• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie

Och jag kan inte heller några direkta signaler. Jag hör när hon är skitförbannad eller om hon vill ha uppmärksamhet. Tycker nog inte att man ska känna någon direkt ångest över det.

• Danisen
    emeliearcen skrev 2015-06-26 06:23:46 följande:

Hej! :) nu är det även min tur att meddela att vi fått en liten pojke. :) förvärkarna startade tidig morgon på midsommarafton, och söndag 21/6 kl 09.27 tittade en underbar liten grabb ut <3 allt har gått bra trots drygt 1,5 dygn med jobbiga förvärkar. Vi kom hem i tisdags och njuter nu i vår bebisbubbla med mycket amning och blöjbyten. :) hoppas allt är bra med er andra.

Är det någon som har tid och lust att uppdatera listan i andra tråden vore jag väldigt tacksam :)

Stor kram.

Åååh äntligen stort grattis till er!

Välkommen till andra tråden .

Kram
  • Kelsson1

Lokattis: Vad ledsen jag blir över att höra att ni haft det tufft. Skönt att det går åt rätt håll. Skickar varma kramar!

• emeliearcen

Vad "skönt" att höra att ni andra också upplevt det tufft i början, men att det blir bättre. Känns redan nu mycket bättre, och killen är 3 veckor idag. Han vill fortfarande sova nära, så det blir en blandning av att halvsitta upp och sova med honom på bröstet, och ligga ner med honom bredvid eller på bröstet. :)

Vi har provat minifomdroppar för magknip nu i snart en vecka, vet faktiskt inte om det hjälpt eller stjälpt. Han har fortfarande haft problem med gaser och uppstötningar, så vi ska prova att ta bort dropparna ett tag nu. Kanske vi var för snabba med att ge dem?

Jag har beställt hem tyger och grejer till att sy ett eget babynest. De som finns i butik är ju stora som en hel vagga för tusan! Den kan vi inte ha mellan oss i sängen, då får vi inte plats själva :p

Ska hoppa över till andra tråden också nu :)
    Kram!

• emeliearcen
    zaq1234 skrev 2015-06-29 10:14:30 följande:

Grattis Emelie, hade du gjort ÄD eller IVF?

Tack :D vi gjorde ivf, och lyckades otroligt nog på första försöket :)
  • linnea83
    emeliearcen skrev 2015-07-12 07:22:36 följande:

Vad "skönt" att höra att ni andra också upplevt det tufft i början, men att det blir bättre. Känns redan nu mycket bättre, och killen är 3 veckor idag. Han vill fortfarande sova nära, så det blir en blandning av att halvsitta upp och sova med honom på bröstet, och ligga ner med honom bredvid eller på bröstet. :)

Vi har provat minifomdroppar för magknip nu i snart en vecka, vet faktiskt inte om det hjälpt eller stjälpt. Han har fortfarande haft problem med gaser och uppstötningar, så vi ska prova att ta bort dropparna ett tag nu. Kanske vi var för snabba med att ge dem?

Jag har beställt hem tyger och grejer till att sy ett eget babynest. De som finns i butik är ju stora som en hel vagga för tusan! Den kan vi inte ha mellan oss i sängen, då får vi inte plats själva :p

Kram!

Testa pysventil..Kan ju vara gaser som behöver komma ut :).Kram!
  • Moolie

Kram!

Jag har läst lite om de olika ämnena i de där magdropparna... Vissa barn kan få fortsatt ont i magen pga oljan. Miniform kanske funkar för ett barn och Sempers magdroppar för ett annat barn. Om ni testat i ett par veckor så kan ni kanske testa någon annan medicin? Sempers är 100% naturlig olja.
  • Bell13

Kram!

Stort grattis till din pojke, vad ska han heta?

Jag instämmer med Linnea gällande pysventil det var jättebra för oss och hjälpte honom att få ut gaser och bajs, tror det kortade ner hela förloppet.

Välkommen till andra tråden
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-07-12 09:15:24 följande:
    Jag har läst lite om de olika ämnena i de där magdropparna... Vissa barn kan få fortsatt ont i magen pga oljan. Miniform kanske funkar för ett barn och Sempers magdroppar för ett annat barn. Om ni testat i ett par veckor så kan ni kanske testa någon annan medicin? Sempers är 100% naturlig olja.
    På min BVC sa de dessutom att man ska ha i åtanke att den ena av dem innehåller parabener
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015