vampyria2 skrev 2014-01-17 12:46:22 följande:
Vad som gör mig upprörd är att jag uppfattar det som att TS faktiskt mådde väldigt dåligt av den här händelsen och skrev här för att varna andra och för att få stöttning men istället så har folk hoppat på henne för att hon valde fel ord. Jag tror ärligt talat inte att TS valde ordet mörk för att hänga ut invandrare som folk som gör sånt här utan mer för att det var det hon mindes i hur han såg ut.
Att man folk reagerar är naturligtvis helt okej men det man brukar göra är att starta en egen tråd och prata om den saken där, inte ge sig på TS så hårt som folk har gjort i den här tråden, jag tycker verkligen synd om TS och tycker att man bör stöta henne i hennes tråd istället för att hitta nått fel som man annser att hon har gjort när hon uppenbarligen inte har gjort det med ont uppsåt.
Jag kan dessutom säga att jag faktiskt tycker att det är en viktig fråga och en tråd om det hade varit kanon men här har vi en tjej som har varit med om något som hon upplevde som väldigt skärmande, är det verkligen rätt ställe att börja ge sig på henne då?
Jag ser hur du tänker kring detta och visst, jag kan tycka att det blev lite väl stor uppståndelse kring TS val av ord här även om min första reaktion också var "på vilket sätt är det relevant?".. Dock så ser jag inte hur en sidodiskussion ligger på en person som vissa vill få det till? En enkel fråga fick många svar och så var det igång..
Du upplevde att TS blev påhoppad och du gör då givetvis helt rätt i att gå vidare med detta
. Jag såg hur hon blev ifrågasatt men enligt min mening blev hon inte påhoppad. Där har vi olika åsikter och gränser antar jag för vad ett påhopp är. Oavsett hur mycket sympati jag kände för TS eller hur stor förståelse jag har inför att detta var en skrämmande upplevelse ser jag inte alls hur det var rätt att behandla en medlem på så sätt som Natulcien blev den kvällen/natten.