• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-04-29 09:40:59 följande:
    Har bara skummat igenom erat amningsprat. Våran tjej är nu lite mer än 30h. Vi överlevde första natten på BB. Hon var vaken från ca 10 till 04. Har testat amma, hon suger bra och så. Dock har ju inte mjölken runnit till ännu, så vi hade en väldigt arg tjej typ hela natten! Tillslut tog hon inte bröstet alls. Vi "gav upp" och tog fram nappen. Hon älskade den och vi fick sova någon timme iallafall. Idag har jag bestämt att testa ersättning. Hon fick en liten flaska vid kvart i nio av sköterskan, och OJ vad nöjd hon blev! :D har inte använt nappen sen dess, och den har fram tills kvart i 9 behövts ända sen ca 04.30 inatt!

Det lutar åt ersättning för oss också. :) om hon socer så blir tjejen så arg när mjölken inte kommer direkt. Alltsa nästan hysterisk. Samt att hon inte visar några tecken alls på att vara hungrig innan. Bara vaknar och är arg. :P tänkte hslvtidsamma ;) amma och sedan efteråt "fylla på" med ersättning. Samt ha ersättning innan natten. Så att hon inte, som inatt, ska ha mat var 20e min från kl 22 till nu. Haha. Såååååå trött
  • garin

Åååh bara glömma att få sova. För en vecka sen sov han iaf 2-3 timmar i stöten, dygnet runt. Nu kan han totalt skita i att sova lååånga stunder på dagarna, så tänker man att han kandke ställer om sig då han tänker sova mer på natten. Eh, nej.. 30-60 minuter går det från att jag lagt ner honom till att han vaknar igen.. Den stunden har jag hunnit sova i ca 3 minuter...

• kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 01:52:59 följande:
    Åååh bara glömma att få sova. För en vecka sen sov han iaf 2-3 timmar i stöten, dygnet runt. Nu kan han totalt skita i att sova lååånga stunder på dagarna, så tänker man att han kandke ställer om sig då han tänker sova mer på natten. Eh, nej.. 30-60 minuter går det från att jag lagt ner honom till att han vaknar igen.. Den stunden har jag hunnit sova i ca 3 minuter...

Du kommer hs en lika rolig natt som mig låter det som. ;) Har seriöst ammat Livan sen 22... med pauser iofs men inga lpnga. Typ 15 -30 min. Ska tömma andra bajsblöjan nu haha
  • garin
    kerstinsmide skrev 2014-04-30 02:03:59 följande:

Du kommer hs en lika rolig natt som mig låter det som. ;) Har seriöst ammat Livan sen 22... med pauser iofs men inga lpnga. Typ 15 -30 min. Ska tömma andra bajsblöjan nu haha
    Säkerligen! ;)

Sjukt är det. Sen kl 2 i eftermiddags (12h sedan) har han bara sovit i 2,5h vid ett tillfälle. Om man bortser från typ 2x10 min som jag lagt ner honom men han vaknat så snabbt igen... Sen har jag ammat.. Ammat.. Och ammat... Jag dör nästan lite just nu!! Går aldrig sova nånting nästan.. 1,5h fick jag mellan kl 21-22.30 typ...
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 02:11:58 följande:
    Säkerligen! ;) Sjukt är det. Sen kl 2 i eftermiddags (12h sedan) har han bara sovit i 2,5h vid ett tillfälle. Om man bortser från typ 2x10 min som jag lagt ner honom men han vaknat så snabbt igen... Sen har jag ammat.. Ammat.. Och ammat... Jag dör nästan lite just nu!! Går aldrig sova nånting nästan.. 1,5h fick jag mellan kl 21-22.30 typ...

Jag funderar starkt på ersättning. Min mjölk verkar ju inte räcka. Eller så blir hon så trött av allt sugande att hon måste ha intervallamning. Mamma blir iaf trött och pappa kan inget göra då det är jag som jar mjölken. :P
  • garin
    kerstinsmide skrev 2014-04-30 02:20:45 följande:

Jag funderar starkt på ersättning. Min mjölk verkar ju inte räcka. Eller så blir hon så trött av allt sugande att hon måste ha intervallamning. Mamma blir iaf trött och pappa kan inget göra då det är jag som jar mjölken. :P
    Jag vill inte ge upp amningen! Men tanken lockar.. Dock är det jag son får ta nätterna ändå eftersom sambon jo bar MEN alla säger ju hur nöjda bebisarna blir av flaskan.. Får hoppas detta är en snabbt övergående fas bara..
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 02:23:06 följande:
    Jag vill inte ge upp amningen! Men tanken lockar.. Dock är det jag son får ta nätterna ändå eftersom sambon jo bar MEN alla säger ju hur nöjda bebisarna blir av flaskan.. Får hoppas detta är en snabbt övergående fas bara..

Ja. Alltså jag tror att bebisar har ganska många olika faser. ^^ som går över rätt.fort. men vi hade det så krångligt från början med amning att jag blir stressad av allt. Typ tänker att jag inte ger tillräckligt att vi måste tiööbaka till sondmat eller ja. Liknande. ;/
  • Bumblebee92
    kerstinsmide skrev 2014-04-30 01:23:53 följande:

Det lutar åt ersättning för oss också. :) om hon socer så blir tjejen så arg när mjölken inte kommer direkt. Alltsa nästan hysterisk. Samt att hon inte visar några tecken alls på att vara hungrig innan. Bara vaknar och är arg. :P tänkte hslvtidsamma ;) amma och sedan efteråt "fylla på" med ersättning. Samt ha ersättning innan natten. Så att hon inte, som inatt, ska ha mat var 20e min från kl 22 till nu. Haha. Såååååå trött
    Förstår dig! Hoppas ni hittar en bra lösning! Jag tänkte oxå halvamma tror jag. Typ när man är hemma. Men vill kunna ge ersättning när/om vårtorna blir extremt ömma, på nätterna så hon sover längre/bättre, när man har gäster och när man kanske är ute på ärenden någonstans. Så känns ersättning smidigast. Med ersättning kan man ju dessutom klä på sig klänningar när man ska ut på stan tex, ut och äta osv. Man slipper helt enkelt tänk på att amningsanpassa kläderna :) så jag hoppas vi lyckas kombinera både bröst och flaska :) hoppas det går som du vill för er oxå! :)
  • LyCKa55
    Bumblebee92 skrev 2014-04-30 09:42:44 följande:
    Förstår dig! Hoppas ni hittar en bra lösning! Jag tänkte oxå halvamma tror jag. Typ när man är hemma. Men vill kunna ge ersättning när/om vårtorna blir extremt ömma, på nätterna så hon sover längre/bättre, när man har gäster och när man kanske är ute på ärenden någonstans. Så känns ersättning smidigast. Med ersättning kan man ju dessutom klä på sig klänningar när man ska ut på stan tex, ut och äta osv. Man slipper helt enkelt tänk på att amningsanpassa kläderna :) så jag hoppas vi lyckas kombinera både bröst och flaska :) hoppas det går som du vill för er oxå! :)

Det där lät ju faktiskt smart! Jag känner att man blir så uppbunden när man bara ammar. Sen har vi köpt hem en amningspump så jag kan "mjölka ur"(låter som en ko;) då jag har så mycket ibland att det läcker och rinner. Då kan man ju ge honom det när inte jag är i närheten
  • viochdu

En bildtråd  eller ska vi köra bilder här ?

Jag slänger iaf upp en bild här och visar kappan min moster stickat till Signe som för övrigt blir 1 MÅNAD i morgon och jag som hade BF i lördags. SHIT va tiden går. Hon växer på bra iaf trots att hon kom 25 dgr tidigt. Ska till BVC i dag. Sist vägde hon 3010 g och va 51 cm lång.  (födelse : 2545 och 48 lång)

BF 26 April 2014 - Signe kom 1 April :)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet