• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • viochdu
    garin skrev 2014-04-30 01:52:59 följande:
    Åååh bara glömma att få sova. För en vecka sen sov han iaf 2-3 timmar i stöten, dygnet runt. Nu kan han totalt skita i att sova lååånga stunder på dagarna, så tänker man att han kandke ställer om sig då han tänker sova mer på natten. Eh, nej.. 30-60 minuter går det från att jag lagt ner honom till att han vaknar igen.. Den stunden har jag hunnit sova i ca 3 minuter...
    Ja man får nog räkna med att sovtiderna kommer variera tills dem flyttar hemifrån.. (vilket känns som att det kan ske närsom eftersom tiden går såååå sjukt jäkla snabbt)

Vi har än så länge väldigt "tur" med vår böna. Sover äter sover äter och har en krångelperiod på kvällen efter kvällsamningen. Sen kan vi amma en gång på natten vid tre tiden. men oftast sover hon från elva fram till halv fem .. vissa gånger har hon vaknar SJU..  önskar det skulle fortsätta så. men det kan man ju bara drömma om.

BF 26 April 2014 - Signe kom 1 April :)
  • viochdu
    LyCKa55 skrev 2014-04-30 09:46:05 följande:

Det där lät ju faktiskt smart! Jag känner att man blir så uppbunden när man bara ammar. Sen har vi köpt hem en amningspump så jag kan "mjölka ur"(låter som en ko;) då jag har så mycket ibland att det läcker och rinner. Då kan man ju ge honom det när inte jag är i närheten
    Jag är sjuuukt jäkla rastlös så att sitta still i 20-30 min för att mata känns som en halvdag för mig. ;) Hade varit smidigt att lämpa över både unge och flaska till pappa då jag heller inte kan tycka det är så speciellt mysigt att amma.. tycker mest det är tråkigt.. Men det är la sånt man inte får säga högt när det finns det som KÄMPAR ihjäl sig för att amning ska funka osv osv som jag läser här OCH jag LIIIDER  med er som kämpar men all creed till er för jag hade gett upp! (två dgr på BB med krångel räckte för att jag skulle bli svettig och irriterad)
  • LyCKa55

En fråga till er som fått barn lite tidigare i månaden och kanske hunnit med fler kontroller osv; blir man kallad till BVC eller ska man själv höra av sig? Jag har ingen koll och glömde fråga på BB...

• viochdu
    LyCKa55 skrev 2014-04-30 11:07:42 följande:
    En fråga till er som fått barn lite tidigare i månaden och kanske hunnit med fler kontroller osv; blir man kallad till BVC eller ska man själv höra av sig? Jag har ingen koll och glömde fråga på BB...

Dom hör av sig. Iaf så gjorde vår bvc det då bb kontaktar dem att en bebis kommit.
  • Enlängtan

Här hos oss skulle vi ringa upp BVC när vi kommit hem från BB och då bokade vi första mötet ca 5 dagar efteråt :) men hade vi inte hört av oss till dem så tror jag att de hade ringt upp till sist :)
  • Enlängtan
    viochdu skrev 2014-04-30 10:49:42 följande:
    Jag är sjuuukt jäkla rastlös så att sitta still i 20-30 min för att mata känns som en halvdag för mig. ;) Hade varit smidigt att lämpa över både unge och flaska till pappa då jag heller inte kan tycka det är så speciellt mysigt att amma.. tycker mest det är tråkigt.. Men det är la sånt man inte får säga högt när det finns det som KÄMPAR ihjäl sig för att amning ska funka osv osv som jag läser här OCH jag LIIIDER  med er som kämpar men all creed till er för jag hade gett upp! (två dgr på BB med krångel räckte för att jag skulle bli svettig och irriterad)
    Haha då är du och jag ganska lika, har också grymt svårt att sitta still under amningen och tycker det är jobbigt när hon vill ligga och småsnutta (hon vill ju inte ta napp) men liggamning is the shit därmed

Medans hon äter kan jag kika tv, telefonen osv då jag har bägge händerna fria och sen när hon somnar smyger jag iväg och plockar med annat
  • Enlängtan
    viochdu skrev 2014-04-30 10:42:01 följande:

En bildtråd  eller ska vi köra bilder här ?

Jag slänger iaf upp en bild här och visar kappan min moster stickat till Signe som för övrigt blir 1 MÅNAD i morgon och jag som hade BF i lördags. SHIT va tiden går. Hon växer på bra iaf trots att hon kom 25 dgr tidigt. Ska till BVC i dag. Sist vägde hon 3010 g och va 51 cm lång.  (födelse : 2545 och 48 lång)

Vi skulle ju kunna göra en bildtråd hit också om ni vill Så är det ju bara att lägga in i trådstarten, Går det att göra "låsta" trådar? Då skulle det kännas bättre för min del att lägga ut bild
  • Enlängtan
    viochdu skrev 2014-04-30 10:42:01 följande:

En bildtråd  eller ska vi köra bilder här ?

Jag slänger iaf upp en bild här och visar kappan min moster stickat till Signe som för övrigt blir 1 MÅNAD i morgon och jag som hade BF i lördags. SHIT va tiden går. Hon växer på bra iaf trots att hon kom 25 dgr tidigt. Ska till BVC i dag. Sist vägde hon 3010 g och va 51 cm lång.  (födelse : 2545 och 48 lång)

Ps glömde skriva att Signe är sockersöt!
  • Gullvivan

Jag hade heller ingen aning så jag ringde BVC själv tre dagar efter att vi kommit hem.. Har för mig att bm på föräldrargruppen sa att vi skulle kontakta BVC när vi kom hem men jag lyssnade väl inte då antar jag eftersom jag inte kom ihåg, haha! Nu kommer dom på besök på fredag, dags att städa kanske ;)
  • kerstinsmide

Vi ska höra av oss till bår bvc! Är nog olika. Lika bra att ringa :)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet