• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Fröken Smilla

Jag är på bf+1 och aningen frustrerad men lillan verkar ha det lite för bra därinne. Var väldigt orolig inatt när hon inte rörde sig, men nu på morgonen och förmiddagen har det varit full rulle. Men inget som indikerar en närastående förlossningen tyvärr...

• Sira
    Fröken Smilla skrev 2015-10-11 13:10:50 följande:

Jag är på bf+1 och aningen frustrerad men lillan verkar ha det lite för bra därinne. Var väldigt orolig inatt när hon inte rörde sig, men nu på morgonen och förmiddagen har det varit full rulle. Men inget som indikerar en närastående förlossningen tyvärr...

Förstår att du är frustrerad. Hoppas det drar igång snart så ni får träffa ert barn.

Det går bara bra med vår lilla. Hon är en betydligt enklare bebis än sin storasyster... Det är mestadels roligt att vara tvåbarnsmamma. Ibland kan jag bara stanna upp och känna hur oändligt glad jag är att det blev så bra till slut. Tänk att vi fått två barn! Fast jobbigt är det ju emellanåt såklart, lite tid för en själv just nu. Oavsett hur jobbigt det kan vara så är ändå grundkänslan ren glädje över min familj.
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-10-11 13:10:50 följande:

Hej, hur går det för dig? Hoppas att du är på BB nu.
  • Fröken Smilla
    Bell13 skrev 2015-10-18 07:53:09 följande:

Hej, hur går det för dig? Hoppas att du är på BB nu.

Jag önskar det var så, men gick tyvärr in i v 42 nu... MEN inatt släppte slemproppen och jag började blöda en del i samband med det. Igår kväll togs ctg och då var det rätt lugnt (hade börjat småblöda då), men så vid midnatt kom värkar också igång. Men behövde inte åka in eftersom det är normalt. Så nu sitter vi och väntar på att det ska komma igång på allvar. Sammandragningarna har klingat av en del, har mest mensvärk nu, men blöder lite fortfarande så det verkar ju vara något på gång iaf! Håll tummarna för ett söndagsbarn!
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-10-18 08:08:00 följande:
    Jag önskar det var så, men gick tyvärr in i v 42 nu... MEN inatt släppte slemproppen och jag började blöda en del i samband med det. Igår kväll togs ctg och då var det rätt lugnt (hade börjat småblöda då), men så vid midnatt kom värkar också igång. Men behövde inte åka in eftersom det är normalt. Så nu sitter vi och väntar på att det ska komma igång på allvar. Sammandragningarna har klingat av en del, har mest mensvärk nu, men blöder lite fortfarande så det verkar ju vara något på gång iaf! Håll tummarna för ett söndagsbarn!
    Verkar som någonting händer i alla fall. Håller tummarna för att det blir bebis snart. Vet hur det är att bara gå omkring och vänta, gick över 11 dagar.

Kram
  • lisodan

Den 13 okt kom vårt lilla mirakel till Ester. En tuff latensfas men en fantastisk förlossning. Urhäftig upplevelse!

Lite jobbigt efter för jag kunde ej komma till ro så gick många dygn utan nån sömn alls nästan. Inte världens bästa upplevelse på BB, men nu är det skönt att vara hemma. Vi kom hem i lördags och håller på att hitta rutiner och lära känna varann. Ester är bäst!

Allt är tiptop med henne och hon är en väldigt nöjd bebis än så länge. Kan dock gå från 0 till 10 och blir väldigt arg. Men för det mesta handlar det vara om att hon vill äta eller ha bytt blöja så det är ju lätt fixat.

Har också stora problem med rygg och höfter. Kan knappt gå. Hade ju foglossning så förmodligen är det, det. Gör mer ont än under grav. Någon här som haft det så och hur har det gått sen? Känner mig också influensasjuk men har ingen feber. Känner någon igen sig i det?

• Redan47
    lisodan skrev 2015-10-23 01:57:47 följande:

Den 13 okt kom vårt lilla mirakel till Ester. En tuff latensfas men en fantastisk förlossning. Urhäftig upplevelse!

Lite jobbigt efter för jag kunde ej komma till ro så gick många dygn utan nån sömn alls nästan. Inte världens bästa upplevelse på BB, men nu är det skönt att vara hemma. Vi kom hem i lördags och håller på att hitta rutiner och lära känna varann. Ester är bäst!

Allt är tiptop med henne och hon är en väldigt nöjd bebis än så länge. Kan dock gå från 0 till 10 och blir väldigt arg. Men för det mesta handlar det vara om att hon vill äta eller ha bytt blöja så det är ju lätt fixat.

Har också stora problem med rygg och höfter. Kan knappt gå. Hade ju foglossning så förmodligen är det, det. Gör mer ont än under grav. Någon här som haft det så och hur har det gått sen? Känner mig också influensasjuk men har ingen feber. Känner någon igen sig i det?

Ja foglossningen den kan sitta i en tid efteråt, innan bäckenet stabiliserats igen. Viktigt att du är varsam som under graviditet.

Frossa mm, det är vanligt symtom när mjölken rinner till i brösten. Har samma just nu. Går över, och sedan kan det även betyda att det stockar sig. Behandla med värme och massera när du ammar och efter varje gång.

Grattis!
  • Fröken Smilla

Vår lilla tjej tittade till slut ut den 22/10 efter 63 timmars värkarbete! Skitjobbigt men lätt värt det, hon är fantastiskt!

• Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-10-23 07:52:24 följande:

Vår lilla tjej tittade till slut ut den 22/10 efter 63 timmars värkarbete! Skitjobbigt men lätt värt det, hon är fantastiskt!

Stort grattis. Du får berätta om din förlossning om du vill sedan när du orkar. Låter tufft med över 60 h.

Välkommen över till den andra tråden.

Kram
  • Kelsson1

lisodan: Stort Grattis till lilla prinsessan!

Fröken smilla: Stort Grattis även till er!

• Sira

Stort grattis lisorna och Fröken Smilla! Så skönt att allt gått bra! Skrattande

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015