• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-15 17:06:10 följande:
    Åh så häftigt när det händer så uppenbara saker som inte går att undvika att se!

Jag är på BF +9. Så denna veckan börjar moderkakan lägga ned...
    Kelsson1 skrev 2015-05-15 14:28:42 följande:

Moolie: Jag håller med VSG, tycker att du ska få till en kontroll oMch om de inte vill göra det annars dra en lögn säg att du har minskade rörelser eller annat som de brukar ta på allvar.

Jag ska be dem mäta min tapp på måndag. Jag var inne och rotade i fredags och tyckte den var lång. Alltså precis som vanligt lång när man inte var gravid... Och är den det så kommer det bli en LÅNG förlossning... I alla fall utplåningsfasen... Och vad jag läst mig till kan de överväga ett snitt då. Jag vill hemskt gärna testa föda vaginaöt. Men är bebisen stor och tappen lång så är jag inte så jättesugen på det...
    Jag gick över 11 dagar och moderkakan fungerade den dagen. Läkaren sa att det händer inte över en natt om det händer.

Kram
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-05-15 17:16:05 följande:

Jag gick över 11 dagar och moderkakan fungerade den dagen. Läkaren sa att det händer inte över en natt om det händer.

Kram

Man skräms ju så av allt som står på nätet... :(

Kram
  • Kelsson1

Moolie: Klart man skräms o vi som kämpat så för våra små är väl lite extra ängsliga med all rätt. Allt kommer att gå bra oavsett hur och när bebis kommer ut

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-15 18:51:44 följande:

Moolie: Klart man skräms o vi som kämpat så för våra små är väl lite extra ängsliga med all rätt. Allt kommer att gå bra oavsett hur och när bebis kommer ut

Jo, jag försöker tänka så... Och maken säger "detta är faktiskt något som du inte kan få som du vill med... Bebis kommer när den kommer...". Och alla knep som jag kan/vill göra är gjorda med... Så nu väntar jag bara på att det ska bli måndag...
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-15 17:32:19 följande:
    Man skräms ju så av allt som står på nätet... :(

Kram
    Jag vet och jag kände likadant efter bf. Var livrädd att nåt skulle hända. Analyserade minsta lilla rörelse.

Är du orolig så ring förlossningen. Det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
  • Kelsson1

Moolie: Så länge du fortsätter att känna av rörelser från bebis och allt känns normalt är det nog inget att oroa sig för. Men får du minskade rörelser så ska du åka in på kontroll omedelbart och vägra åka därifrån innan du är ordentligt undersökt. Annars är det nog som din man säger, du kan inte bestämma utan bebis kommer när bebis är redo för det

• Moolie
    Bell13 skrev 2015-05-15 21:09:09 följande:

Jag vet och jag kände likadant efter bf. Var livrädd att nåt skulle hända. Analyserade minsta lilla rörelse.

Är du orolig så ring förlossningen. Det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

Kelsson1 skrev 2015-05-16 10:13:13 följande:

Moolie: Så länge du fortsätter att känna av rörelser från bebis och allt känns normalt är det nog inget att oroa sig för. Men får du minskade rörelser så ska du åka in på kontroll omedelbart och vägra åka därifrån innan du är ordentligt undersökt. Annars är det nog som din man säger, du kan inte bestämma utan bebis kommer när bebis är redo för det

Nu har jag suttit på sängkanten ett tag och inte känt bebis sparka... Knuffar och buffar... Är jag vaken ska bebis vara vaken... Elak morsa! ;)
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-16 13:53:49 följande:
    Kelsson1 skrev 2015-05-16 10:13:13 följande:

Nu har jag suttit på sängkanten ett tag och inte känt bebis sparka... Knuffar och buffar... Är jag vaken ska bebis vara vaken... Elak morsa! ;)
    På kvällen samma dag han föddes tyckte jag han var stilla i magen. Jag ringde fl och fick komma in för ctg och ul och de hade nån knapp jag skulle trycka på när han rörde sig. Under 1 h tryckte jag 2 ggr och jag tyckte det var rätt lite. Jag hade förvärkar som kändes rätt mycket också. Vi åkte hem men sedan fick vi åka in vid 22.30 när värkarna tilltog. Bm sa till mig att de kan bli stilla när fl är på väg att starta

Kanske vill din bebis komma ut idag?
  • Fruhn

Moolie: är du orolig, åk in. Har hört flera som får höra att det är normalt att rörelserna minskar, men senare information tyder på att det inte alltid stämmer. Har du provat äta eller dricka något riktigt sött? Men som sagt, hellre åka in en gång för mycket!

Lycka till!!

• Bell13
    Fruhn skrev 2015-05-16 15:12:15 följande:

Moolie: är du orolig, åk in. Har hört flera som får höra att det är normalt att rörelserna minskar, men senare information tyder på att det inte alltid stämmer. Har du provat äta eller dricka något riktigt sött? Men som sagt, hellre åka in en gång för mycket!

Lycka till!!

Om rörelserna minskar ska man alltid ringa fl det sa min bm till mig och poängterade det verkligen.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015