garin skrev 2014-04-30 17:48:03 följande:
Jadu min gosse är likadan! Han har åtminstone ett amningsmaraton per dygn dessutom, då det känns som han växer fast vid bröstet i timmar verkligen, blir aldrig nöjd. Även om han somnar emellanåt vaknar han till ett par minuter senare så är det igång igen. Men han växer så det knakar med, 360g hade han gått upp på en vecka idag..
Ja jag brukar tänka att vadfan gjorde man innan smartphonesens tid?!? Ok att man ska ta det lugnt,mysa osv under amningen men det gör man ju också! Men långa stunder så blundar lillen under tiden och då är telefonen framme... Instagrammar, läser bloggar, facebook, skriver långa sms till nära och kära, pratar i telefon, nätshoppar osv! Guld!
Jag gör inte jättemkt annat än att amma honom och sen sover han ju. I ca 3 * 30 min per dag är han vaken och nöjd, då brukar jag ha honom i babynestet och så ligger han där och kikar och "pratar" och jag svarar honom ;) beroende på när dessa perioder infaller gör jag olika saker.. Första gången, på förmiddagen, vill jag ofta äta frukost så då gör jag det samtidigt liksom.
Fyra veckor blir skrutten imorgon!! Och just det. Skulle också gärna ha en låst bildtråd, hade känts bäst. Vill självklart visa er min guldklimp
Ja. Man får ju vara tacksam att amningen faktiskt fungerar och de vill äta och ökar fint i vikt.
Ja Garin, det har du rätt i. Alla sms och mail som man får under dagen och aldrig har tid att svara på då bebis tar upp tiden är perfekt att svara på under amningen.
Vi var också på bvc idag, för första gången dessutom. Mammahjärtat smälter av stolthet när de följer kurvan så bra. Då det är mitt första barn är det första gången jag får uppleva alla dessa känslor. Att man kan älska någon liten person så här oändligt mycket. Jag kan ligga lääänge länge på morgonen och bara titta på mitt hjärta. Men kan ibland uppleva att alla dessa känslor blir lite jobbigt. Går konstant runt och oroar mig för att något skulle vara fel eller att Freja inte är en lycklig och trygg bebis. Antar och hoppas att det går över tids nog.
Jag har en babysitter, men tror att lillskruttan är lite för liten ännu, då hon inte riktigt sitter stabilt i den ännu.