snart?!? Sist det hände var för en vecka sen, och då hade vi dessutom bra flyt hela dagen.. Var som en ny människa!
  • garin

GUD vad jag skriver! Rastlös eller vad?! Iaf. Har ni babysitters till era små? Min blir 4 veckor imorgon och tänker att jag nog skulle vilja ha en, smidigare än att kånka runt på babynestet överallt. Har ingen bärsele eller sjal heller men upplever inte att han har nåt särskilt behov av att bli buren bara "för att" liksom. Kanske utåt då, för mot mig då brukar han börja "picka" fast han är nöjd (märks om man byter ställning för då hade han börjat gråta om han faktiskt var hungrig)

Fasen vad häftigt egentligen, att man sakta men säkert lär känna denna lilla underbara människan mer och mer för varje dag, och kärleken växer sig starkare också. Så fantastiskt <3

• kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 18:03:54 följande:
    GUD vad jag skriver! Rastlös eller vad?! Iaf. Har ni babysitters till era små? Min blir 4 veckor imorgon och tänker att jag nog skulle vilja ha en, smidigare än att kånka runt på babynestet överallt. Har ingen bärsele eller sjal heller men upplever inte att han har nåt särskilt behov av att bli buren bara "för att" liksom. Kanske utåt då, för mot mig då brukar han börja "picka" fast han är nöjd (märks om man byter ställning för då hade han börjat gråta om han faktiskt var hungrig) Fasen vad häftigt egentligen, att man sakta men säkert lär känna denna lilla underbara människan mer och mer för varje dag, och kärleken växer sig starkare också. Så fantastiskt <3

Vår lilla skrutta älskar babysittern och även babyskyddet! :) allt som gungar lite är kul. ^^
  • Junie2013
    garin skrev 2014-04-30 17:48:03 följande:
    Jadu min gosse är likadan! Han har åtminstone ett amningsmaraton per dygn dessutom, då det känns som han växer fast vid bröstet i timmar verkligen, blir aldrig nöjd. Även om han somnar emellanåt vaknar han till ett par minuter senare så är det igång igen. Men han växer så det knakar med, 360g hade han gått upp på en vecka idag..

Ja jag brukar tänka att vadfan gjorde man innan smartphonesens tid?!? Ok att man ska ta det lugnt,mysa osv under amningen men det gör man ju också! Men långa stunder så blundar lillen under tiden och då är telefonen framme... Instagrammar, läser bloggar, facebook, skriver långa sms till nära och kära, pratar i telefon, nätshoppar osv! Guld!

Jag gör inte jättemkt annat än att amma honom och sen sover han ju. I ca 3 * 30 min per dag är han vaken och nöjd, då brukar jag ha honom i babynestet och så ligger han där och kikar och "pratar" och jag svarar honom ;) beroende på när dessa perioder infaller gör jag olika saker.. Första gången, på förmiddagen, vill jag ofta äta frukost så då gör jag det samtidigt liksom.

Fyra veckor blir skrutten imorgon!! Och just det. Skulle också gärna ha en låst bildtråd, hade känts bäst. Vill självklart visa er min guldklimp smile1.gif
    Ja. Man får ju vara tacksam att amningen faktiskt fungerar och de vill äta och ökar fint i vikt.

Ja Garin, det har du rätt i. Alla sms och mail som man får under dagen och aldrig har tid att svara på då bebis tar upp tiden är perfekt att svara på under amningen.

Vi var också på bvc idag, för första gången dessutom. Mammahjärtat smälter av stolthet när de följer kurvan så bra. Då det är mitt första barn är det första gången jag får uppleva alla dessa känslor. Att man kan älska någon liten person så här oändligt mycket. Jag kan ligga lääänge länge på morgonen och bara titta på mitt hjärta. Men kan ibland uppleva att alla dessa känslor blir lite jobbigt. Går konstant runt och oroar mig för att något skulle vara fel eller att Freja inte är en lycklig och trygg bebis. Antar och hoppas att det går över tids nog.

Jag har en babysitter, men tror att lillskruttan är lite för liten ännu, då hon inte riktigt sitter stabilt i den ännu.
  • Enlängtan

Om någon kan göra en låst bildtråd får ni gärna göra det så kan jag sätta in länken i trådstarten sen (för jag hittar inte hur man gör)

• viochdu

Garin. Tänkte svara i morgon Men 1 månad i morgon.? Blev det 1 april? ;) som Signe då.. därför jag måste missat!

• garin
    viochdu skrev 2014-04-30 23:11:22 följande:

Garin. Tänkte svara i morgon Men 1 månad i morgon.? Blev det 1 april? ;) som Signe då.. därför jag måste missat!

Oj, alltså 4 veckor så inte riktigt en hel kalendermånad för det blir han på lördag den 3:e
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet