villsågärna38 skrev 2015-05-17 20:32:07 följande:
Förstår precis

Man kan ha en plan innan men så är barn så olika. Vår äldsta gillade sitt nest från första början även om hon också samsov en hel del i början. Lovisa som nu är 7 månader gillade nestet i ca 2 veckor. Sen ville hon bara ligga nära. Var lugn och sov som en stock bredvid mig och vaknade och skrek om hon skulle sova själv under de första två månaderna så bara gilla läget

Tycker också att det var mysigt och att det gick bra även om man blir uppbunden såklart. Men man gör ju allt för att ens lilla bebis ska må bra. Bebisskrik är ju hemskt. Vår lilla hade ju även kolik i några veckor innan vi förstod att hon inte tålde ägg. Så när hon äntligen kom till ro och då ville sova bredvid mig var det inget svårt val. Numera sover hon bra i sin spjälsäng. Ammar en gång per natt och sover 11-12 tim så jag klagar inte

Allt har sin tid!
Allt har sin tid. Trots att jag i princip är orörlig från 19.30 till vi går upp på morgonen är det väldigt mysigt.
Igår var jag tvungen att ta ett telefonsamtal så jag la över honom till hans pappa och då vaknade han efter 5 minuter och blev ledsen. Tycker att det är mycket värre när han blir ledsen nu för det kommer tårar och han ser så himla ledsen ut
När Douglas är redo att sova själv så får han göra det. Så länge det funkar för oss så räcker det och att han är trygg är det allra viktigaste.
Han är mitt i sin första fas nu och det hjälper till lite extra just nu är min gissning