• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    Längtar12345 skrev 2015-05-20 09:45:46 följande:
    Jag fick ballong på min ingångsättning. Jag var öppen ca 2 cm när jag kom in för igångsättningen. Det var väl inte skönt direkt att få ballongen men det var inte alls farligt enl mig och jag är ganska nojjig av mig. Lite obehagligt såklart. Efter 5 Tim ramlade ballongen ut och då kunde man ta hinnorna och vattnet gick. Då var jag öppen ca 5 cm och värkarna kom gång direkt på egenhand. Behövde inget värkstimulerande dropp, min dotter var ute efter ytterligare 5 timmar. Lycka till!!
    Tack för infon! Uppskattas verkligen!

Men jag mår fruktansvärt illa av tanken att den ska sitta där i fem timmar... Jag är SÅ rädd för att få SÅ ont som jag fick på ÄP. Jag höll på att sparka läkaren i ansiktet och jag bröt ihop totalt. 
  • Moolie
    linnea83 skrev 2015-05-19 09:18:35 följande:
    Hade öppnat mig 0,5 cm när jag kom in på igångsättning.Hade ställt in mig på en utdragen tre-dagars förlossning men Charlie kom samma kväll :).Behövde ingen ballong.Dock stimulerade bm upp mig till 3 cm,fy fan va ont det gjorde..Men sparade ju ganska många timmar på det så det va det värt :).Körde enbart värkstimulerande på mig som dessutom fick avbrytas under 2-3 timmar då Charlie inte mådde riktigt bra.Så kom in 7.30.Startade vid 11 och sen kom han 21.12 :).

Så är ju bra att ställa in sig på det värsta så blir man glatt överraskad när det får fortare ;).Kram på dig,nu har du snart bebis hos dig!!
    Familjeliv krånglar för mig... Såg detta först nu...

Du menar att hon gjorde någon slags hinnsvepning eller liknande för att få upp dig till tre cm?
    Kelsson1 skrev 2015-05-19 08:53:29 följande:

Moolie: Har du börjat öppna dig så slipper du nog ballongen o kan direkt gå på värkstimulerande. Håller tummarna för det!

Jag hoppas det! Men man vet ju aldrig! De vill inte säga så mycket över telefon och så läser man saker på nätet istället... Pest eller kolera... 

• lisodan

Igår kände vi första riktiga sparken! Samtidigt, jag och min man, för vi hade våra händer på samma punkt eftersom det kommit lite buffar innan. Häftigt att få uppleva det ihop!

Och det fortsätter buffa i magen! Så himla skönt att få bekräftelse! Kärlek! <3

• Lokattis
    lisodan skrev 2015-05-20 11:52:46 följande:

Igår kände vi första riktiga sparken! Samtidigt, jag och min man, för vi hade våra händer på samma punkt eftersom det kommit lite buffar innan. Häftigt att få uppleva det ihop!

Och det fortsätter buffa i magen! Så himla skönt att få bekräftelse! Kärlek! <3

Åh, så kul att få uppleva det ihop! Min man var bortrest när vår bebis började sparka så det kändes utanpå. Men sedan dess har han förstås känt. Ibland är det ett humlans liv därinne.
  • Kelsson1

Moolie: Du får helt enkelt se imorgon , försök att inte läsa på nätet till dess.

lisodan: Så mysigt

Lokattis: Visst är det ett himlans liv mellan varven

• Kelsson1

Måste få klaga av mig, är så sjukt trött hela tiden. Fick förklaring igår hos BM, järnvärde på bara 104 men tänker inte börja med järntabletter nu för riskerar bli ännu mer illamående av de och det orkar jag inte med. Fick en lista på livsmedel som innehåller mycket järn, måste bara ta mig till affären o inhandla o försöka tvinga i mig det o hoppas på det bästa.

• lisodan
    Kelsson1 skrev 2015-05-20 14:17:40 följande:

Måste få klaga av mig, är så sjukt trött hela tiden. Fick förklaring igår hos BM, järnvärde på bara 104 men tänker inte börja med järntabletter nu för riskerar bli ännu mer illamående av de och det orkar jag inte med. Fick en lista på livsmedel som innehåller mycket järn, måste bara ta mig till affären o inhandla o försöka tvinga i mig det o hoppas på det bästa.

Vill du dela med dig av listan? Jag har lågt järnvärde men magen klarade ej Niferex så ska testa först med järnrik kost o ta test nu igen på tisdag. Precis ätit blodpudding, tur jag gillar det.
  • Kelsson1
    lisodan skrev 2015-05-20 15:47:59 följande:
    Vill du dela med dig av listan? Jag har lågt järnvärde men magen klarade ej Niferex så ska testa först med järnrik kost o ta test nu igen på tisdag. Precis ätit blodpudding, tur jag gillar det.
    Oj den är väldigt lång men om jag skriver ner de som innehåller mest från varje kategori kanske det räcker?
    Älgstek 3,79mg, blodpudding 17 mg, Rostbiff 2,6 mg, Musslor utan lag 7,4 mg, Bulgur 2,46 mg, Mandel 5,2 mg, Hasselnötter 3,6 mg, Kokos 3,3 mg, Jordärtskocka 3,4 mg, Gröna ärter 2 mg, Spenat 2 mg, Aprikos torkad 6 mg, Kikärt torra 6,9 mg, Linser torra 6,8 mg, Bruna bönor torra 5 mg (bruna bönor kokta 1,84 mg), Pumpafrö 15 mg, Sesamfrö 7,8 mg, Solrosfrö 6,8 mg, Linfrö 5,73, Graham fullkorn 5 mg, Rågmjöl fullkorn 3,3 mg
    Värdena är per 100 gram ätbar del av livsmedlet.
    Att tänka på Järnupptaget stimuleras av C-vitamin och köttfaktorn.
    Ämnen som motverkar upptaget av järn i kroppen:
    Kaffe, Kalcium, Te, Fytinsyra (finns i grovmalen spannmål)
  • Kelsson1
    lisodan skrev 2015-05-20 15:47:59 följande:
    Jag hade inte behövt skriva av alls om jag hade varit smart men bättre sent än aldrig, hittade en länk med hela pappret
    www.niferex.se/wp-content/uploads/Vad_man_bor_tanka_pa.pdf
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015