• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-07-12 20:38:18 följande:

På min BVC sa de dessutom att man ska ha i åtanke att den ena av dem innehåller parabener

Ja, det är så konstigt allting...
  • lisodan

Hej alla! uppdaterade mig till v 28 i andra tråden och plötsligt längst ner. Har ju snarare varit längst upp hela tiden. Är ju en del som.ej uppdaterat förstås. Känns overkligt ibland att just jag går runt med denna megamage!

Känner mig stor o trött nu. Foglossning och järnbrist men.ändå den lyckligaste! Mindre än tre mån kvar till BF den 6 okt...Längtan börjar ta en ny form. Känns som jag redanhar fin kontakt med lillan därinne. Hon bökar, stökar o sparkar varje dag! :)

• emeliearcen
    Bell13 skrev 2015-07-12 16:10:21 följande:
    Stort grattis till din pojke, vad ska han heta?

Jag instämmer med Linnea gällande pysventil det var jättebra för oss och hjälpte honom att få ut gaser och bajs, tror det kortade ner hela förloppet.

Välkommen till andra tråden smile1.gif
    Det är en liten Kasper :)
    Pysventiler har vi hemma och använder det ibland. Någon gång har det känts som att det hjälpt, ibland inte.

Tack för allas tips om Sempers magdroppar/minifomdroppar. Ska absolut tänka på detta! :)
  • Danisen
    emeliearcen skrev 2015-07-13 10:48:33 följande:

Det är en liten Kasper :)

Pysventiler har vi hemma och använder det ibland. Någon gång har det känts som att det hjälpt, ibland inte.

Tack för allas tips om Sempers magdroppar/minifomdroppar. Ska absolut tänka på detta! :)

Ett tips är att ge sempers magdroppar med d vitamin i. Istället för de man får på bvc. Min tjej fick jätte ont i magen av de man fick av bvc.
  • Sira
    lisodan skrev 2015-07-13 08:16:56 följande:

Hej alla! uppdaterade mig till v 28 i andra tråden och plötsligt längst ner. Har ju snarare varit längst upp hela tiden. Är ju en del som.ej uppdaterat förstås. Känns overkligt ibland att just jag går runt med denna megamage!

Känner mig stor o trött nu. Foglossning och järnbrist men.ändå den lyckligaste! Mindre än tre mån kvar till BF den 6 okt...Längtan börjar ta en ny form. Känns som jag redanhar fin kontakt med lillan därinne. Hon bökar, stökar o sparkar varje dag! :)

Jag tycker också det känns overkligt allt som oftast. Det har gått så snabbt! Mentalt är jag fortfarande nånstans runt v 24 eller så och verkligen inte i v 34! :-O Förra veckan växte magen jättemycket, sådär så att andra såg det. Från att ha legat strax över den nedersta normalkurvan gjorde den ett skutt nästan upp till medelkurvan. Och det känns mycket tyngre och otympligare nu, svårt att hitta bekväma sätt att sitta och ligga på och har jag suttit på huk behöver jag nästan dra mig upp i nåt för att öht komma upp. Bebisen har legat lite konstigt också, tvärsöver magen liksom. Har känt sparkar och en liten fot på ena sidan och lätta smekningar och buffar från händerna på andra sidan fast inuti mot ryggen (och urinblåsan, mindre skönt...). Märklig känsla. Har varit på TUL också och barnet vägde helt normalt för tiden, så skönt!

En lite rolig grej: Normalt sett är det jättekallt att sätta foten mot låret, nu däremot är det tvärtom; jättekallt att få låret mot foten. Sover mestadels utan täcke och är ändå varm.

Hur har ni andra det med er inre kamin? Vill ju egentligen ha sol och värme på sommaren men mår just nu bättre av lite svalare väder... Hoppas ändå på att sommaren ska komma på riktigt nu även om jag inser att jag kommer få tillbringa den i skuggan i så fall.
  • Sira

Ho ho! Är det någon kvar härinne eller har ni fint väder där ni är?

Går in i v 36 imorn och är fortfarande inte helt med på att det är så nära nu. Förra veckan började jag läsa i en förlossningsbok men jag fick sluta, kände att jag inte alls var där mentalt. Dock har det gått bättre de sista dagarna men det var nog först idag när jag tog fram pyttekläderna och sorterade dem i byrån som det kändes verkligt på riktigt. Jag kommer få en sån sjuk tvåbarnschock!

• Redan47
    Moolie skrev 2015-07-13 07:05:39 följande:
    Ja, det är så konstigt allting...
    Miniform innehåller parabener ....och inte verksam vid kolik heller... Finns studie på det.
  • Fröken Smilla
    Sira skrev 2015-07-29 17:43:17 följande:

Ho ho! Är det någon kvar härinne eller har ni fint väder där ni är?

Går in i v 36 imorn och är fortfarande inte helt med på att det är så nära nu. Förra veckan började jag läsa i en förlossningsbok men jag fick sluta, kände att jag inte alls var där mentalt. Dock har det gått bättre de sista dagarna men det var nog först idag när jag tog fram pyttekläderna och sorterade dem i byrån som det kändes verkligt på riktigt. Jag kommer få en sån sjuk tvåbarnschock!

Hejhej! Det har blivit lite tystare här ja, men inte nåt fint väder här i Skåne iaf hoppas dock på bättring inför min semester som börjar på fredag (äntligen!).

Gick in i vecka 30 i söndags och var hos BM idag. Allt ser så bra ut, och lillans hjärta låter fint. Är lite mot övre gränsen gällande SF-måttet men fortfarande inom det normala.

Jag har inte heller fattat vad som pågår, och även jag gjorde en sortering av kläder och så i helgen det är så härligt att se den lilla overallen hänga i garderoben!

Jag har köpt en bok som heter Lyhört föräldraskap, där de bla tar upp förlossningen och det som sker direkt därefter. Rekommenderar den!
  • zaq1234

Har ngn av er erfarenhet av att bli igångsatt med cytotec? Jag är i 40+4 idag o kommer att bli igångsatt 41+0. Skulle gärna vilja höra om erfarenheter, är så nervös inför detta....

• Sira

Fröken Smilla: Du verkar ha valt rätt veckor för din semester. Skönt med lite riktig sommar äntligen men oj vad fötterna svullnar! :-O

Zaq: Har inte blivit igångsatt med Cytotek så kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga.

Ego: Har en liten i magen som vänt sig från säte till tvärläge till huvudet nedåt och nu tillbaka till tvärläge så nästa vecka blir det vändningsförsök. Hoppas så på att den vänder sig rätt igen och annars att vändningsförsöket lyckas. Vill helst inte behöva genomgå ett kejsarsnitt så just nu är jag både ganska ledsen och lite orolig.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015