• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • chrissandra
    vampyria2 skrev 2014-01-17 16:45:46 följande:
    Det var låsta trådar som bara en själv och moderatorerna kunde se

Ok, men kan de inte svara på mail?
  • MalinEddie
    chrissandra skrev 2014-01-17 16:58:46 följande:

Ok, men kan de inte svara på mail?
    Jag har fått inlägg och en en hel tråd borttagen i ämnet Anna Wahlgren. Det var inte så att jag sysslade med personangrepp eller gick emot FL regler på något sätt. De tog bort inläggen för att det inte var tillåtet att länka till en längre text eller ett videoklipp med källa?  Jag ifrågasatte detta då jag såg människor göra samma sak varje dag här.  FL gav mig rätt efter några mail. Detta var visserligen 2009 tror jag, kanske är det annorlunda nu? Oavsett, ifrågasätt om ni anser det vara felaktigt.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    vampyria2 skrev 2014-01-17 12:46:22 följande:
    Vad som gör mig upprörd är att jag uppfattar det som att TS faktiskt mådde väldigt dåligt av den här händelsen och skrev här för att varna andra och för att få stöttning men istället så har folk hoppat på henne för att hon valde fel ord. Jag tror ärligt talat inte att TS valde ordet mörk för att hänga ut invandrare som folk som gör sånt här utan mer för att det var det hon mindes i hur han såg ut.
    Att man folk reagerar är naturligtvis helt okej men det man brukar göra är att starta en egen tråd och prata om den saken där, inte ge sig på TS så hårt som folk har gjort i den här tråden, jag tycker verkligen synd om TS och tycker att man bör stöta henne i hennes tråd istället för att hitta nått fel som man annser att hon har gjort när hon uppenbarligen inte har gjort det med ont uppsåt.

Jag kan dessutom säga att jag faktiskt tycker att det är en viktig fråga och en tråd om det hade varit kanon men här har vi en tjej som har varit med om något som hon upplevde som väldigt skärmande, är det verkligen rätt ställe att börja ge sig på henne då?
    Jag ser hur du tänker kring detta och visst, jag kan tycka att det blev lite väl stor uppståndelse kring TS val av ord här även om min första reaktion också var "på vilket sätt är det relevant?".. Dock så ser jag inte hur en sidodiskussion ligger på en person som vissa vill få det till? En enkel fråga fick många svar och så var det igång..
    Du upplevde att TS blev påhoppad och du gör då givetvis helt rätt i att gå vidare med dettaJag såg hur hon blev ifrågasatt men enligt min mening blev hon inte påhoppad. Där har vi olika åsikter och gränser antar jag för vad ett påhopp är. Oavsett hur mycket sympati jag kände för TS eller hur stor förståelse jag har inför att detta var en skrämmande upplevelse ser jag inte alls hur det var rätt att behandla en medlem på så sätt som Natulcien blev den kvällen/natten.
    Avskyr CIO-metoder.
  • EnAnonumius
    vampyria2 skrev 2014-01-17 12:49:51 följande:
    Jag har anmält tråden och bad mederatorerna kolla igenom den, jag har ärligt uppfattat tråden som ganska hemsk och jag tycker förbannat synd om TS,  ni kan inte förstå att det måste kännas jätte jobbigt för henne att bli utmålad som värsta rasisten för att hon valde ett enda ord fel? Jag förstår vad ni skriver och varför men samtidigt så kan man inte ge sig på en människa på det sättet och speciellt inte en människa som har varit med om något som denns uppfattar som väldigt jobbigt....var sak har sin plats och här var inte rätt plats att få TS att framstås som en oempatisk människa...så har jag uppfattat det ni har skrivit i tråden faktiskt.
    Håller med dig.

Antirasism i all ära..
    Dock så tycker ju jag det TS blev utsatt för tangerar  till fanatisk antirasism.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-17 14:51:46 följande:
    som sagt....ingen mening att lägga ner energi på sådant som tas bort....och JO tydligen tas vanliga frågor och kommentarer bort som inte är kränkande....DIG har jag diskuterat klart med.

försök ta till dig vad TS varit ute efter ist för att diskutera ordet "mörk" i dagar eller börjar det bli veckor? känns så.
    Tycker inte man respekterat TS genom att kapa tråden och driva en helt annan fråga....

Over and out!
    Nej, "vanliga frågor och kommentarer" tas inte bort. Inläggen som togs bort innehöll grova personangrepp.
    Angående den saken finns ingenting att diskutera.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2014-01-17 16:56:45 följande:
    Hur vet du vem som anmält inläggen? Får man veta det nuförtiden?
    Nej, det kan man inte se.
    Personen i fråga antog bara att det var jag som anmält allt. Men det var det inte. Det var uppenbarligen fler än jag själv som såg de grova angreppen...
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2014-01-17 18:29:51 följande:
    Nej, det kan man inte se.
    Personen i fråga antog bara att det var jag som anmält allt. Men det var det inte. Det var uppenbarligen fler än jag själv som såg de grova angreppen...
    Jag tänkte väl det.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snorkan skrev 2014-01-17 14:51:46 följande:
    som sagt....ingen mening att lägga ner energi på sådant som tas bort....och JO tydligen tas vanliga frågor och kommentarer bort som inte är kränkande....DIG har jag diskuterat klart med.

försök ta till dig vad TS varit ute efter ist för att diskutera ordet "mörk" i dagar eller börjar det bli veckor? känns så.
    Tycker inte man respekterat TS genom att kapa tråden och driva en helt annan fråga....

Over and out!
    Som sagt, man är två om en diskussion.
    Avskyr CIO-metoder.
  • tikki masala
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:57:12 följande:
    Och varför är det viktigt vilket land han kom ifrån? Du kunde ha skrivit "...en man.." bara..?

För det första så sa hon inte från vilket land han kom ifrån. Hon skrev mörk man. Och det måste man väl få lov att göra för att kunna förklara på ett sätt hur mannen såg ut? 
    När jag var arg på en gammal svensk gubbe för att han var rasistisk mot min man och dotter så förklarade jag för alla andra att det var en dum svensk gubbe som var elak.
    Egentligen inget konstigt alls att tala om ett utmärkande drag hos en person när man upplevt något hemskt.
    Finns ju faktiskt ändå helsvenska mörka män. Hon sa som sagt inget om mörk utlänning.
  • MalinEddie

Jag har en fråga till er som anser TS vara felbehandlad och påhoppad här, ser ni också hur Natutlcien faktiskt blev påhoppad och trakasserad eller anser ni det vara rätt? I så fall, på vilket sätt hjälper det TS?

Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!