• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Ramborg Persdotter
    Jennie med ie skrev 2014-01-17 22:53:40 följande:
    Jomen ungefär, N får massor av frågor, kommentarer och kritiska inlägg kring mörk-grejen.. N besvara och bemöter dem... Men är den enda sm ska stå till svars för att saken fortsätter avhandlas? Logiskt? Inte så mycket....
    Då bör man avvika och tacka för sig. Inte svårare än så.... Alternativt starta egen ny tråd. Ogillar verkligen att själv behöva vara ot, men någon på forum måste reagera på detta.
  • Jennie med ie

Detsamma borde gälla för "andra sidan" då, utan alla inlägg mot N hade h*n inte haft det att bemöta och det hade rimligen också dött ut. Nog för att det finns de som svarar sig själv här men N verkar inte vara en av dem.

Ramborg Persdotter skrev 2014-01-17 23:20:01 följande:
    Då bör man avvika och tacka för sig. Inte svårare än så.... Alternativt starta egen ny tråd. Ogillar verkligen att själv behöva vara ot, men någon på forum måste reagera på detta.

• chrissandra
    MalinEddie skrev 2014-01-17 17:11:13 följande:
    Jag har fått inlägg och en en hel tråd borttagen i ämnet Anna Wahlgren. Det var inte så att jag sysslade med personangrepp eller gick emot FL regler på något sätt. De tog bort inläggen för att det inte var tillåtet att länka till en längre text eller ett videoklipp med källa?  Jag ifrågasatte detta då jag såg människor göra samma sak varje dag här.  FL gav mig rätt efter några mail. Detta var visserligen 2009 tror jag, kanske är det annorlunda nu? Oavsett, ifrågasätt om ni anser det vara felaktigt.
    Jag har ifrågasatt, tro mig. Inget svar dock.
  • MalinEddie
    chrissandra skrev 2014-01-17 23:32:58 följande:
    Jag har ifrågasatt, tro mig. Inget svar dock.
    Kanske är det annat idag då? Tråkigt i så fall.. Vad gällde det i ditt fall?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-17 22:59:54 följande:
    Ok, jag ska beskriva det enkelt för dig.

Vi tar en jämförelse. Din mamma ligger döende i en taxi och hon kräks och blodar ner på sätet under tiden. Taxichauffören ondgör sig över att hans taxi blivit nedsölad och vill ha betalt. Han klagar också över att den döende försenat honom. Sedan skriver han en insändare till lokalpressen om taxichaufförernas hemska arbetsvillkor för att händer att kunderna ibland smutsar ner/dör.
    För mig är det inte jämförbart. För dig är det det. Tack, jag förstår då varför du känner så starkt för tråden och inte fixar det.
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-17 22:59:54 följande:
    Fattar du nu? Har du någon sorts moralisk känsla över huvud taget?

Jodå, jag är dock inte lika svartvit i mitt tänk och kan se längre än mig själv.

Avskyr CIO-metoder.
  • Ramborg Persdotter
    MalinEddie skrev 2014-01-17 23:47:10 följande:
    För mig är det inte jämförbart. För dig är det det. Tack, jag förstår då varför du känner så starkt för tråden och inte fixar det.

Jodå, jag är dock inte lika svartvit i mitt tänk och kan se längre än mig själv.

Det är ju det du inte kan. Vilket alldeles uppenbart via ditt svar.
  • Ramborg Persdotter
    Jennie med ie skrev 2014-01-17 23:38:42 följande:
    På tal om "men herregud vad orättvist att jaaaaaaaag blir anmäld"..,
    Ville du göra någon sorts poäng, går den i alla fall mig förbi. Du får tala ut skägget om du vill ha något sagt.
  • snorkan

Jai kan ju hålla med om delar av det inlägg jag gjorde tummen upp åt, jag har aldrig påstått att den vi skriver om är en hemsk människa

MalinEddie skrev 2014-01-17 22:41:20 följande:
    Okej, andra ser också er diskussion och även om du tycker anser att det du uttrycker är rätt och riktigt kanske någon annan inte upplever det så. Ja, jag brukar minnas om jag har gått över gränsen. Jag är dock inte den som ger tummen upp till inlägg där någon kallar en människa hemsk när det gäller något sånt här.
    Avskyr CIO-metoder.

• MalinEddie

Ramborg Persdotter skrev 2014-01-18 01:14:55 följande:
    Det är ju det du inte kan. Vilket alldeles uppenbart via ditt svar.
    Det står dig fritt att tycka. Jag tycker mig inte vara den som enbart ser en sida här.

Avskyr CIO-metoder.
  • Neomi
    Elmiina skrev 2014-01-18 20:14:05 följande:
    Men förihelvete, kan någon moderat se till att den här tråden raderas?

• TrendyFarsa
    Elmiina skrev 2014-01-18 20:14:05 följande:
    Men förihelvete, kan någon moderat se till att den här tråden raderas?
    Moderat? Kan inte någon Socialdemokrat radera den!

*facepalm*
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Molgan 008
    TrendyFarsa skrev 2014-01-20 10:52:06 följande:
    Moderat? Kan inte någon Socialdemokrat radera den!

*facepalm*
    Tsk, tsk, var nu inte en sådan bisserwasser. Glad
  • EnAnonumius
    Elmiina skrev 2014-01-20 11:27:22 följande:
    Moderator jävla tönt!
    Så han är töntig, för att du inte kan skilja på moderat och moderator? Förvånad
    Okey man lär sig något nytt varje dag. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!