zaq1234 skrev 2015-06-03 08:39:10 följande:
Jag undrar om någonj vet vilka större risker det är vid ÄD vid själva förlossningen? Det man läser om är ju mer risker under senare del av graviditet? min bm har inga svar...igår var på sös på öppen föreläsning..de har ju båda södra bb för normala graviditeter o sedan den vanliga...jag frågade om jag kunde ta södra bb, men hon sa, nej du måste vara på den vanliga...men hon sa inte varför..jag vet att de helst inte vill berätta om risker för att inte oroa, men jag vill veta ändå så man är mera förberedd på om och utifall att....
Det är inga risker förknippade vid själva förlossningen just vid ÄD men däremot så klassas ju graviditeten som en riskgraviditet (blödningar, högt blodtryck, havandeskapsförgiftning) och då tas man inte emot på vissa ställen. Även åldern kan spela in. Hur gammal är du? Jag har ju t ex fött båda gångerna på BB Stockholm (den privata på Danderyd). Första gången var det ÄD. Sist var jag ju gravid på naturlig väg men för gammal för BB Sophia där jag annars hade velat föda denna gång (var 43). På BB Stockholm gick det dock jättebra. De har ju samma koncept men på DS finns ju även akut vård, iva osv i samma hus om det skulle behövas. Rekommendera verkligen dem om du inte får föda på Södra BB.
Sen ang min ÄD-graviditet så födde jag en månad för tidigt vilket inte är helt ovanligt vid ÄD heller har jag förstått. Sist gick jag istället över fem dar.
Kommer säkert att gå jättebra! Vilken vecka är du i nu? Vilken mvc går du på?
Kram