• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-16 22:44:08 följande:

Moolie: Dottern sov i vagga rätt tidigt, hon sov bra där var bara mamma som grät på kvällen när bebis inte var i samma säng

Vi har ingen vagga... Men vi behåller vårt sovrum ett tag till och därför kan vi sova säng mot säng i alla fall....! Ett litet tag...
  • linnea83
    Moolie skrev 2015-05-16 21:49:08 följande:
    Väldigt tacksam även om man blir lite nojig mellan varven...tänk när man kan kolla andningen i alla fall... När bebis är ute!
    Ja då blrjar en helt annan typ av oro ;D
  • Sira
    Moolie skrev 2015-05-16 21:44:32 följande:

Undrar hur många kg vätska vi bär på... Mina knogar är vita av det... Och mina fötter ska vi inte prata om...benen lika så... Och ansiktet... Ja jisses... Sitt vikt-prat kan de hålla sig själva...

Mot slutet förra gången hade jag nog ett par liter extra vätska i kroppen. Benen kändes som elefantben, ringarna fick jag ta av mig och bara sista veckan gick jag upp tre kilo och det måste ju varit mest vätska. Den här gången har jag redan börjat få lite märken efter strumpresåren. Efter förlossningen kissade jag jättemycket i flera dagar, vilket min bm hade förberett mig på att jag skulle göra.
  • Sira
    linnea83 skrev 2015-05-17 04:05:27 följande:

Ja då blrjar en helt annan typ av oro ;D

Så sant!
  • Sira
    Kelsson1 skrev 2015-05-16 21:40:17 följande:

Sira: Det brukar väl vara så att väger man mindre innan graviditet går man gärna upp mer för att just ha reserver att ta ifrån sen. Väger man mer behöver man inte gå upp så mycket alls. Konstig BM tycker jag, tur att det inte är din ordinarie.

Det har jag också läst/hört. Verkar logiskt.

Som sagt, hade det varit min ordinarie hade jag bytt...
  • Bell13
    Sira skrev 2015-05-17 04:53:09 följande:
    Mot slutet förra gången hade jag nog ett par liter extra vätska i kroppen. Benen kändes som elefantben, ringarna fick jag ta av mig och bara sista veckan gick jag upp tre kilo och det måste ju varit mest vätska. Den här gången har jag redan börjat få lite märken efter strumpresåren. Efter förlossningen kissade jag jättemycket i flera dagar, vilket min bm hade förberett mig på att jag skulle göra.
    Jag hade mycket vätska sista tiden och det var skitjobbigt. Gick upp 16 kg den här graviditeten och har gått ner 11 av dem nu. Han blir 5 v imorn är oerhört glad och tacksam över att det gick så lätt. Har gått promenader senaste veckan så det har nog hjälpt till att öka ämnesomsättningen kanske.
  • Kelsson1

Moolie: Spelar ingen roll om man använder vagga eller annan typ av säng. Vi råkar bara ha en till låns som kommer från makens sida, de har alla sovit i den när de var små (lite roligt att även våra barn då kan få sova i samma vagga som pappa sovit i som liten ).

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-17 09:33:26 följande:

Moolie: Spelar ingen roll om man använder vagga eller annan typ av säng. Vi råkar bara ha en till låns som kommer från makens sida, de har alla sovit i den när de var små (lite roligt att även våra barn då kan få sova i samma vagga som pappa sovit i som liten ).

Vi har ett nest som ska vara i sängen och sen vid tre månader ska nestet över i spjälsängen. :)
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-17 09:50:23 följande:
    Vi har ett nest som ska vara i sängen och sen vid tre månader ska nestet över i spjälsängen. :)
    Jag har vagga, spjälsäng och nest till Douglas och han ratar dem alla det enda som duger att sova på är min mage och huvudet på min arm. På dagen kan han sova på annan plats men lägger jag över honom på kvällen vaknar han och skriker. Spelar ingen roll om det gått 1 h eller längre än så. Vi sover dock bra tillsammans och jag vaknar direkt när han rör på sig och ammar honom så det blir inget skrik.

Alla mina barn har samsovit med mig de första månaderna. Det har funkat bäst för oss men kan känna att vad skönt det vore att vakna en natt åtminstone utan ont i ryggen men jag är inte redo än att låta honom sova själv han är ju så himla mysig.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015