• Fröken Smilla

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag ska på RUL i övermorgon,och nojar lite för det... Men är även så glad och spänd! Idag har mitt illamående smugit sig på igen, tycker det är lite onödigt. Hoppas att det är övergående. Jag har ju fortfarande inte gått upp nåt i vikt.

Kelsson - skönt att allt var bra med den lille! Förstår att du blev orolig.

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-06 10:21:18 följande:

Tack för alla uppmuntrande ord! Jag gick in i vecka 19 igår och har känt ilningar o kittlingar sen i torsdags. I lördags säkert 20 ggr. Det tyckte bm var mkt och att det nog är annat som jag känner.

Jag föreställer mig att det är en liten häl som sparkar till eller en hand som kittlar till.

Igår i sängen innan jag skulle sova tyckte jag det kändes mer som en buff. Som att den slagit i huvet eller rumpan mot livmoderväggen.

Jag har känt det som du beskriver som buffar dock inte så ofta, bara enstaka gånger nån dag då och då. Brukar också vara när jag gått och lagt mig, och alltid på vänster sida. Ska bli kul imorgon när jag får veta vilken sida den ligger på! Då kan man ju kanske bekräfta att det man känner är bebisen.
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-06 13:11:33 följande:

Här kommer ytterligare frågor till er veteraner

Jag ska börja ta järn i vecka 20 enligt mina prover. Dock har jag börjat känna mig väldigt trött och är mörk under ögonen så tänkte börja redan nu, en vecka tidigare. Jag har köp Niferex droppar för det använde jag förra året efter missfallet och då funkade det ok för min mage.

Nu läser jag att man ska ta dem på fastande mage. Plus det ska vara minst 2 timmars intervall imellan intag av grönsaker, mjölkprodukter, kaffe o te. Hur ska jag som gravid få till detta undrar jag? Jag äter minst varannan timme och gärna frukt imellan. 

Hur gjorde ni som har tagit järn?

Jag pratade med min bm om det, enligt henne ska man äta en frukt efter man tagit tabletten eftersom C-vitamin hjälper till att ta upp järnet. Men man ska låta bli mjölkprodukter i samband med intaget eftersom det hindrar järnet. Så fortsätt med frukten!
  • Fröken Smilla

idag fick vi se vår lilla dotter på RUL vi är otroligt lyckliga, hon är perfekt!

• Fröken Smilla
    Moolie skrev 2015-05-09 05:42:31 följande:

Skåne och Kronoberg tillhör jag... Ja, de har koll och de kallar in mig ofta nu... Men min uppgivenhet gör allt så in i NORDENS jobbigt... :(

Jag har börjat acceptera att jag kan gå över alla 14 dagar... Och min mans stöd hjälper mycket...

Tack för att ni finns här!!

Usch så tråkigt att du känner så, och att man inte riktigt tar dig på allvar. Hoppas att allt sätter igång inom kort, och skönt att din man är ett så stort stöd för dig. Håller tummarna att du inte behöver vänta så länge till!
  • Fröken Smilla
    Moolie skrev 2015-05-10 16:50:44 följande:

Min kära make försöker lösa det åt oss så vi vistas så lite som möjligt tillsammans... Men vi använder samma toalett som är den största smittohärden...

Nu är nästa möte med BM på måndag... Då har jag gått över 5 dagar... Vet inte vad som sägs då...

Jag har gått i dvala... Sover, tittar på tv, sover, tittar lite till...

Det är ju en jäkla tur att det kommer ut nåt riktigt gott i slutändan hoppas du slipper bli sjuk! Heja bebisen, kom ut nu!
  • Fröken Smilla
    Moolie skrev 2015-05-13 19:52:16 följande:

Jag tillhör Kronoberg men jag kan välja var jag vill föda. Halmstad, Helsingborg, Växjö, Kristianstad eller Värnamo.

Konstigt egentligen... Hörde mig för om Halmstad och de har samma regler som Helsingborg... Dvs inget möte innan 42+0...

Åkte till Apoteket och köpte ricinolja... Så vi får se om det får fart på det. Om de skäller på mig på förlossningen så ska de få sig en sanningens ord!

Det finns en tjej i Helsingborg som heter Kajsa Lanngren, som utför akupunktur. Hon har kunskap i akupunktur för att sätta igång förlossning. Kanske vore nåt? Min yogainstruktör rekommenderar henne, men hon gör självklart endast det när det är säkert rent tidsmässigt.
  • Fröken Smilla
    Moolie skrev 2015-05-18 15:23:08 följande:

På torsdag! Såååå nära, 75 timmar!Välkommen till den lååååånga mållinjen på fyra veckor!

Åh så skönt för dig Moolie! Jag håller dock tummarna för att lillplutten tittar ut redan innan
  • Fröken Smilla
    Kelsson1 skrev 2015-05-22 07:26:40 följande:

Undrar om Moolie är på förlossningen eller kanske redan fått sin lilla bebis?

Hoppas hoppas!
  • Fröken Smilla

Lycka till imorgon Moolie!

Ni som har lite mer erfarenhet, jag har börjat få svårt att sitta en längre stund. Min rumpa blir öm, känns som när man får träsmak det kommer efter ca en kvart och strålar ner lite mot benen. Mest på vänster sida. Nån som haft nåt liknande? Gick in i vecka 21 idag.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015