• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Fröken Smilla

Lycka till imorgon Moolie!

Ni som har lite mer erfarenhet, jag har börjat få svårt att sitta en längre stund. Min rumpa blir öm, känns som när man får träsmak det kommer efter ca en kvart och strålar ner lite mot benen. Mest på vänster sida. Nån som haft nåt liknande? Gick in i vecka 21 idag.

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-05-24 21:26:15 följande:

Lycka till imorgon Moolie!

Ni som har lite mer erfarenhet, jag har börjat få svårt att sitta en längre stund. Min rumpa blir öm, känns som när man får träsmak det kommer efter ca en kvart och strålar ner lite mot benen. Mest på vänster sida. Nån som haft nåt liknande? Gick in i vecka 21 idag.

Så har jag också tror jag. Tycker det känns som träningsvärk ungefär. Har nog haft det i fem veckor och är ju cirka lika långt gången som dig. Vecka 22 på tisdag. Har tagit med mig extra kudde till jobbet för möten och sånt. Hehe....
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-05-24 08:48:58 följande:

Moolie: Så är det. Lite spännande för oss också med förändring, känns lite stort att gå från ett barn till två små smile1.gif .

Visst är det inte så långt kvar för dig heller nu?
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-24 23:49:29 följande:

Så har jag också tror jag. Tycker det känns som träningsvärk ungefär. Har nog haft det i fem veckor och är ju cirka lika långt gången som dig. Vecka 22 på tisdag. Har tagit med mig extra kudde till jobbet för möten och sånt. Hehe....

Smart jag vaknade inatt, då var rumpan och en bit rygg bortdomnad... Lade mig på höger sida och sen vaknade jag av att höger höft gjorde så ont att det tog sig in i min dröm. Blev bättre av att ligga på vänster sida. Jag hoppas det är tillfälligt! Tur så sitter jag på en väldigt bra och ergonomisk stol på jobb, men dagen blir intressant...
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-05-25 06:37:52 följande:

Smart jag vaknade inatt, då var rumpan och en bit rygg bortdomnad... Lade mig på höger sida och sen vaknade jag av att höger höft gjorde så ont att det tog sig in i min dröm. Blev bättre av att ligga på vänster sida. Jag hoppas det är tillfälligt! Tur så sitter jag på en väldigt bra och ergonomisk stol på jobb, men dagen blir intressant...

En del säger att man ska ligga på vänster sida. Men efter v 28. Har själv känt att det känns bäst, men det försvann lite efter förstoppningen försvann. Vet inte vad man ska tro om den forskningen, men jag gör det iaf redan nu.
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-05-23 19:38:25 följande:

Absolut! På måndag eller tisdag blir jag morsa! Känns väldigt overkligt!

Lycka till Moolie! Hoppas på fin bild snart!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015