• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Junie2013

Kul! Jag följer gärna också med, var inte så aktiv i den andra tråden. Men att läsa era diskussioner har hjälpt mig mycket ändå.

Nu ligger jag här bredvid min prinsessa i njuter av livet.

• vår sommar

Herregud va törstig man blir när man ammar.. Tror jag dricker ca 3 liter vatten om dagen.. Nån fler som känner lika?

• kerstinsmide

Jag, Livet och pappa ligger på neo för specialundervisning k amning. ;) känns väldigt skönt. Hon hade inte riktigt rätt sug förut. Nu börjar det ta sig för min stora tjej. Behöver fortfaramde sondmat dock. :) stora tjejer behöver mucket mat. Speciellt om de är aktiva haha. ^^

Liv Elisabeth Maria♡
  • Enlängtan
    vår sommar skrev 2014-04-26 02:58:54 följande:

Herregud va törstig man blir när man ammar.. Tror jag dricker ca 3 liter vatten om dagen.. Nån fler som känner lika?

Jag! Känns som att man inte gör annat än försöker hälla i sig vatten men ändå är jag fortfarande törstig och på kvällarna får jag ofta lite småont i huvudet (antagligen vätskebrist) så är nog bara att försöka dricka ännu mer
  • vår sommar
    Enlängtan skrev 2014-04-26 07:34:02 följande:
    Jag! smile1.gif Känns som att man inte gör annat än försöker hälla i sig vatten men ändå är jag fortfarande törstig och på kvällarna får jag ofta lite småont i huvudet (antagligen vätskebrist) så är nog bara att försöka dricka ännu mer smile1.gif
    Ja det är nog det.. Men det är väldigt skönt att det bara är vatten man är törstig på.. Var under graviditeten väldigt sugen på coca-cola hela tiden så på det sättet är det ju bra med vatten ;)
  • Enlängtan
    vår sommar skrev 2014-04-26 07:40:47 följande:
    Ja det är nog det.. Men det är väldigt skönt att det bara är vatten man är törstig på.. Var under graviditeten väldigt sugen på coca-cola hela tiden så på det sättet är det ju bra med vatten ;)
    Sant :) Jag tycker däremot inte om vatten så har svårt att få i mig det i mängder men brukar blanda med lite Fun light-saft, då håller man ju borta sockret iaf också

Min största last är ju tyvärr dricka (Coca-Cola ) i vanliga fall, är inte så mycket för slisk, fika och godis men nu under amningen dricker jag inget med kolsyra då det kan ge bebis orolig mage och det känns ju onödigt att chansa Sen ser jag det som en möjlighet att bli av med mitt dricka-sug, hihi
  • vår sommar

På tal om amning.. Vad är det man ska undvika att äta? Har fått väldigt dåligt med Info om det och läser så olika på olika sidor..

• Bumblebee92
    vår sommar skrev 2014-04-26 10:29:36 följande:

På tal om amning.. Vad är det man ska undvika att äta? Har fått väldigt dåligt med Info om det och läser så olika på olika sidor..

Min BM sa "inget speciellt". Du kan äta som vanligt. Men jag förstår din fråga. Min BM menade väl mer att man kan äta allt, ingenting direkt skadar, men sen reagerar väl alla barn olika på olika saker. T.ex har jag hört att man ska undvika röda saker, då många barn reagerar på det, vissa kan inte äta choklad, kaffe kan få barnet att få ont i magen osv. Medans andra kan äta precis vad som helst så som jag förstått det :)

Har inga raka svar till dig tyvärr, har inte ens klämt ut min unge ;p

Men det ända man egentligen ska undvika är väl mängder av alkohol ;)
  • Enlängtan
    vår sommar skrev 2014-04-26 10:29:36 följande:

Barnmorskan på BVC menade på att man kan äta allt, sålänge det är i normala mängder och sen om bebis reagerar så får man kanske börja utesluta vissa saker ur kosten för att se om det blir bättre Dock sa hon att all mat som gör oss vuxna "bubbliga" i magen gör även barnet bubblig i magen ex rå lök, starka kryddor, bönor, kål, kolsyrad dryck

Sen finns det ju hur mycket annat som helst som kan vara sånt som påverkar bebisarna som mjölkprodukter, choklad, jordgubbar och mycket mer men det är ju så himla individuellt från barn till barn hur pass gasiga de blir av olika saker
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet