• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lokattis

By the way: idag går jag in i vecka 38!!! Känns så overkligt, vi har ju väntat så länge... Försöker ställa in mig på att gå över tiden, det verkar ju vanligast, men jag kommer väl antagligen bli deppig och frustrerad när det händer. Jag mår i alla fall bra än så länge.

• emeliearcen
    lisodan skrev 2015-05-18 09:41:42 följande:

Hur går det Moolie? Spännande att följa dig! Hoppas att bebben har sett dagens ljus!

En liten fråga till er andra som kommit längre. Det börjar bli väldigt obehagligt att ligga ner på rygg, ibland även på höger sida. Ligga ner överhuvudtaget. Jag funderar på att köpa en gravidkudde eller något annat. Har ni andra köpt något, använt något eller har tips. Tycker det verkar lite jobbigt med den ena jag kollade på som har massa små kulor i sig. Prasslar det inte fasligt i sängen?

Imorse kände jag en buff utanpå magen med handen, för första gången och har därmed fått verifierat att "bubblorna" jag känt i nån vecka eller två är bebisens rörelser! I morse buffade hon på 4-5 ggr på samma ställe, på höger sida. Det bara kan inte vara något annat! Solen skiner idag, på väg till ett jobbmöte, sen blir det ledigt resten av dagen för lite gos med systerdottern!

Jag har köpt en sådan där "prasselkudde". Jag var väldigt orolig i början att jag skulle irritera mig själv eller min partner med allt prasslande, men faktiskt så är det inget som står någon av oss. Jag trivs jättebra med den. Man kan liksom själv bestämma hur "högt" man vill ha mellan benen + att man kan ha lite tunnare under magen som lyfter upp lite när man ligger på sidan, vilket jag tycker är jätteskönt. :) 

Fast, iofs borde det ju fungera lika bra med vanlig gravidkudde, utan prasselkulor :)

Kul med fosterrörelserna !! :D

• Kelsson1

Lokattis: Grattis till vecka 38
    Nu är det spännande, inget säger att du måste gå över tiden. Bebis kan ju välja komma tidigare eller helt punktligt på BF lika väl som efter BF .
    För mig när jag väntade på dottern var jag inte redo för förlossning innan BF så det var skönt att hon inte valde komma tidigare.
    Den här gången är jag så less på att må illa så jag är nästan redo för bebis att komma ut redan nu även om jag bara är i vecka 35+5 idag. Kommer att bli ytterst upprörd om jag behöver gå över tiden, räcker med illamående och inaktivitet för mig

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 10:59:50 följande:

lisodan: Jag har kört utan kuddar, ligger som nästan i framstupa sidoläge o då bullar jag upp täcket mellan benen istället. Funkar för mig. Man hittar det som fungerar bäst för en själv. Testa med vanliga kuddar, fungerar inte det köp en gravidkudde.

Moolie: När ska du till spec mvc?

På torsdag! Såååå nära, 75 timmar!
    Lokattis skrev 2015-05-18 14:34:12 följande:

By the way: idag går jag in i vecka 38!!! Känns så overkligt, vi har ju väntat så länge... Försöker ställa in mig på att gå över tiden, det verkar ju vanligast, men jag kommer väl antagligen bli deppig och frustrerad när det händer. Jag mår i alla fall bra än så länge.

Välkommen till den lååååånga mållinjen på fyra veckor!
  • Kelsson1

Moolie: Skönt att ha något så pass nära att se framemot. Hoppas dock att bebis bestämmer sig för att komma innan

• Lokattis
    Moolie skrev 2015-05-18 15:23:08 följande:

På torsdag! Såååå nära, 75 timmar!Välkommen till den lååååånga mållinjen på fyra veckor!

Hehehe, tackar!
  • Lokattis
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 14:44:09 följande:

Lokattis: Grattis till vecka 38

Nu är det spännande, inget säger att du måste gå över tiden. Bebis kan ju välja komma tidigare eller helt punktligt på BF lika väl som efter BF .

För mig när jag väntade på dottern var jag inte redo för förlossning innan BF så det var skönt att hon inte valde komma tidigare.

Den här gången är jag så less på att må illa så jag är nästan redo för bebis att komma ut redan nu även om jag bara är i vecka 35+5 idag. Kommer att bli ytterst upprörd om jag behöver gå över tiden, räcker med illamående och inaktivitet för mig

Tack! Nej, det kan ju hända när som nu - vilket känns både spännande och skrämmande... Jag förstår att du är less, så fruktansvärt att må så illa som du har gjort hela tiden...
  • lisodan

Tack för alla tips! Ska fundera lite vidare på kuddar. Kanske vi har några extra hemma och testa m dem först. Gillar egentligen bäst att sova på sidan, men såklart på höger sida...hehe...Men vänjer mig nog.

Sira: Jag är i vecka 20. 21 imorgon. Har tyckt det är obehagligt att ligga på rygg i 2 veckor kanske. Men sista veckan är det värre.

Kul att ni är så många som snart når mållinjen. Själv är jag enligt en app 50% idag

• Fröken Smilla
    Moolie skrev 2015-05-18 15:23:08 följande:

På torsdag! Såååå nära, 75 timmar!Välkommen till den lååååånga mållinjen på fyra veckor!

Åh så skönt för dig Moolie! Jag håller dock tummarna för att lillplutten tittar ut redan innan
  • Kelsson1
    Lokattis skrev 2015-05-18 18:35:01 följande:
    Tack! Nej, det kan ju hända när som nu - vilket känns både spännande och skrämmande... Jag förstår att du är less, så fruktansvärt att må så illa som du har gjort hela tiden...
    Är nästan övertygad om att gå över tiden bara för att jag är så less på eländet nu
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015