LyCKa55 skrev 2014-05-01 13:23:56 följande:
Jag måste fråga er andra om ett litet dilemma jag har. Mina föräldrar vill gärna komma och hälsa på lillkillen nu till helgen och vi vill ju gärna ha dem på besök men så är min mamma förkyld och har varit i över 2veckor. Hon mår mycket bättre och känner sig pigg men har fortfarande lite i kroppen. Det kliar i halsen och hon får harkla sig lite. Hur skulle ni göra? Annars får vi vänta två veckor till innan de träffar honom då sambons föräldrar kommer nästa helg. Alla bor så långt bort så det måste vara en helg de kommer. Känns så tråkigt att de ska vänta till han är nästan 4veckor innan de ser honom samtidigt som jag inte vill utsätta honom för risken att bli dålig... Hur skulle ni gjort?
Jättesvårt att säga, vissa menar ju på att bebisar som ammar ska få mammans immunförsvar och att de inte är så känsliga för förkylningar osv medan andra tycker det är tvärförbjudet att vara sjuk i närheten av bebisar.
Kan de inte komma men att dinamma undviker att pussa osv på bebisen om ni själva är ok med det?
Jag fick ju ett smärte utbrott när sambons pappa med sin nya tjej och hennes barn kom hit och hälsade på när gumman var 5 dagar (de bor 30 mil bort men kom upp över dagen). Då de kommit hem ser jag att den nya tjejen har skrivit på son Facebook att hennes unge haft ngt magvirus som hon varit in på sjukhus för under veckan och att de vuxna nu fått det - då kan man ju tycka att vafan skulle de hit och göra just då.
Jag var jätteorolig men hon klarade sig som tur är och vi också.
Min lillebror som går på dagis som var lite småförkyld har träffat gumman (dock visste jag inte innan att han var förkyld annars hade jag nog avstått) men även det (peppar peppar) verkar ha gått bra utan att hon blivit smittad