lisodan skrev 2015-05-18 09:41:42 följande:
Hur går det Moolie? Spännande att följa dig! Hoppas att bebben har sett dagens ljus!
En liten fråga till er andra som kommit längre. Det börjar bli väldigt obehagligt att ligga ner på rygg, ibland även på höger sida. Ligga ner överhuvudtaget. Jag funderar på att köpa en gravidkudde eller något annat. Har ni andra köpt något, använt något eller har tips. Tycker det verkar lite jobbigt med den ena jag kollade på som har massa små kulor i sig. Prasslar det inte fasligt i sängen?
Imorse kände jag en buff utanpå magen med handen, för första gången och har därmed fått verifierat att "bubblorna" jag känt i nån vecka eller två är bebisens rörelser!
I morse buffade hon på 4-5 ggr på samma ställe, på höger sida. Det bara kan inte vara något annat! Solen skiner idag, på väg till ett jobbmöte, sen blir det ledigt resten av dagen för lite gos med systerdottern! 
Jag har köpt en sådan där "prasselkudde". Jag var väldigt orolig i början att jag skulle irritera mig själv eller min partner med allt prasslande, men faktiskt så är det inget som står någon av oss. Jag trivs jättebra med den. Man kan liksom själv bestämma hur "högt" man vill ha mellan benen + att man kan ha lite tunnare under magen som lyfter upp lite när man ligger på sidan, vilket jag tycker är jätteskönt. :)
Fast, iofs borde det ju fungera lika bra med vanlig gravidkudde, utan prasselkulor :)
Kul med fosterrörelserna !! :D