• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Junie2013

Jag är också sjukt törstig hela tiden. Går runt med min vattenflaska konstant. Har även börjar bli mindre hungrig om dagarna. Känner mig sällan hungrig och får nästan påminna mig själv om att äta. Någon som känner igen sig?

• Enlängtan
    Junie2013 skrev 2014-04-26 22:25:07 följande:

Jag är också sjukt törstig hela tiden. Går runt med min vattenflaska konstant. Har även börjar bli mindre hungrig om dagarna. Känner mig sällan hungrig och får nästan påminna mig själv om att äta. Någon som känner igen sig?

Även här måste jag instämma, har alltid hört att man ska bli så himla hungrig när man ammar men jag har också minskad aptit.

Försöker äta något så ofta jag kan/kommer ihåg för man vill ju inte slarva med maten nu när man ammar.

Har köpt hem nypon- och blåbärssoppa som man kan ta för lite extra energi mellan de större målen
  • vår sommar
    Junie2013 skrev 2014-04-26 22:25:07 följande:

Ja men verkligen igår kom jag på vid 13 tiden att jag inte ätit frukost. Gjorde lite gröt och sen så åt jag inte nått förens sambon hade grillad igår runt 20 tiden.

Måste bli bättre på att hålla mig till bestämda tiden men är som om allt sug efter mat är borta..
  • kerstinsmide

Jag tror att jag kommer börja med flaska. Amningen tär på mig. Vi fick en så dum start och fick hjälp med amningen först efter någon dag då Livan hade dåligt i socker. Nu är hon ju bara 4 dagar men allt känns så hopplöst. Inte direkt kul att vara ledsen konstang heller. Samt att de på bb var riktiga ärkepuckon. Stod typ bara och stirtade om hur viktigt det är med amning. Är glad att vi är på neo nu iom sondmatning men ja.. Har varit en ruskigt dålig natt och är inte direkr på topphumör. ;/

• garin

Såå, nu sitter jag vid datorn och kan göra er sällskap här :)
    Det där med hunger och törst under amning... ja.. törstig är jag som fasiken! Dricker mycket vatten men det märkte jag att jag började göra mer redan under gaviditeten. Men sen är jag även törstig på mjölk och juicer osv.
    Hungrig kan jag bli, men det känns som törsten är starkare. När jag äter går det liksom riktigt motigt ofta...och tar jättelång tid att få i sig en normal portion mat fast jag vet att jag har bråttom! haha
    Nu dusch innan liten vaknar

• Enlängtan

Uäck, inatt/idag har vi en riktig skitdag. Pigan vill äta typ en gång i timmen (vilket hon inte brukar vilja annars), jag är skittrött och har ont i huvudet - behöver jag ens säga att det är en dålig kombo

Brukar klara mig på lite sömn men tror det är att man inte sovit längre är max 3 timmar i sträck de senaste veckorna och bristen på vila under dagarna som gjort att man nu börjat nå sin gräns på sömnbrist.

När hon äter såhär ofta så resulterar det i att hon äter för mycket och istället spyr hon upp överflödet och sen börjar det om. Önskar att jag hade kunnat koppla lös brösten och lämna dem med henne så jag har kunnat gå iväg en sväng för man är ju med bebis dygnet runt/hela tiden och det är underbart för det mesta men ibland när man gjort allt man kan för att hon ska vara nöjd men hon fortsätter skrika då känner man sig rätt ynklig. Var tvungen att kolla så hon inte hade nå feber som störde för hon har inte heller gasig mage men icke det.

Har inte ens klivit upp idag (förutom blöjbyte, toabesök och för att dricka) :-S Men verkar som att bebisar kan ha en fas kring 3 veckor då de vill äta mer, ha mer närhet och sover oroligare och pigan blir ju 3 veckor imorgon så får nog ställa mig in på att det kan vara såhär några dagar.

Nu har sambon farit ut med gumman så jag ska försöka få mig lite sömn innan de är tillbaka så kanske man blir lite mer människa idag efter det

• Mary 562

Hej, jag hoppar gärna med här :), känns skönt att det finns fler man kan läsa om , med allt man funderar på.

Jag har skrivit lite (långt och omständigt ) om amningen för mig , i andra tråden.

Kerstinsmide, kan du inte kontakta bvc och be om hjälp med amningen?
    även om du fått en dåligt start så kan det väl bli bättre? 
    Det  hemskt att du ska behöva vara konstant ledsen :( 
    Kram

En Guldklimp! flicka på 5070gr, 56 cm! <3
  • M4nda

Jag hoppar också in här :) Min Charlie ville också ära HELA tiden vilket resulterade i ont i magen och kräk. Då började vi ge honom napp, har varit jätteanti nappen innan, men det fungerar hur bra som helst för Charlie. Han är så nöjd och säger ifrån när han är hungrig och inte bara har stort sugbehov. Hur tänker ni andra kring napp?

Enlängtan skrev 2014-04-27 15:15:35 följande:
    Uäck, inatt/idag har vi en riktig skitdag. Pigan vill äta typ en gång i timmen (vilket hon inte brukar vilja annars), jag är skittrött och har ont i huvudet - behöver jag ens säga att det är en dålig kombo Brukar klara mig på lite sömn men tror det är att man inte sovit längre är max 3 timmar i sträck de senaste veckorna och bristen på vila under dagarna som gjort att man nu börjat nå sin gräns på sömnbrist. När hon äter såhär ofta så resulterar det i att hon äter för mycket och istället spyr hon upp överflödet och sen börjar det om. Önskar att jag hade kunnat koppla lös brösten och lämna dem med henne så jag har kunnat gå iväg en sväng för man är ju med bebis dygnet runt/hela tiden och det är underbart för det mesta men ibland när man gjort allt man kan för att hon ska vara nöjd men hon fortsätter skrika då känner man sig rätt ynklig. Var tvungen att kolla så hon inte hade nå feber som störde för hon har inte heller gasig mage men icke det. Har inte ens klivit upp idag (förutom blöjbyte, toabesök och för att dricka) :-S Men verkar som att bebisar kan ha en fas kring 3 veckor då de vill äta mer, ha mer närhet och sover oroligare och pigan blir ju 3 veckor imorgon så får nog ställa mig in på att det kan vara såhär några dagar. Nu har sambon farit ut med gumman så jag ska försöka få mig lite sömn innan de är tillbaka så kanske man blir lite mer människa idag efter det

• Enlängtan
    M4nda skrev 2014-04-27 18:26:12 följande:

Jag hoppar också in här :) Min Charlie ville också ära HELA tiden vilket resulterade i ont i magen och kräk. Då började vi ge honom napp, har varit jätteanti nappen innan, men det fungerar hur bra som helst för Charlie. Han är så nöjd och säger ifrån när han är hungrig och inte bara har stort sugbehov. Hur tänker ni andra kring napp?

Skönt att det funkar med napp :) Jag hade ju hoppats på att pigan skulle ta napp mellan matstunderna men hon tvärvägrar den:/

Vi har provat många ggr och ngr olika nappmodeller men de åker ut allihopa. Hon är envis tösabiten våran
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet