• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lokattis
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 21:42:41 följande:

Är nästan övertygad om att gå över tiden bara för att jag är så less på eländet nu

Hehehe...
  • Moolie

Jag vaknade inatt av något som jag trodde var en sammandragning. Sov oroligt redan innan dess... Kanske det är något på gång och igångsättningen går lättare på torsdag. Bävar inför den där ballongen... Tycker den låter riktigt hemsk! 

• Kelsson1

Moolie: Har du börjat öppna dig så slipper du nog ballongen o kan direkt gå på värkstimulerande. Håller tummarna för det!

• linnea83
    Moolie skrev 2015-05-19 08:16:53 följande:

Jag vaknade inatt av något som jag trodde var en sammandragning. Sov oroligt redan innan dess... Kanske det är något på gång och igångsättningen går lättare på torsdag. Bävar inför den där ballongen... Tycker den låter riktigt hemsk! 

Hade öppnat mig 0,5 cm när jag kom in på igångsättning.Hade ställt in mig på en utdragen tre-dagars förlossning men Charlie kom samma kväll :).Behövde ingen ballong.Dock stimulerade bm upp mig till 3 cm,fy fan va ont det gjorde..Men sparade ju ganska många timmar på det så det va det värt :).Körde enbart värkstimulerande på mig som dessutom fick avbrytas under 2-3 timmar då Charlie inte mådde riktigt bra.Så kom in 7.30.Startade vid 11 och sen kom han 21.12 :).

Så är ju bra att ställa in sig på det värsta så blir man glatt överraskad när det får fortare ;).Kram på dig,nu har du snart bebis hos dig!!
  • Kelsson1

Så får vi se om det blir igångsättning för mig inom kort. Blodtrycket hade börjat stiga lite 130/80 (inte högt alls men högre än tidigare) och +1 äggvita i urin. Hade ju HF förra graviditeten så ska in på ny kontroll på torsdag så hoppas vi att det inte stigit mer annars blir det väl igångsättning inom kort...

• Moolie

Jag vaknade efter middagstiden med en hård mage. Så nog händer det något alltid! Nu är det mindre än 48h kvar!

Kelsson1 skrev 2015-05-19 13:52:13 följande:

Så får vi se om det blir igångsättning för mig inom kort. Blodtrycket hade börjat stiga lite 130/80 (inte högt alls men högre än tidigare) och +1 äggvita i urin. Hade ju HF förra graviditeten så ska in på ny kontroll på torsdag så hoppas vi att det inte stigit mer annars blir det väl igångsättning inom kort...

Ja, HF är ingen hit. Lider med dig!
  • Längtar12345
    Moolie skrev 2015-05-19 08:16:53 följande:

Jag fick ballong på min ingångsättning. Jag var öppen ca 2 cm när jag kom in för igångsättningen. Det var väl inte skönt direkt att få ballongen men det var inte alls farligt enl mig och jag är ganska nojjig av mig. Lite obehagligt såklart. Efter 5 Tim ramlade ballongen ut och då kunde man ta hinnorna och vattnet gick. Då var jag öppen ca 5 cm och värkarna kom gång direkt på egenhand. Behövde inget värkstimulerande dropp, min dotter var ute efter ytterligare 5 timmar. Lycka till!!
  • villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-05-19 13:52:13 följande:

Hoppas du slipper HF igen. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015