Blomman701 skrev 2015-02-14 09:15:16 följande:
Jag tycker det är rent förskräckligt okunnigt av en läkare att påstå att en graviditet är kraftfull bara för att man mår illa. Illamåendet har inget med att det är en stark eller bra graviditet, dessutom skapar sådan uttryck stark oro hos gravida som inte mår ett dugg illa! Det är en ren myt det uttrycket och år 2015 kan jag tycka att det finns bättre sätt att få gravida som lider av starkt illamående att må bättre.
Ledsen om du tar illa upp Blomflugan, inte min mening men jag personligen blir väldigt illa berörd av sådana klumpigheter för jag har inte mått ett dugg illa och har ingen som helst lust att må psykiskt dåligt för att min graviditet skulle vara mindre stark, säker eller what evere!
Jag håller med om att det var väldigt dåligt av läkaren. Jag mår inte heller speciellt illa (så länge jag inte blir åksjuk av en stol...), och blev genast orolig när jag läste det. Jag trodde inte man mätte graviditeter i hur illa man mår... Jag är nervös och orolig som det är och behöver inte fler faktorer av oroa mig för.
Men jag inser att det är bullshit och kommer försöka lägga det åt sidan.
Blomflugan, jag förstår att du skrev det för att läkaren sagt så åt dig. Ta inte illa upp