• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Natulcien
    ciann skrev 2014-01-08 19:44:36 följande:
    Men är du på riktigt som bemöter en kvinna i chock på det sätt du gör!  Skäms på dig!
    Jag tycker du ska läsa på om vad rasism är innan du kallar en personbeskrivning för rasism.   
    En kvinna i chock? Nja, då sitter man nog inte på ett nätforum och skriver...
    Ingen ska skämmas här...men kanske tänka efter hur man uttrycker sig...
  • Happy14
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:57:12 följande:
    Och varför är det viktigt vilket land han kom ifrån? Du kunde ha skrivit "...en man.." bara..?

Det är väl bra att beskriva hur mannen såg ut om fler stött på honom. Jag hade också skrivit mörk om han var av annan härkomst. Mest av bara farten. Orka hänga upp sig på det, idioten försökte ta hennes barn!!! Nu blir hon påhoppad! Vad tänker ni med? Lika mkt hade folk säkerligen utomlands beskrivit mannen som vit om han var det, fattar inte vad som är så konstigt?? Det är ju ni som vill få det till nåt rasistiskt. Det är väl inte det denna trådens fokus skall ligga på? Ge er !!
  • Queenie70

Fast nu låter det väl snarare som att det var en gränslös människa utan takt och känsla för vad som är acceptabelt som försökte "hjälpa till" att köra barnvagnen medans ts pratade i tel. Snarare än att det var ettnkidnaponingsförsök.

• Tow2Mater

Samme man som 2010 forsokte stjäla en i Borlänge? : "Mamman beskriver mannen som mörkhyad, i 35 till 40-års åldern och klädd i jeans och en svart eller mörk jacka."

• tufflan81

många verkar reta upp sig på att ts skrev mörk, ja mannen var mörk. vafan är vi på väg?? hade ts skrivit ljus eller svensk hade inte många reagerart. något är fel....

• Natulcien
    Shandi skrev 2014-01-08 20:11:25 följande:
    Men VEM bryr sig i att hon sa att han var mörk?! Hon nämnde även att det var en MAN, men inte sett en enda feminist som gormat om det.. Tvärt om kan det vara bra om det händer någon annan, att våga ge ett signalement.

Fruktansvärt TS! Skulle bli helt jäkla förstörd om jag var du!
    Nej...det är just det. Folk bryr sig inte...

Och nu handlar det plötsligt om att "våga ge signalement" när man skriver "mörk"..?
  • sugrör
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 21:03:59 följande:
    Han såg ut att kunna vara Zigenare, med risk för att låta ännu mer "rasistisk", ung 25-30 år.
    Det är inte rasism.

Man måste våga diskutera sånt här, framförallt om zigenare som är kända med sina knep och unika brott. Och nu när Zigenare börja svälla in i stora delar av Sverige precis som de har gjort i Spanien, Italien, Tyskland och Frankrike så måste man ta försiktighet och bli medvetna om hur dessa människor funkar. 

Att barn har blivit kidnappade och bortförda till Romska byar/ghetton har hänt förut nere på kontinenten. Därför misstänker jag att GM är zigenare. 

Sverige och svenskar har bara fått ett smakprov hur det kommer bli inom kort om Romer ifrån Rumänien fortsätter välla in i Sverige som de gör nu.
  • nozpa
    Natulcien skrev 2014-01-08 18:48:22 följande:
    Ja...jag tycker att det är ganska viktigt hur man uttrycker sig...och att man tänker sig för lite... men, men...
    Jag hade förmodligen skrivit detsamma. Hade det varit en person med blek hy och långt rött hår hade jag skrivit det.

• Natulcien
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-08 20:44:50 följande:
    ...men för fan, dra tremetersstören bara en smula ut arslet va!!!

Hur i helvete kan man vara så överspänd och oempatisk att man hellre diskuterar att en person blev beskriven som mörk, när han var just det, när ett barn höll på att bli bortrövat! ...var det nu inte så, är händelsen tillräckligt otäck och folk borde ge fan i att dela ut onödiga och irrelevanta pekpinnar. Någon gav sig på en mamma och hennes barn!
    Nja, det mest oempatiska i tråden handlar ju om att folk inte längre bryr sig om vad som sägs och hur.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!