• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Bell13
    Sira skrev 2015-08-27 13:56:38 följande:

Det utvecklade sig till preeklampsi, svår sådan dessutom, så jag blev igångsatt. Det hela slutade med kejsarsnitt och även om det inte var vad jag ville så är jag i efterhand så glad och tacksam att allt gick bra med oss båda. En liten flicka fick vi. smile1.gif

Stort grattis vilken tur att det gick bra.
  • Kelsson1
    Sira skrev 2015-08-27 13:56:38 följande:

Det utvecklade sig till preeklampsi, svår sådan dessutom, så jag blev igångsatt. Det hela slutade med kejsarsnitt och även om det inte var vad jag ville så är jag i efterhand så glad och tacksam att allt gick bra med oss båda. En liten flicka fick vi.

Stort Grattis och skönt att allt gick bra till slut
  • Sira

Tack Bell, Kelsson, Fröken Smilla och lisodan!

Det är först nu några dagar efter förlossningen när det har fått sjunka in lite och jag har läst journalen som jag börjar förstå hur sjuk jag var... Och det är inte förrän nu i efterhand som vårdpersonal, bm och läkare har börjat använda orden "svårt sjuk". Usch, det kommer ta ett tag att bearbeta... Men det hjälper ju att allt hela tiden varit bra med vår dotter.

• lisodan

Läskigt Sira. Se till att bearbeta ordentligt!

Ni i tråden som redan fött och som varit där jag är nu: Kommer ni håg hur ni mådde i vecka 35-36? Jag har börjat må riktigt blä och fattar inte hur jag ska orka jobba klart. Det trycker neråt, spänner, jag mår illa, blir yr( känner mig ibland outhärdligt törstig. Och så får jag ilningar och små perioder av "menssmärta" ibland under dagen. Har svårt att sitta, stå o gå. Jag har foglossning vet jag visserligen och vad jag tror är "vena cava" syndromet. Och järnnivån ska vara ok nu- på 113 sist. Men resten av symtomen?

Kommer ni ihåg hur ni hade det?

Hoppas annars allt är bra med er och era små! (Finns det nån gravid kvar i tråden?)

• Kelsson1
    lisodan skrev 2015-08-31 19:32:41 följande:

Läskigt Sira. Se till att bearbeta ordentligt!

Ni i tråden som redan fött och som varit där jag är nu: Kommer ni håg hur ni mådde i vecka 35-36? Jag har börjat må riktigt blä och fattar inte hur jag ska orka jobba klart. Det trycker neråt, spänner, jag mår illa, blir yr( känner mig ibland outhärdligt törstig. Och så får jag ilningar och små perioder av "menssmärta" ibland under dagen. Har svårt att sitta, stå o gå. Jag har foglossning vet jag visserligen och vad jag tror är "vena cava" syndromet. Och järnnivån ska vara ok nu- på 113 sist. Men resten av symtomen?

Kommer ni ihåg hur ni hade det?

Hoppas annars allt är bra med er och era små! (Finns det nån gravid kvar i tråden?)

Som bekant mådde jag skit hela graviditeten och blev bara värre och värre varje vecka. Mot slutet kunde jag inte ens stå upp för att duscha utan var tvungen att "dela upp" duschen, tvätta håret på kvällen o kroppen på morgonen. Hade andningssvårigheter etc, så vi kommer definitivt inte skaffa fler barn efter den pärsen . Men allt glöms gladeligen bort när bebis väl kommit ut
  • lisodan

Tack för ditt svar. Nu har det äntligen börjat bli lite lättare. Illmåendet och yrseln ej så jobbig senaste 2-3dagarna. V 38 idag så det kan ju bli förlossning lite närsom eller om 4 veckor. Hoppas om 1-2 veckor. Sista jobbdagen imorgon!!!

Hur är det med er andra? Är allt bra med er och era små?

• Kelsson1
    lisodan skrev 2015-09-15 16:20:39 följande:

Tack för ditt svar. Nu har det äntligen börjat bli lite lättare. Illmåendet och yrseln ej så jobbig senaste 2-3dagarna. V 38 idag så det kan ju bli förlossning lite närsom eller om 4 veckor. Hoppas om 1-2 veckor. Sista jobbdagen imorgon!!!

Hur är det med er andra? Är allt bra med er och era små?

Skönt att det är lite bättre, hoppas att det håller i sig och att du slipper gå över tiden.
    Här mår vi bra även om han fortsätter att vara extremt mammig och pappa sällan duger
  • Sira

Hej!

Hur är det med er, ni som är kvar i tråden? Du kan inte ha långt kvar, om du inte redan fött, lisodan?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015