Som vanligt hinner jag inte in här och kika så mycket som jag vill! Sen halkar man efter och man ids inte läsa ikapp allt tyvärr "/
Men tänkte slänga in en lägesrapport. Samt länka min blogg igen där jag kommer uppdatera mera för er intresserade. :)
Http://maliins.vimedbarn.se
Våran lilla joline är idag en vecka! Inte så mycket, men känns ändå som tiden sprungit iväg, känns som det var igår jag klämde ut henne! :o
Vi har nu dem 2-3 senaste kvällarna och nätterna börjat fått lite rutin. Även om jag vet att det givetvis kan ändras när som. Men just nu ser det ut som så:
Ca 22 börjar vi görs iordning för natten, ser till att filt och handduk finns i sängen, en ren handduk på skötbordet (hon kissar alltid ned den hon ligger på när vi byter haha. Fick höra att vi kan låta blöjan ligga kvar fast uppknäppt, eftersom dem gärna kissar mör det kommer in luft typ). Sedan blandar vi en flaska ersättning som står i kylen som hon sen äter på natten. Mellan 22-00 brukar hon vara rätt vaken. Sen äter hon vid 00-01 och somnar sedan för natten. Hon sover i sitt babynest i våran säng. Vid 03-04 vaknar hon för mat, får som flaska och ren blöja om det behövs, sedan somnar hon om, vaknar vid 06-07 och vi kör samma visa igen. Sen somnar vi om till ca 9-10.
Så har det sett ut dem 3 senaste nätterna iallafall. Så både jag och sambon är rätt utvilade! Vi turas om på nätterna att kliva upp, han tar en natt, så tar jag andra natten. Eller så hjälps vi åt, han byter blöja medans jag fixar flaskan, eller så fixar en av oss böja och flaska och den andra matar. Vi synkar rätt bra och verkar ha fått en väldigt snäll tjej. Fast att hon allt som oftast sover när hon är med pappa, och kräks när hon är på mig. Gärna när jag är nyduschad oxå ;) haha.
Idag har vi även haft hembesök av trygg Hansa och tecknat Jolines försäkring. Sambon passade på att teckna en oxå då han bara har som försäkring via jobbet (???!!!). Han är alltså 30 år och oförsäkrad haha! Var på tiden att skaffa en. Sedan sladdade vi även livförsäkring på oss två. Och vi sa precis att "fan vad vuxet de här känns" ;)
Hoppas ni andra mammor och blivande mammor (om det finns bebisar i magar kvar) har haft en fin Valborgshelg! :)