• Fröken Smilla

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lisodan skrev 2015-05-24 23:49:29 följande:

Så har jag också tror jag. Tycker det känns som träningsvärk ungefär. Har nog haft det i fem veckor och är ju cirka lika långt gången som dig. Vecka 22 på tisdag. Har tagit med mig extra kudde till jobbet för möten och sånt. Hehe....

Smart jag vaknade inatt, då var rumpan och en bit rygg bortdomnad... Lade mig på höger sida och sen vaknade jag av att höger höft gjorde så ont att det tog sig in i min dröm. Blev bättre av att ligga på vänster sida. Jag hoppas det är tillfälligt! Tur så sitter jag på en väldigt bra och ergonomisk stol på jobb, men dagen blir intressant...
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-25 08:43:36 följande:

En del säger att man ska ligga på vänster sida. Men efter v 28. Har själv känt att det känns bäst, men det försvann lite efter förstoppningen försvann. Vet inte vad man ska tro om den forskningen, men jag gör det iaf redan nu.

Ja jag har läst detsamma och tänkte utnyttja alla sovställningar nu medan jag kan men får nog ge upp den idén också ska prova sova med en kudde mellan knäna, det kanske hjälper.
  • Fröken Smilla
    Lokattis skrev 2015-05-25 16:12:15 följande:

Jag får ont i höften på natten på den sidan som är ned mot sängen. Då vaknar jag och måste skifta ställning. En del får ju Ischias-liknande besvär, det kanske är nåt sånt som ni känner?

Håller tummarna för Moolie nu!!!

Idag v. 38+0 här!

Det var precis så jag kände inatt! Det var sidan som var nedåt.

Åh det är nära för dig nu!
  • Fröken Smilla
    Moolie skrev 2015-05-26 02:39:38 följande:

Nu är vi fem i familjen! 150525! Fräckt datum! ;)

Underbart!! Stort grattis Moolie!!
  • Fröken Smilla

Grattis Kelsson! Skönt att allt slutade bra för er

• Fröken Smilla
    emeliearcen skrev 2015-06-26 06:23:46 följande:

Hej! :) nu är det även min tur att meddela att vi fått en liten pojke. :) förvärkarna startade tidig morgon på midsommarafton, och söndag 21/6 kl 09.27 tittade en underbar liten grabb ut <3 allt har gått bra trots drygt 1,5 dygn med jobbiga förvärkar. Vi kom hem i tisdags och njuter nu i vår bebisbubbla med mycket amning och blöjbyten. :) hoppas allt är bra med er andra.

Är det någon som har tid och lust att uppdatera listan i andra tråden vore jag väldigt tacksam :)

Stor kram.

Åh stort grattis! En väldigt bra födelsedag, jag har 34 års erfarenhet av just den dagen
  • Fröken Smilla
    emeliearcen skrev 2015-06-26 06:23:46 följande:

Hej! :) nu är det även min tur att meddela att vi fått en liten pojke. :) förvärkarna startade tidig morgon på midsommarafton, och söndag 21/6 kl 09.27 tittade en underbar liten grabb ut <3 allt har gått bra trots drygt 1,5 dygn med jobbiga förvärkar. Vi kom hem i tisdags och njuter nu i vår bebisbubbla med mycket amning och blöjbyten. :) hoppas allt är bra med er andra.

Är det någon som har tid och lust att uppdatera listan i andra tråden vore jag väldigt tacksam :)

Stor kram.

Åh stort grattis! En väldigt bra födelsedag, jag har 34 års erfarenhet av just den dagen
  • Fröken Smilla
    Sira skrev 2015-07-29 17:43:17 följande:

Ho ho! Är det någon kvar härinne eller har ni fint väder där ni är?

Går in i v 36 imorn och är fortfarande inte helt med på att det är så nära nu. Förra veckan började jag läsa i en förlossningsbok men jag fick sluta, kände att jag inte alls var där mentalt. Dock har det gått bättre de sista dagarna men det var nog först idag när jag tog fram pyttekläderna och sorterade dem i byrån som det kändes verkligt på riktigt. Jag kommer få en sån sjuk tvåbarnschock!

Hejhej! Det har blivit lite tystare här ja, men inte nåt fint väder här i Skåne iaf hoppas dock på bättring inför min semester som börjar på fredag (äntligen!).

Gick in i vecka 30 i söndags och var hos BM idag. Allt ser så bra ut, och lillans hjärta låter fint. Är lite mot övre gränsen gällande SF-måttet men fortfarande inom det normala.

Jag har inte heller fattat vad som pågår, och även jag gjorde en sortering av kläder och så i helgen det är så härligt att se den lilla overallen hänga i garderoben!

Jag har köpt en bok som heter Lyhört föräldraskap, där de bla tar upp förlossningen och det som sker direkt därefter. Rekommenderar den!
  • Fröken Smilla

Vi kommer att skriva i förlossningsbrevet att vi inte vill att Cytotec används. Det är säkert oftast ofarligt, men jag vill ändå att de låter bli det. Jag har också läst mycket om det. Dock säger de på vårt sjukhus att de blivit bättre på att dosera det.

• Fröken Smilla
    zaq1234 skrev 2015-08-12 21:13:43 följande:

Som tur var slapp jag cytotec o igångsättning, blev så glad när jag fick värkar kl 06 i fredags, klockan halv två födde jag en liten flicka. 40+5 så underbart att allt gått bra.

Har läst att ni som fått barn hoppat över i en annan tråd, vilken är den?

Så skönt! Stort grattis till tösen!!
  • Fröken Smilla

Jag är på bf+1 och aningen frustrerad men lillan verkar ha det lite för bra därinne. Var väldigt orolig inatt när hon inte rörde sig, men nu på morgonen och förmiddagen har det varit full rulle. Men inget som indikerar en närastående förlossningen tyvärr...

• Fröken Smilla
    Bell13 skrev 2015-10-18 07:53:09 följande:

Hej, hur går det för dig? Hoppas att du är på BB nu.

Jag önskar det var så, men gick tyvärr in i v 42 nu... MEN inatt släppte slemproppen och jag började blöda en del i samband med det. Igår kväll togs ctg och då var det rätt lugnt (hade börjat småblöda då), men så vid midnatt kom värkar också igång. Men behövde inte åka in eftersom det är normalt. Så nu sitter vi och väntar på att det ska komma igång på allvar. Sammandragningarna har klingat av en del, har mest mensvärk nu, men blöder lite fortfarande så det verkar ju vara något på gång iaf! Håll tummarna för ett söndagsbarn!
  • Fröken Smilla

Vår lilla tjej tittade till slut ut den 22/10 efter 63 timmars värkarbete! Skitjobbigt men lätt värt det, hon är fantastiskt!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015