• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Lizzy 488

Jag tycker det låter som om han ville hålla i vagnen så du kunde prata i telefonen ? Eller ? 

• Lizzy 488

Vi hade besökare från Iran och han gick helt sonika fram och tog min son ur min mans armar och kramade honom pussade honom och busade med han. Min man blev helt chockad och arg. Jag for senare på fest hos dem och såg att de gjorde så med alla barn. 

• OLilly
    Lizzy 488 skrev 2014-01-09 02:20:27 följande:
    Tillägger att det var första gången han träffade min man 
    Men då var det en besökare till er. Inte en främmande människa på stan. Kan förstå att den mannen du beskriver gjorde så. Det är inte helt ovanligt i länder där man faktiskt vågar ta på varandra i sitt umgänge. I det här landet är man ju inte så "fysisk" och vill inte gärna släppa in någon i sin privata sfär. Då sker dessa "krockar", eller missförstånd skulle jag vilja säga. 
    Either appear as you are or be as you appear - Mevlana
  • Tom Araya
    Lizzy 488 skrev 2014-01-09 02:05:35 följande:
    Jag tycker det låter som om han ville hålla i vagnen så du kunde prata i telefonen ? Eller ? 
    Normalt?
  • camcam1

Men herregud! Vad är det med folk? Hoppa på ts som varit med en så jobbig sak. Och bara så att alla vet, att mörk kan även betyda att personen är mörkhårig. Alla påhopp på ts får mig att tänka på sketchen med reuter och skoog när poliserna ska skicka ut ett anrop på eftersökt person.

Ts, bry dig inte om alla påhopp. Oftast är det dom som skriker rasism är dom som är det själva.

• Frizzles

Så urbota korkat. Flera människor sitter och märker ord helt tagna ur sitt sammanhang och plötsligt målas trådskaparen upp som värsta rassen. Det känns som att såna människor inte ens fattar innebörden av en rasistisk mening, eller bakgrunden till en sådan (rasismen i orden "en mörk ung man" is all in your head.). Denna gigantiska oförståelse/okunskap kan liknas vid sådan som man finner hos just rasister! Med andra ord tror jag att det är dessa människor som har lättast att BLI rasister. För: vem försöker ni övertyga om att rasism är fel egentligen, med allt detta paragrafryttande? Är det verkligen trådskaparen ni vill läxa upp, eller försöker ni förklara för er själva varför ni inte skulle vara rasister nu igen? Hur går det för er då? Motsatsen till "mörk" är för övrigt inte "svensk", utan "ljus"... Sverige har inte varit stormakt på lääänge och SÅ mäktiga var vi minsann inte.

Den som märker ord och ger sig in i den leken, får nog fan leken tåla.
  • EnAnonumius
    Natulcien skrev 2014-01-08 18:50:37 följande:
    Så alla "mörka" har bristande kunskaper i svenska?? Förvånad
    Natulcien skrev 2014-01-08 18:53:19 följande:
    Hur ska jag då tolka att just ordet 'mörk' "kan ge en fingervisning till läsaren att det kan handla om bristande kunskaper i svenska, och inte bara ren efterblivenhet."

Okey, nog för att det var lite dumt att skriva med hudfärg så drog hon ju knappast alla över en kam.

När jag läste hennes inlägg så fann jag INTE att hon drog alla mörka över en kam.
    Hon var ju faktiskt "individuell", i sin TS, även om hon använder "mörk" och "tecknade med handen", så använde ju hon i både obestämd och bestämd singularform i texten, och skrev "en mörk man" och  "mannen"

Det man kan fråga sig i stället är; varför tolkar du in att hon skulle stämpla "alla" mörka för att ha bristande kunskaper baserat på hennes skriverier?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 15:39:35 följande:
    Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????
    Va har männen börjat nu också?

När jag fick mitt barn, på 80-talet, så kunde den största faran vara kvinnor som kunde stjäla barn.
    De kvinnor som kunde göra detta var oftast kvinnor som fött fram sina barn som dog i samband med förlossningen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!